LED par 56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

citaat:Geplaatst door sis

Wat is de lichtopbrengst van dit leuke LED par 56 lampje

Moet ik dit vergelijken met 150, 300, 500 enz ... watt ??
    sis
    We zijn nu inmiddels al een stuk wijzer, maar echt antwoord op de vraag van sis is er nog niet . . .
    Is er iemand die ze al daadwerkelijk heeft toegepast? Lijkt mij ideaal voor duo en/of solo artiesten, twee van die dingen per kant, maar of het genoeg is? Even testen bij FB, tja lijkt veel licht, maar op een redelijk podium is er ook wel wat nodig natuurlijk.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Mis hier bij het rijtje voordelen wel 1 niet onbelangrijk ding...
      In kleurenwissels zijn LED-fixtures verschrikkelijk snel... Alle colourchases zijn nu perfect te creƫren.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Strat, heb een mail gekregen van iemand ( noem geen namen , anders wordt mijn post verwijderd , denk ik ) dat zo'n LED par56 een lichtopbrengst heeft van 150 watt !!

Persoonlijk vind ik dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen ( voor hetgeen ze ik wil gebruiken natuurlijk ) !
        Ik doe feesten van groot tot klein, vooral die kleinere feesten gaan dikwijls door in een Ć©Ć©n of ander afgehuurd zaaltje, waar de stroomvoorziening dikwijls te wensen overlaat [B)]
        aangezien deze LED parren bijna niks verbruiken + levenslange duur , lijkt mij dit ideaal !!
        Ondertussen al veel gegoogled, hier nog een paar leuke linkjes :

Als de LED technologie echt doorbreekt, zou het wel eens kunnen dat we veel dimmerpacks te koop gaan zien staan
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• johanspijker
          • Jan 2003
          • 32

Heb een projectje waar ik 48 x par36 led's in matrix zou willen aansturen met sunlite.(loop text maken, enz)
          Maar zijn die dingen wel al ooit leverbaar geweest ?
          Heeft iemand ze al reeds in zijn bezit?
          Ben voornamelijk geinteresseerd in de dmx settings.
          Volgens de site 4 dmx kanalen, volgens de td van highlite 5 kanalen.
          Muzieksturing zou ingebouwd zijn volgens de site, volgens de TD niet.
          Wie weet het juist? (ik moest de td van highlite binnen 2 weken eens terugmailen)
          Het leuke zou zijn dat men via het 4 kanaal, de par op muziekmode kon zetten, of op manueel.

Comment

• tuurKE
            • Jan 2005
            • 252

Ik heb wat liggen spelen met een showtec ledpar64. voor te belichten is dit idd een leuk toestel, alleen heb je geen mooi gebundelde straal. Bedoeling is er zo 6 of 8 te gaan gebruiken voor onze "bruiloftsets": weinig stroomverbruik maar redelijk wat licht, ook al omdat je nu alle lampen in bijvoorbeeld dezelfde kleur kan zetten. Kwa lichtopbrengst is deze te vergelijken met een per56/300W. Ik zal proberen na het weekend enkele foto's te maken.

Greetz Tuur
            Maar wij hebben.......
            .......chamsys!!

Comment

• johanspijker
              • Jan 2003
              • 32

Maar ik had vooral interesse in de aansturing, handleiding, dmx config

Comment

• tuurKE
                • Jan 2005
                • 252

citaat:Geplaatst door johanspijker

Maar ik had vooral interesse in de aansturing, handleiding, dmx config
                CH1 --Mode 1--mode 2--mode 3--mode 4
                CH2---R------ speed--- speed--- speed
                CH3---G-------------------------------------
                CH4---B--------------------------------------
                CH5 0-10 no func 11-100 auto 101-150 no func 151-255 sound act

Mode 1 : (0-63) R,G,B
                Mode 2 : (64-127) 7 colors mixing
                Mode 3 : (128-191) 7 colors change
                Mode 4 : 3 colors change

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Greetz Tuurke
                Maar wij hebben.......
                .......chamsys!!

Comment

• johanspijker
                  • Jan 2003
                  • 32

perfect, hiermee moet het lukken om de pers file aan te maken, bedankt

Comment

• Brinky
                    • Jun 2005
                    • 104

Mannen!

We zijn nu 3 jaar verder, en hoogstwaarschijnlijk zullen er weer nieuwe parren op de markt zijn die weer meer en beter kunnen als in 2005, dus graag jullie mening of ervaring:

Welke fabrikant is er omhoog gebleven?
                    Welke parren moet je hebben om tĆ³ch voor relatief normale prijzen een goede lichtopbrengst te realiseren?

Zijn de pixelparren trouwens al wat gedaald in prijs?

Bedankt voor jullie reactie vast!
                    Don't give me that shit!!

Comment

• DeMennooos
                      • Aug 2000
                      • 1416

Thomas is overeind gebleven met de Pixelrange en de prijs van de Pixelpar is niet gedaald.

Uit de Pixelrange is i-Pix voortgekomen, alleen hebben die (nog) geen LED PAR achtige spot. Ik betwijfel het ook of die er ooit zal komen.

Daarnaast is Colours wel een mooi nieuw merk met relatief betaalbare LED PAR. Met als grote voordeel dat die gebruik maken van 18 3W RGB LEDs. Hierdoor heb je niet meer het M&M effect, maar een egaal kleuren meng verhaal. Alleen hou je wel die 18 puntjes.

Verder blijven de Showtecs, JB's etc parren maken, maar blijven ook mijlen ver achter op de serieuze jongens.
                      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by showband
                        Voor mij is het heel simpel:
                        Voor een 600euri inkoop kan ik voortaan een lichtsetje aanbieden in zaaltjes die er geen stroom voor hebben. En zelfs op een flut aggegraatje in het park.

Dat is voor mij reden genoeg om dit serieus te overwegen!
                        Plus het niet meer hoeven slepen met dimmers en zware Harting multikabels. Ophangen, DMX en stroom erin (3x1,0qmm? Geen probleem!) en gaan met die banaan. Plus het nagenoeg niet hoeven vervangen van bulbs, maakt LEDs wel heel geschikt voor mobiele toepassingen.

True, de beam spread van een budget LED par is meer een flood, maar nog altijd prima voor de kleine oplossingen en desnoods om een backdrop of andere decoratie uit te lichten. En met een frost ervoor zijn ze nog prima te gebruiken.

De LED movingheads en scanners doen nu ook de eerste stappen op de markt, en niet alleen met de "MH met een pixel-printje erin", ook de heads met Ć©Ć©n LED erin en de gobo's en kleurenfilters net zoals je ze van de ouderwetse koppen kent zijn langzaam intrede aan het doen. American DJ zet bijvoorbeeld met zijn X-LED scan een leuke unit neer (vergelijkbaar met JB Winner, maar dan als LED-versie) en ik hoop dat ook de grotere merken ook hun LED assortiment uit gaan breiden.

Think about it -- geen lamplife, geen afkoelperiode, dus gelijk weer de boel aangooien als de stroom eraf gegaan is, elektronische dimmer/shutter (dus minder bewegende delen), je niet meer zorgen hoeven te maken om het laten afkoelen van je koppen voordat je ze naar beneden haalt, koppen hebben minder tot geen fans meer nodig (stiller en geen stof!), en de boel wordt niet meer zo gruwelijk warm. Dus er staat nog een hoop leuks aan te komen...
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

[LIST][*]
                          Originally posted by Stoney3K
                          [*]niet meer hoeven slepen met dimmers en zware Harting multikabels. Ophangen,[*]DMX en stroom erin (3x1,0qmm? Geen probleem!) en gaan met die banaan.[*]Plus het nagenoeg niet hoeven vervangen van bulbs, maakt LEDs wel heel geschikt voor mobiele toepassingen.[*]geen lamplife,[*]geen afkoelperiode, dus gelijk weer de boel aangooien als de stroom eraf gegaan is,[*]elektronische dimmer/shutter (dus minder bewegende delen),[*]je niet meer zorgen hoeven te maken om het laten afkoelen van je koppen voordat je ze naar beneden haalt,[*]koppen hebben minder tot geen fans meer nodig (stiller en geen stof!),[*]en de boel wordt niet meer zo gruwelijk warm.
                          [/LIST]Allemaal leuk en aardig die voordelen. maar hoe zit het nu met die licht op brengst. Ik zelf heb een keer gewerkt met scanner met LED. was er niet echt over te spreken, of ben ik de enigste:P....

maar zoals je het nu verteld hebt stoney, kom je toch aardig in de verleiding om zodra de echte goede LED lichten te koop zijn. Deze dan ook direct te proberen..
                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

Zolang je niet meteen een wapper zoekt zijn er al genoeg (en al een paar jaar) goede LED armaturen te koop met meer dan goede output en projectie.

Qua prijs zul je ze altijd in het hogere segment tegen komen.

4800 lumen en 8400 lumen worden al zonder probleem gehaald en zelfs zonder visueel zichtbare LEDs.
                            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by dj-wojcik
                              Allemaal leuk en aardig die voordelen. maar hoe zit het nu met die licht op brengst. Ik zelf heb een keer gewerkt met scanner met LED. was er niet echt over te spreken, of ben ik de enigste:P....
                              Het is maar net welke eisen je eraan stelt: LED fixtures zie je nu al meer en meer terugkomen in het bruiloft-circuit en andere drive-in klussen. Er zijn al drive-ins die uitsluitend op LED draaien, met bijkomend gewichtsvoordeel van dien. Denk er wel aan dat een kleine 2 jaar geleden er nog bijna niks in LED te krijgen was behalve misschien een PAR56'je, nu liggen de winkels er al aardig vol mee. Dus ik denk dat als je het nog een anderhalf of twee jaar geeft, dat je een aardig eind in de LEDs zal zitten.

maar zoals je het nu verteld hebt stoney, kom je toch aardig in de verleiding om zodra de echte goede LED lichten te koop zijn. Deze dan ook direct te proberen..
                              Jup, en ik ben er ook al af en toe naar aan het shoppen naar nieuw LED-spul. Qua lichtopbrengst valt het soms nog een beetje tegen, maar dat kun je op een creatieve manier bijregelen door bijvoorbeeld grotere groepen in te zetten. PARretjes gebruik je immers ook niet altijd los
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by Stoney3K
                                Het is maar net welke eisen je eraan stelt: LED fixtures zie je nu al meer en meer terugkomen in het bruiloft-circuit en andere drive-in klussen. Er zijn al drive-ins die uitsluitend op LED draaien, met bijkomend gewichtsvoordeel van dien. Denk er wel aan dat een kleine 2 jaar geleden er nog bijna niks in LED te krijgen was behalve misschien een PAR56'je, nu liggen de winkels er al aardig vol mee. Dus ik denk dat als je het nog een anderhalf of twee jaar geeft, dat je een aardig eind in de LEDs zal zitten.

Jup, en ik ben er ook al af en toe naar aan het shoppen naar nieuw LED-spul. Qua lichtopbrengst valt het soms nog een beetje tegen, maar dat kun je op een creatieve manier bijregelen door bijvoorbeeld grotere groepen in te zetten. PARretjes gebruik je immers ook niet altijd los
                                en indd ik denk ook dat je over 2 jaar zo veel keuze aan LED verlichting hebt dat de vraag van de "normale" lamp daalt. en daarmee bedoel ik vooral de parren, want de scanners en de movingheads zullen over 2 jaar nog niet uit het beeld zijn verdwenen doordat ze eerst nog een hele inhaal slag moeten maken om zoveel output te krijgen met LED's
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...