sunlite progamma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • c-s-l
    • Aug 2005
    • 1

sunlite progamma

hi daar allemaal

ik zoek mensen die mijn kunnen helpen met het com progamma van sunlite(lichtprogamma).ik wil hier op over gaan, heb hem al op pc staan maar als ik en sycrozap invul beweeg het licht niet in de 3D visual.wie weet wat ik niet goed doet.dus mocht iemand mij willen helpen mesch, kunnen we het via chat oplossen..ik hoor van jullie
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

het zou kunnen dat die demo versie niet geheel werkt natuurlijk. Het kan ook dat je compu niet de juiste programmá's heeft om die visuele beelden weer te geven.

Comment

• Boke
      • Aug 2005
      • 3

heey c-s-I
      bij mij op de laptop werkt sunlite ook niet goed, en op de normale pc wel. maar heb je anders eens sweetlight geprobeerd? deze is veel makkelijker in te programeren. waar ga je het eigenlijk voor gebruiken? live show's met een dj ofzo, of voor toneel voorstellingen en dergelijke? ik vind voor beide sweetlight makkelijker? is er trouwens iemand die een demo heeft van martin show Desinger?
      groetjes Boke

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

snap ik niet ! Ik heb 4 laptops met sunlite en ze werken allemaal evengoed hoor !

Heb je wel goede software in je laptop ??

Comment

• Boke
          • Aug 2005
          • 3

mja zal meschien gewoon aan de laptop liggen, maar sweetlight werkt wel gewoon. of dat het een demo versie is.

Comment

• Boke
            • Aug 2005
            • 3

ey mephisto, het inprogrameren bij sunlite, wat zijn jou ervaringen hiermee? ik vind sweetlight makkelijker. ik kom er bij sunlite gewoon niet helemaal uit.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Ik heb geen moeilijkheden met sunlite. hebben jullie het originele programma of de demo versie ?

bij het originele programma moet je eerst andere software installeren voordat je sunlite erop zet.

Makkelijker programmeren bij sunlite kan haast niet ( alles is voorbereid ) zelfs de projector settings.

Alleen maar aanklikken en hij maakt een standaard programma voor je set. Wil je iets toevoegen hoef je alleen maar een button aan te maken en deze programeren in de juiste stap of loop die je wilt hebben.

Ik denk dat Sunlite het meest simpele programma is die zo voor is gewerkt.

Heb ook andere geprobeerd die goedkoper waren maar deze waren LEEG net zoals een gewone dmx controller die je standaard koopt geen moves en geen kleuren en gobo's voor gewerkt moet je nog alles zelf voor programmeren.

Comment

• LJ Magirus
                • Mar 2005
                • 16

Dag allemaal,

Ik heb een vraag i.v.m. Sunlite, dus zal deze hier maar aan toevoegen.
                Ik teken regelmatig mijn show's eerst uit in Sunlite alvorents ze op te bouwen, kwestie van wat ideetjes enzo op te doen. Aleen hapert er iets. Als ik een par toevoeg aan de show komt er in de 3d visualisatie steeds een head icoon te voorschijn, idem bij strobo. In de scanlibrary staan deze toestellen ook met een head figuurtje getekend. Na aanpassing, of zelfs nieuwe parren toe te voegen blijft er steeds het head icoontje trugkomen.
                Ik heb voor al de duidelijkheid de demo versie, hebben andere mensen dit ook aan de hand?
                Want de meeste mensen bekijken dan het ontwerp en zeggen van waw 20 heads, terwijl het eigenlijk 16 parren en 4 heads zijn...

Iemand raad?

Groeten!!
                Always look on the bright side of light!!

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Ik zelf heb hier dshlight staan, de 3D view en scanlibrary zijn zo goed als hetzelfde.
                  Om een andere fixture afbeelding te kiezen klik je op Library type=>Other=>Par.(Maar dat wist je al)
                  endan gewoon File=>save. en dan je parren terug invoegen.
                  Normaal moet dit lukken. als dit niet lukt denk ik niet dat er een andere mannier is.
                  exit night into LIGHT

Comment

• LJ Magirus
                    • Mar 2005
                    • 16

Idd, in dashlite werkt dat (heb hier de beide).
                    Maar als ik dat in sunlite probeer , ik sla op, ik sluit, en open opnieuw de spec's van de par staat er weer dat het een head is met 4 kanalen, en foutmelding dat er uiteraard geen pan en tilt is enzoverder

Groeten
                    Always look on the bright side of light!!

Comment

• lenny_v
                      • Oct 2007
                      • 5

Volgspot met moving heads in sunlite

Hallo,

Ik heb vandaag in een Cafe sunlite geinstalleerd en geprogrammeerd (voor zover je daarvan kunt spreken).
                      Nu willen ze een soort van volgspot functie om een zanger, die achter en op de bar staat te zingen, uit te lichten.
                      Ik heb het hele tafereel van de MH's eiken op de master MH gevolgd maar geen enkel resultaat. De master MH beweegt wel op de "live muis" functie maar de slaves blijven keurig op standje 1 van de matrix staan. Nu staat er ergens in de beschrijving (in de edit window) [validate follow spot button] als hiermee Saven bedoelt wordt heb ik dat gedaan.

Ik moet ook zeggen dat ik de manual van de sunlite site weinig hulpvol vind.

Maar als iemand mij een tipje zou kunnen geven zou ik en de Cafe eigenaar natuurlijk zeer gelukkig zijn.

Greetz,
                      Lenny

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

Ik wens je veel succes ermee om met een Mh een volgspot te creeren...

Echter heb ik misschien wel een tip...
                        Als je in Sunlite een effect machine hebt kan je de MH een links rechts effect geven zodat deze naar links en rechts blijft bewegen in een loop en dan lekker traag zetten...

Of je maakt een Cue/Sequence waaronder je punt1 opslaat en in de volgende stap punt 2 en dan een hele trage overgan?
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• nielsb
                          • Jun 2006
                          • 98

als je de page van je movinghead opent in sunlight dan staat er ook ergens X-Y 1, dit is een schermpje met een soort radar scherm en daaronder staan blauwe knoppen met pijlen en een getal erop. die knoppen zijn je fixtures die in die page zijn opgenomen, als je er 1 aanklikt kun je in het radar scherm met de bus de positie bepalen, het werkt niet echt ideaal voor volgspotten maar beter weet ik het zo snel even niet...

Comment

• LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

Originally posted by lenny_v

Ik moet ook zeggen dat ik de manual van de sunlite site weinig hulpvol vind.

Klopt, er wordt inmiddels door meerdere mensen aan een nieuwe nederlandstalige handleiding gewerkt.
                            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Hillaars
                              • Oct 2006
                              • 18

Hi,

ik installeerde ook zonet Sunlite, om opstellingen voor fuiven uit te tekenen en te programmeren. Echter zitten niet alle truss die ik wens in de library. Weet iemand waar ik die trusses kan vinden en importeren? Ik ben onderandere op zoek van boxcorners en cirkelbogen met straal 1.5m. Liefst in Eurotruss 30 vierkant.
                              Of wie kan me een ander (free) programma aanraden?

Alvast bedankt!

Comment

Working...