Is alles mogelijk met een DMX controller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alleznet
    • Jul 2005
    • 36

Is alles mogelijk met een DMX controller?

Zal waarschijnlijk wel een beetje een 'noob' vraag zijn, maar ik denk dat dit forum beter gepast is vanwege het onderwerp:

Kun je met een DMX controller (b.v. de showtec scanmaster 6) switchen, dimmen en scanners controllen? Ik zie namelijk allerlei verschillende op het internet, zoals switch masters, dimm packs en scan controllers. Het lijkt me dat een scan controller ook kan dimmen of heb ik dit nu verkeerd?

Alvast bedankt
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

huh? showmaster 6?
    Volgens mij was showmaster 3 de laatste : http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8490
    Met een scanmaster lijkt het mij niet dat je er mee moet gaan dimmen omdat hij eerder voor intillegent licht gemaakt is.
    Het is misschien wel mogelijk om er mee te dimmen, maar logisch: nee [:P]
    Een scan kun je soms ook dimmen, maar dat ligt aan de scan zelf

Hoop dat je er wat van op gestoken heb, wat ik vind je uitleg vaag (ben ik ook )
    Meer info nodig? Gebruik de zoekfunctie![^]

Comment

• alleznet
      • Jul 2005
      • 36

Inderdaad de 3 ja Type foutje. Maar waarom zou ik er niet mee kunnen dimmen eigenlijk? Ik sluit hem gewoon aan op een dimmer pack (via de DMX dus) en dan lijkt me selecteer ik gewoon 'scanner' 1 (het kanaal waarop mijn dimmpack staat) en dan kan ik neem ik aan via 4 (van de totaal 8) de kanalen appart bedienen of zie ik dit nu verkeerd? Ik zoek namelijk een controller in een budget prijs (<200) die zowel kan dimmen/switchen/scannen. Tips?

Comment

• Spotter
        • Nov 2003
        • 77

Het kan, dat is het handige aan DMX. Of het ook handig is is 2.
        Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

Volgens mij kon je met deze: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2955
          Dimmen en scannen , switchen uuuuh? [:$]
          Val echt 33 euro boven budget maar ik weet zeker dat je hier wel wat aan hebt.
          Het logischste is: 1 voor switchen en dimmen te nemen en 1 tje voor scannen, je bent echter dan wel duurder uit maar is wel handigste.

Comment

• alleznet
            • Jul 2005
            • 36

Bedankt voor jullie reacties. Ik koop gewoon 2 losse dingen nadat ik was overtuigd door de lokale audio+licht boer. Deze gaf als argument dat stel dat 1 ding kapot gaat je een complee nieuw paneel kunt kopen (of op z'n minst even kwijt bent aan reparatie). En ten tweede, als ik mijn pars zou verhuren en mijn scans wil houden dan kan ik moeilijk het paneel even in tweeen hakken

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Eigenlijk kun je onder elke schuif elke optie zetten, zo ook met buttons, alleen gaan deze dan vaak FULL aan als je ze aanraakt. De rede waarom al die tafels voor een bepaalde optie zijn gemaakt is gewoon gemak, met die tafel kun je makkelijker dimmen, met die tafel kun je makkelijker intelli aansturen.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• alleznet
                • Jul 2005
                • 36

Ey rene,
                Ik zag net je profiel en ik ken je Je zit op dezelfde school als mij :P Ik ga voor de LITE-8 en later een leuke scanner controller erbij.

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Jongens, mag deze CRAP alsjeblieft naar het newbie gedeelte ??? Dit zijn vragen die a) al duizend keer beantwoord zijn en b) overgaan in low-level personaltalk...

LIEVER NIET !!!![}]
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• alleznet
                    • Jul 2005
                    • 36

citaat:a) al duizend keer beantwoord zijn
                    Zal wel iets erop lijken, maar ik heb het hele forum afgezocht (lich forum) maar niets met precies wat ik zocht!

Comment

• rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

Nou ik ken je niet, maar mocht je me de volgende keer weer kennen dan stuur een mailtje... Bespaart mods weer het puntje B[V]
                      Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...