Rook & Ventilatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Rook & Ventilatie

Het onderwerp mag duidelijk zijn. Op dit moment werken we met een tweetal huis-tuin-en keuken ventilatoren, wel "gemod" in een zwarte houten behuizing met kippegaas voor en achter. Opzich een nette oplossing maar ze beginnen oud te worden en dus ook langzaam aan kapot te gaan. Wat ik mis bij deze 2:
    - voldoende airflow, vooral voor de grotere podia eigenlijk te weinig
    - regelbaar zijn ze wel, maar alleen met de 3 bekende drukknoppen, niet van afstand dus
    - het is neerzetten, ophangen en kantelen is geen optie.

Ergo conclusio; er moeten nieuwe komen. Nu heb ik een 3-tal opties in gedachten:
    1) het huidige idee aanhouden en verbeteren, dus krachtige huis-tuin-keuken ventilatoren kopen, inbouwen in een kist die vervolgens wel kantelbaar moet zijn. Beetje netjes afwerken en ben weer klaar. Het mooiste zou zijn als het geheel ook op een dimpackje zou werken, hoe goed kan een ventilator daartegen?
    2) Tegenwoordig zie je in Gamma krantjes van die vloerventilatoren staan. Netjes kantelbaar en ook niet geheel lelijk, alleen: zijn die bruikbaar voor voldoende airflow?
    3) Een kant en klare oplossing kopen in de vorm van een Jem AF, alleen: wat zijn die dingen ongeloofelijk duur! Ik snap echt niet waarom je voor zoiets echt zoveel geld zou neertellen. Toegegeven, het zijn best chique apparaatjes, maar voor 2 van die beestjes zou ik ongeveer 1500 euro moeten neertellen, dacht het toch niet.

Wat gebruiken jullie, waarom en hoeveel kost het? Graag serieuze reacties, 12V computerfannetjes voor de Antari Z800 ben ik niet in geinteresseerd. Ik wil met 2 Pro2k's toch een aardig buitenpodium (zeg 12m) goed kunnen pakken bij niet teveel wind.

Die slakkenhuis types, waar vind je die en hoeveel kosten die? Uit mijn zoektochten vrees ik dat ze te duur zijn, maar je weet maar nooit.
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Wij gebruiken altijd een standaard fan voor op de vloer, deze kun je halen bij de blokker dacht ik. Je zet 'm op stand 3, prikt 'm in de dimmer en hij is via de lichtafel bereikbaar, zonder vertraging. Werkt goed, kost geen drol. Je pompt in een mum van tijd het hele podium vol.
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Je loopt naar de plaatselijke industriele groothandel en je gaat eens horen wat industriele extractie ventilatoren kosten. Ik heb er hier ook zo รฉรฉn in een houten bak, werkt perfect, en kostte me niet al te veel (al weet ik niet meer hoeveel). Je kan er meestal zelfs de frequentiesturing enzo bij kopen. En afhankelijk van uw budget heb je airflow. Is allesinds stukken goedkoper dan AF1 en beter dan een gewone ventilator.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Johannez
        • Feb 2005
        • 38

Ja leuk zo'n ventilator op een dimmer...

Hoe patch je m dan?
        Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Zoals al het andere? Meeste patchpanelen hebben wel een paar shuco's als dimmerkanaal. Anders bestaan er ook nog verloopjes shuko-female naar patchkabeldingetje.
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Hierop aansluitend, iemand enig idee waar je van die "slakkenhuis-turbines" kan kopen (adressen, websites), heb er hier 2 staan, maar geen flauw idee waar ik deze zou kunnen vinden...
            Wel verdomd handig, en een gigantische airflow...
            --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Waarom kom ik op allerlei wiet-informatie paginas uit als ik "slakkenhuisventilator" intik bij google []

De meeste liggen tussen de prijs van 100,150 รก 250, tegen de 300 euro.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• KoenB
                • Mar 2003
                • 453

Hebben ze in de buurt van werchter dan geen industriele bouwgroothandel Kevin? Want daar vind je die dingen wel, worden net zoals die van mij gebruikt al extractie ventilator.
                Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• DJ_Marcel
                  • May 2005
                  • 55

Je zou is met iemand contact op moeten nemen die in de kassen werkt, daar hebben ze ook altijd ventilatoren om bestrijdings middelen door een kas heen te werken
                  daar heb ik er ook een vandaan, netjes aluminium frame voor gelast, en zwart laten coaten
                  ik hang um altijd ondersteboven aan me truss, en dan een zr33 er naast.. meter of 10 naar beneden red ie makkelijk... en zodra je rook dan tegen de grond slaat gaat het alle richtingen uit

w0000t

Comment

Working...