Neutrik Ethernet Connectors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Neutrik Ethernet Connectors

Wie kan mij vertellen welke neutrik connectoren
    ik nodig heb voor de standaard ethernet verbindingen.
    Verbinding tussen Ethernet adapters en wan/lan systemen?

En wat is het verschil tussen de RJ45 variant?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Ehm... ja krijg je inderdaad niet, want dit is een van de vaagste vragen die ik ooit heb gezien (weet je zeker dat je alle termen begrijpt die je gebruikt?).

Je kunt de Neutrik Ethercon connectoren inderdaad gebruiken voor standaard ethernet verbindingen (voor LAN en WAN).

"Wat is het verschil tussen de RJ45 variant?" Een verschil is er altijd tussen A en B. Vergelijk: "Wat is het verschil tussen een kikker?". Ik krijg de indruk dat je vraagt om het verschil tussen Ethercon en een standaard RJ45 connector (hoewel "RJ45 variant" een beetje ongelukkig geformuleerd is, omdat Ethercon gebaseerd is op RJ45).

Wel: een Ethercon kabeldeel past alleen in een Ethercon chassisdeel (receptacle) en niet in huis-tuin-en-keuken ethernet aansluitingen. Een Ethercon chassisdeel (receptacle) accepteert echter zowel RJ45 (standaard) als Ethercon kabeldelen.

Als je iets anders moet weten, zul je eerst je vraag beter moeten formuleren.

Groeten,
    Sjoerd

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

RJ45 Data Connector
      EtherCon® Series

dit staat boven aan hun pagina met een zelfde plaatje erbij, dit snapte ik ff niet....

Comment

• alleznet
        • Jul 2005
        • 36

De ethernet connectors zijn RJ45 formaat.

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

zag ik het nou goed, is er nou ook een connector waar je de originele netwerk kabel als het ware in kunt leggen en dan kunt dichtklikken?

ps Ik vind de info een beetje aan de minimale kant op hun website.

groet, en alvast bedankt voor de antwoorden!

Comment

• alleznet
            • Jul 2005
            • 36

citaat: is er nou ook een connector waar je de originele netwerk kabel als het ware in kunt leggen en dan kunt dichtklikken?
            In feite is dit altijd zo, je hoeft die kabels niet te strippen, je moet alleen de buitenste bescherm mantel eraf halen, dan kun je die kabeltjes er zo inleggen en dichtklikken. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat ik het zo heb gedaan in ons huis toendertijd.

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

@alleznet: das om een kabeldeel te bevestigen en die klopt ook

maar ik denk dat niTro een soort huls bedoelt waarin je de kabel mét bevestigde RJ45 connector in kan leggen en toeknijpen zodat je een (tijdelijke) ethercon hebt. het antwoord moet ik je schuldig blijven maar ik vermoed dat ik bij deze de vraag snapte

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Je hebt RJ45-A en RJ45-B Chassisdelen. Het verschil zit in de volgorde van aansluiten van de 8 aders. In Nederland wordt RJ45-A normaal gebruikt voor netwerken maar RJ45-B kan dus ook. Kabels maken niet uit bij 1-1 verbinding als in beide RJ45 stekkers de aders maar op dezelfde volgorde liggen (standaard oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin) voor verbinding van pc aan hub of switch. Crosslink zijn de oranje omgewisseld met de groene aan 1 zijde van de kabel (groen-wit/groen/oranje-wit/blauw/blauw-wit/oranje/bruin-wit/bruin). Hiermee kun je van pc naar pc direct.

Maar heb je al eens gedacht om naar een computerzaak te gaan met jou vraag?
                Ik heb deze info ook zo gekregen en ze waren erg behulpzaam.

Comment

• SjoerdOptLand
                  • Jul 2003
                  • 261

citaat:Geplaatst door vasco

Je hebt RJ45-A en RJ45-B Chassisdelen. Het verschil zit in de volgorde van aansluiten van de 8 aders.
                  Ehm, vasco... je hebt twee verschillende chassisdelen en het verschil zit 'm in de volgorde van aansluiten? Worden de chassisdelen anders bij anders bedraden?

Kortom: is A en B een bedradingsstandaard of een ander type chassisdeel?

Groeten,
                  Sjoerd

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

citaat:Geplaatst door vasco

Je hebt RJ45-A en RJ45-B Chassisdelen. Het verschil zit in de volgorde van aansluiten van de 8 aders.
                    Ehm, vasco... je hebt twee verschillende chassisdelen en het verschil zit 'm in de volgorde van aansluiten? Worden de chassisdelen anders bij anders bedraden?

Kortom: is A en B een bedradingsstandaard of een ander type chassisdeel?
                    Zoals ik het op een plaatje zag bij de computerhandel heeft het te maken met verschillen in bedradingstandaard en ja ze schijnen daar dus verschillende type chassis voor te hebben. Van achter was het voor mij 1 pot nat, alleen de kleurcodes van de kabels was op chassis A anders geplaatst dan op B. Je gebruikt type A of type B maar ik denk dat als je een type A en B hebt maar ze beide op bijvoorbeeld de A manier aansluit het prima werkt sterker ik denk dat als je type A goed doet en type B ook je een crosslink krijgt

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Thanks people!

Ben er achter gekomen dat er idd een type is waar je de kant en klare netwerkkabel inclusief connectoren gewoon in het chassis kunt klikken, achter zit dan een female connector in de omhuizing en aan de voorzijde komt er dan een male uit. Makkelijker kan niet!

Comment

• dh-showtechnic
                        • Jun 2005
                        • 139

Hallo

In nederland gebruiken we meetsal de tia/eia T658B.
                        dus niet de A varriant.

De b varriant wordt gebruikt voor de cross kabel.
                        Hier is dan een kant volgens de a varriant en de andere kant volgnes de b varriant.
                        Het verschil tussen beide varianten is dat er 2 ader paartjes op een andere pin zitten!
                        Nieuwe mega drive in show

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

citaat:In nederland gebruiken we meetsal de tia/eia T658B.
                          Juist bedoeld, fout geschreven: T568B.
                          Om juist te zijn moet dan de zin
                          citaate b varriant wordt gebruikt voor de cross kabel.
                          vervangen worden door: <b>de A variant wordt dan gebruikt voor crosskabel</b>. In de betekenis van: een crosskabel is een kabel met aan de ene kant een connector in de A-configuratie en aan de andere kant een met de B-configuratie zoals er ook staat.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...