LED par 56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

citaat:Geplaatst door tijn

Op de Highlite site is inmiddels ook de Led Par 64 te vinden. Zou wel ideaal zijn voor die prijs...maar eerst zien.

..maar iemand is me net voor zo te zien...
    Ik was inderdaad 1 minuut en 3 seconden sneller []

Comment

• DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

Al zegt het opgenomen vermogen niets over de lichtopbrengst.

Zo een beetje kijkend naar het aantal en type LEDs in die PAR56 hou ik het op een 1000cd tot 1100cd max.
      En dan heb ik hier nog een GU10 Luxeon met 800cd.

Lijkt me verder niets bijzonders.
      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• alleznet
        • Jul 2005
        • 36

Je kunt ze eventueel ook zelf maken (die printjes met een LED matrix erop). Je hebt dan wel geen dmx (hoewel je die ook kunt solderen), maar wel het voordeel van ledjes (lange levensduur, snelle reactie tijd enz.).

Ik zie hier op internet al een hoop verkoop van ledjes die zo'n 25000mcd opbrengen (25cd dus). Als je die 100 zou kopen dan heb je een opbrengst van 2500cd, aardig wat dus...

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Ik heb in het 4e jaar elektriciteit-elektronica als eindwerk een soort mini LED-paneel gemaakt,
          met velleman felle LED’s(juiste gegevens weet ik niet meer) 35 rode, blauwe en groene LED’s en 25 witte.
          Elke paneel heef een 5polige XLR in en out(4 voor de kleuren, 1 N)
          Samen met een sturing; deze kon 4 kanalen aansturen en had dus 16 faders voor de kleuren.
          Erg veel lichtopbrengst hebben deze dingen niet. Maar indien er gebruik gemaakt wordt van meer en fellere LED’s is dit zeker te doen.
          Al zouw ik dan wel zeker DMX inbouwen gewoon omdat je anders zit met een zelfbouw sturing waarop 9 van de 10 keren niet voldoende te proggen valt.
          exit night into LIGHT

Comment

• dh-showtechnic
            • Jun 2005
            • 139

De prijzen van de ledparren zijn bij sommige webwinkels al lager.
            Ik heb een par 56 ledpar al gezien voor 99 euro incl. btw

groetjes
            Nieuwe mega drive in show

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

maar voor een "echte" ledpar (bv. pixelpar) zal je nog steeds het nodige moeten betalen.
              exit night into LIGHT

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Zijn er eigenlijk ook LED-parren zonder DMX?
                Het zou wel gaaf zijn als er LED-plaatjes zouden zijn die precies in een conventionele PAR passen.
                Dan koop je een stapel van die dingen en vervang je ze door je persglas lampen / raylights.
                Op die manier kun je ze gewoon aan een T4 laten hangen.
                We're ready to party, are you?

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

En hoe wil je ze dan van kleur laten veranderen? want dat is nl. 1 van de grote voordelen van een LED par
                  exit night into LIGHT

Comment

• dh-showtechnic
                    • Jun 2005
                    • 139

Dat is zo dat de "echte" led par nog wel duur is jah.
                    Maar dat heb je ook met auto's.
                    Voor de mensen die er eens mee willen spelen is die prijs wel mooi dacht ik zo.

Een ledpar hoefd natuurlijk niet met dmx aangestuurd te worden.
                    dit doen ze nu omdat alles bijna nu met dmx gaat.
                    Je kunt ze ook aan sturen met verschillende spanningen.
                    Gaan we weer terug naar de 0-10V tijdperk.
                    Ook mooi.
                    en zo zijn er wel meer manieren om het te doen.
                    Nieuwe mega drive in show

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

blijf de kleurtemperatuur van leds nog altijd koud vinden. dit kan nooit de warme kleuren geven volgens mij die je krijgt van een par in combinatie met een filter. heb al varianten van deze led parren gezien, en wanneer je recht in de par kijkt komt er idd wel een verblindend effect vanaf, maar je krijgt geen echte straal vind ik en dat vind ik juist geweldig in combinatie met wat rook...

Verder kun je natuurlijk de voordelen van led technologie niet ontkennen:

- neemt zeer weinig vermogen op
                      - bijna geen warmte afgifte
                      - levensduur is enorm lang
                      - weegt bijna niets
                      - rgb kleurcombinaties

maar voorlopig nog niet echt overtuigd van de led par, wel al van de ledvloeren en de led tubes vind ik ook wel leuk

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Van mij hoeft een par nou niet per se RGB te zijn.
                        De voordelen die Ronny net even opnoemt, naast het RGB-gebeuren, zijn al zo groot tov de conventionele lampen, dat ik het een goed idee zou vinden om de Raylights en de persglaslampen er uit te knikkeren zodra deze in LED-variant zouden verschijnen.
                        Misschien is het een idee om de lampen in de vorm van een persglaslamp te maken, je hebt dan een plaat met een boel LEDs, een mooie lens ervoor en je kunt vast een strakke bundel maken.
                        Als je dan zorgt dat je ze zo in de conventionele parren kunt zetten door dezelfde socket te gebruiken zou het ontzettend simpel zijn voor iedereen om de overstap te maken.
                        Dan ben ik wel bereid om een bedrag dat een eind boven de prijs van de normale lampen zit te betalen, het is dan als het goed is namelijk een eenmalige investering.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Het zou wat zijn mocht er zo'n LED par komen die een lichtopbrengst heeft van 500 en 1000 watt.
                          Vooral wat het verbruik betreft tov conventionele pars !!
                          Gedaan met de grote stroomkabels
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

citaat:Misschien is het een idee om de lampen in de vorm van een persglaslamp te maken, je hebt dan een plaat met een boel LEDs, een mooie lens ervoor en je kunt vast een strakke bundel maken.
                            Voor de PAR20, PAR30 en PAR38 zijn er mooie met lenzen afgedichte lampen te krijgen. Keuze uit een normale glazen lens en een PAR look lens.

@Sis
                            Het wordt dan denk ik toch kijken naar de Pixelrange serie van Thomas

[EDIT]
                            Ik heb even een foto opgedoken gemaakt vorig jaar op PLASA. Ergens gemaakt in 1 van de gangen waar de PixelPar90 naast een macje 250 en een par64 hing. En dit is dan zonder rook. Met rook zouden de bundels nog duidelijker zijn.

Alleen een link van de foto. De afmeting is niet echt modem vriendelijk!

[EDIT]
                            Greetz,

DeMennooos

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Enig idee wat zo'n spot kost en heb je ook een linkje naar de website ?
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DeMennooos
                                • Aug 2000
                                • 1416

Link naar de Nederlandse site:

En de pixelpar 90L ligt volgens mij ergens rond de 2975 Eurie
                                Greetz,

DeMennooos

Comment

Working...