LED par 56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Alle lichtbronnen die niet uit 1 punt ontstaan, hebben een groot probleem met elkaar gemeen; gekleurde schaduwen... Los van bundel/effect dingetjes; je kunt er NOOIT mee belichten... Verder is de kleurenmenging dusdanig lelijk dat er nog niets interessants mee te doen is...

Pixelpar van 3000 eu... Geef me 1 reden om dan niet gewoon een moving wash te kopen... Belachelijke bedragen !
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

citaat:Verder is de kleurenmenging dusdanig lelijk dat er nog niets interessants mee te doen is...
      Dat is dan zeker ook de praktische reden waarom op verschillende tours, TV en bij verschillende Architectuur toepassingen ze voor LED kiezen. Omdat het lelijk is?!? De kleuren uit een LED spot zijn vaster en harder dat die van een PAR en dan die van een moving head. Kan me nog discussied herinneren of iemand ooit een MH heeft gehad waarmee lekker diep bloedrood kan maken.... Met een LED spot kan dit dus wel.

Reden waarom ze bij TV kiezen voor LED is omdat ze kleur-echt zijn en dus geen vertekende kleuren hebben...

Dus zo absoluut niet interessant is het

Er is verder ook niemand die zegt dat je ipv moving heads een Pixelpar oid moet nemen. Toepassing van beide spots is nog steeds wezelijk verschillend.
      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Klein misverstand; ik heb het enkel over toepassingen binnen ons vakgebied. Voor architectuur is al lang bekend dat de toepassing ideaal is...

Kleurecht; leuk voor een camera, maar "stiekum" bij shaden in combi met "echt" licht kan dus niet meer in hetzelfde plaatje...

Met een moving head rood maken; tsjah, met een LED 181 of echt mooi geel maken....het blijft een dicussie... Witte led = blauwe met fosforlaagje, ook dit zie je bij belichting op oppervlakken...

Mijn stelling is simpel; in de showbizz is voor een ledpar geen toepassing. LED is leuk als effect in stripjes en tegels, maar laat belichten over aan serieuze armaturen...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

Tot op zekere hoogte verschillen wij daarover dan van mening.

Met jou stelling dat er in de showbiz voor een LED par geen toepassing is ben ik het gedeeltelijk eens.
          Naar mijn idee blijven er in de showbiz nog steeds genoeg toepassingen over waarvoor het te gebruiken is.
          Tenzij we van mening verschillen wat precies showbiz is
          Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

citaat:Mijn stelling is simpel; in de showbizz is voor een ledpar geen toepassing. LED is leuk als effect in stripjes en tegels, maar laat belichten over aan serieuze armaturen...
            Wil ik toch wel even nuanceren. Op de laatste ACF beurs stonden er PAR36 lampen (monochroom maar wel verkrijgbaar in verschillende kleuren): deze gaven minstens zoveel licht als een gewone PAR36; ze kostten wel ongeveer 250.00,- per stuk(!). Wat betreft De PAR56 moet ik zeker toegeven dat de lichtopbrengst véél kleiner is dan die van een gewone persglaslamp. Als verblinden die kleine LED'jes wel lekker. Als ze die PAR56 even goed en krachtig krijgen als die PAR36's zoals hierboven vernoemd dan gaan we toch wel anders praten over deze stelling. Maar het zal niet makkelijk zijn.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Tja, misschien komt er wel een tijd dat één LED een arsenaal aan kleuren kan voortbrengen
              De technic staat niet stil hé !!
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

heb er een maand of 2 geleden 4 besteld par 56 versie is voor wat extra belichting naast 12 scans en 8 par 56,s.besteld bij prowebshop nu is al het andere wat ik er besteld heb wel goed gegaan maar deze lampen zijn nog steeds niet geleverd en geen reactie's op mail en zelfs de telefoon wordt niet opgenomen.Zijn echter al wel betaald (knap stom maar ja) heeft er iemand onlangs nog contact gehad met prowebshop?
                master-qsc en de rest

Comment

• VERVALLEN

Ik geloof ook in de LED-technologie. Tegenwoordig kan een led al enorm wat licht geven en een verblindende straal geven. De meeste mensen hier denken blijkbaar aan die "indecatieLED's". Deze zijn enkel verkrijgbaar in geel / rood / groen en ook blauw komt op.

Maar dat zijn dan de ledjes voor klokradio displays, televisie stand by aanduiding, aanduidingen op stereoinstallatie, controle van lichtcontrollers, ...

Waarvoor deze kleine ledjas ... gaat niet stuk, en is enorm bedrijfszeker.

Nu maken ze leds specifiek die licht uitstralen (hevig al!)

En in de toekomst zal dit nog toenemen! LED technologie staat nog steeds in beginde toestand. Laten we binnen 5 jaar nog eens spreken??? Wie weet zijn er dan al LED heads die zelfde lichtuitstraling geven zoals de MSD lampen.

Nogmaals, ik bekijk die technologie POSITIEF!

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

LED’s zijn inderdaad een mooie toekomst. Kijk maar eens naar die tubes en de LED panelen. Ook die Thomas pixellines en MiPix zijn mooie dingen maar als frontlicht zou ik nog steeds een “echte” lamp nemen ipv een LED. Ook kan je van die goedkope Showtec dingen niet verwachten dat ze evengoed gaan presteren als de Pixelparren. Maar de LED’s die goed presteren zijn 9/10 gewoon nog te duur om iets met te doen. Voor dat geld koop je een leuke head.
                    exit night into LIGHT

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Voor mij is het heel simpel:
                      Voor een 600euri inkoop kan ik voortaan een lichtsetje aanbieden in zaaltjes die er geen stroom voor hebben. En zelfs op een flut aggegraatje in het park.

Dat is voor mij reden genoeg om dit serieus te overwegen!

Ik droom er trouwens van dat je niet meer jezelf dood loopt te zweten van de hitte op het podium. Omdat al die &^$#&^%$* PARren vervangen zijn door lampen die niet de haren van je schedel afschroeien. Beseffen de heren lichttechnici wel dat hun klanten dit ERG fijn zouden vinden? Kijk NU is dat 'part of the game'. Maar straks zal de gloeilamp net zo bekeken gaan worden als een vrachtwagen vol monitorspeakers na de in-ear revolutie. of 4units grote mono eindbakken van 150watt, offe galmplaten en echte piano's op het toneel zetten.
                      lekker belangrijk!

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

nuja parren(in het front) zullen nog niet zo snel vervangen worden door LED denk ik(natuurlijk kan ik de toekomst nog niet voorspellen).
                        Maar als er een LED uitkomt die echt geschikt zouw zijn als front, dan is het zeker wel het overwegen waard.
                        Als de prijzen ook nog eens meevallen, want ik denk dat de Par toch nog steeds goedkoper gaat zijn.
                        Maar voorlopig zullen jullie nog een tijdje mogen zweten[:P].
                        Want het is nog steeds onze taak om ervoor te zorgen dat de artiest goed in het licht staat en dat het er voor de rest een beetje mooi uit ziet. Het "comfort" van de artiest komt op de 2e plaats. Maar als ik het comfort van jullie kan verbeteren voor eenzelfde prijs en eenzelfde resultaat zal ik het zeker doen.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

citaat:Geplaatst door DeMennooos

citaat:Verder is de kleurenmenging dusdanig lelijk dat er nog niets interessants mee te doen is...
                          Dat is dan zeker ook de praktische reden waarom op verschillende tours, TV en bij verschillende Architectuur toepassingen ze voor LED kiezen. Omdat het lelijk is?!? De kleuren uit een LED spot zijn vaster en harder dat die van een PAR en dan die van een moving head. Kan me nog discussied herinneren of iemand ooit een MH heeft gehad waarmee lekker diep bloedrood kan maken.... Met een LED spot kan dit dus wel.
                          Bwa ik heb toch aardig tijd gehad om te spelen met die palco's, maar een hoop kleuren kun je daar gewoon niet fatsoenlijk mee maken. Het komt vaak wel in de richting, maar echt lekker is het niet. Daarbij krijg je dan nog een aantal kleuren macro's en rainbow opties, maar ook die vind ik nog lang niet wat ik zou verwachten van armaturen van 3000 euro's. Dat je wel mooi rood kunt maken is overigens nogal een rare opmerking als het het hebt over Rgb vs. CMY, want die mooie CMY kleurtjes kun je dan weer vergeten.

citaat:Geplaatst door stekelvarke

nuja parren(in het front) zullen nog niet zo snel vervangen worden door LED denk ik(natuurlijk kan ik de toekomst nog niet voorspellen).
                          Maar als er een LED uitkomt die echt geschikt zouw zijn als front, dan is het zeker wel het overwegen waard.
                          Juist voor het front is het interessant. AJB heeft absoluut gelijk over de lelijke shaduwwerking, maar tegen een zwart podium / backdrop / fond valt dat weer te verwaarlozen. Ook in de buitenlucht heb je daar minder last van. Door het ranzige mixen is het qua tegenlicht nog niet echt tof, maar op front of ter decoratie is het zeker goed te gebruiken. Ook als horizonverlichting kun je het best benutten, zolang er maar geen decor tussen je ledjes en de horizon zakt, want dan val je in verschillende kleuren door de mand!

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

voor het front zouw het interessant zijn ALS het betaalbaar blijft(liever de lamp van een par vervangen dan ipv een LED armatuur van ronde de 1000 euro te kopen) en als de lichtopbrengst goed zit en als er een "straal"(bundel) uit komt. dat je het nog min of meer kan richten.
                            Voor decoratie/sfeer zijn die led dingen dan weer ideaal.
                            exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

citaat:Geplaatst door stekelvarke

voor het front zouw het interessant zijn ALS het betaalbaar blijft(liever de lamp van een par vervangen dan ipv een LED armatuur van ronde de 1000 euro te kopen) en als de lichtopbrengst goed zit en als er een "straal"(bundel) uit komt. dat je het nog min of meer kan richten.
                              Voor decoratie/sfeer zijn die led dingen dan weer ideaal.
                              Wanneer je uit bent op zaken als laag stroomverbruik, weinig onderhoud en een enorme kleurenrange, dan zijn er mensen die dat budget wel hebben. Let ook op: waar jij 2x4 parren inhangt om 4 kleuren front te maken heb je maar 1 ledpar per kant nodig, die zichzelf uiteindelijk echt wel terugverdient. Je moet alleen het geld hebben om te investering te maken.

Daarbij is er prima te focussen met led armaturen wanneer je de juiste koopt, dus ook dat argument trekt op niks. Sorry maar je argumentatie tegen de LED armaturen is een beetje slap vind ik, en zijn hierboven al met juiste argumentatie tegen gesproken.

Comment

• stekelvarke
                                • Dec 2004
                                • 1062

Ik heb absoluut niets tegen LED integendeel zelfs, ook ben ik ervan overtuigd dat er wel een "ideale" LED armatuur is maar de pris ervan is gewoon (te)hoog.
                                je hebt inderdaad enorm veel voordelen die je opnoemt in je post(stroom,kleuren,..).
                                Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is dat de modelen die voor de meeste onder ons iet of wat betaalbaar zijn(-500euro) niet genoeg voldoen aan alle eisen.
                                Wanner je de eigenaar bent van bv.EML kan je makkelijk 1000en euro's vrijmaken voor de juiste LEDarmatuuren als front.
                                Heb je echter een kleiner bedrijfje zoals ik en de meeste forumleden is het leuker om die eurotjes in een head te steken.
                                Die kleinere bedrijfjes hebben als ze front nodig hebben ook meestal zoals ik R&R klussen. hiervoor gebruik ik 12 parretjes als front(eventueel aangevuld met andere lampen) en 2 daarvan hebben een gel scroller(deze vind je nu overal vrij goedkoop 2e hands opduiken) en dit voldoet prima.
                                Heb je echter grote dingen waarvoor je wat meer kleur in je front kan gebruiken(grote evenemanten/theater)
                                kan je kijken naar LED oplossingen. Maar daarvoor is het budget er ook bij die berijven.

Voor andere dingen daarintegen. Ik maak veel gebruik van floor parren die ik met ee filter ervoor op de muur/object richt als sfeer. voor die dingen zijn de ledparren dan weer supper.
                                je zit niet meer vast aan die ene kleur.
                                Ook verbruik je minder stroom aan "minder belangrijke" dingen. of dit de doen is met die goedkope showtek dingen weet ik niet. Dat wordt een kwestie van eens te proberen.
                                exit night into LIGHT

Comment

Working...