par 16 in truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Maar waarom wil je nou persé par 16 gebruiken? Dat geeft echt weinig blinder effect. Het zelfde als je je bureau lamp aanzet zegmaar. Waarom huur je niet ergens een paar sunstrips? Dat geeft wel een vet blinder effect! http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3105 zo iets!
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

citaat:Geplaatst door ralph

Ik zie mensen met een invalidenwagentje niet ook een PA aansluiten, daar is de kans dat iemand er een versterker op aansluit dus dermate klein dat het gemak van de soort connector prevaleert.
      In jouw geval bezie ik je nog steeds als een prutser die de verkeerde middelen gebruikt, id van powercon komt al meer in de buurt, al verwacht ik daar ook 230V op aan te treffen...
      Powercon gebruiken voor 12V is in dit geval gevaarlijker, maar ik ga er verder niet op in, je kan me ook geen goed alternatief noemen. En als jij me een prutser wil noemen is dat je goed recht, ik onthou me op het forum van een mening over jou.
      Case closed

U x I = Boem.

Comment

• deejayke
        • Mar 2005
        • 77

heb zelf ook een aantal par 16 liggen voor achtergrondverlichting, en andre kleine uitlichtingen, ook soms blind-effect... ik sluit deze allemaal aan met xlr, makkelijk, kant en klare kabels te vinden in de shops, en alles op een veilig spanningsniveau dus ik zie hier geen problemen in (tenzij je natuurlijk je dmx rechstreeks in zo een par steekt maar dan ben je echt wel slecht bezig) dus als jij het alleen zelf gebruikten je aan de veiligheid houd dan zie ik zeker geen problemen hoor.
        blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

citaat:Geplaatst door ralph

Ik zie mensen met een invalidenwagentje niet ook een PA aansluiten, daar is de kans dat iemand er een versterker op aansluit dus dermate klein dat het gemak van de soort connector prevaleert.
          In jouw geval bezie ik je nog steeds als een prutser die de verkeerde middelen gebruikt, id van powercon komt al meer in de buurt, al verwacht ik daar ook 230V op aan te treffen...
          Aannames moet je niet maken, zeker niet als het niet om je eigen spullen gaat. Wij voorzien onze ACL bars ook met Powercon van stroom. Die zijn 2x4x28V maar op het moment dat je er reeds 1 aangesloten hebt (kabel bestaat uit 2 connectors) staat er op de andere dus echt niet netjes 230V meer!

citaat:Geplaatst door Dave

Powercon gebruiken voor 12V is in dit geval gevaarlijker, maar ik ga er verder niet op in, je kan me ook geen goed alternatief noemen. En als jij me een prutser wil noemen is dat je goed recht, ik onthou me op het forum van een mening over jou.
          Verklaar je nader? Waarom zou een connector die gemaakt is voor stroom gevaarlijker zijn dan een audioconnector? Is het overigens écht zo dat een speakon 20A mag hebben? Want dat zijn nogal heftige speakertjes die je daarop aan mag sluiten dan, heb het ook nog nooit zo gebruikt gezien.

Edit: weer wat geleerd!

citaat:
          NL4FC
          4 pole cable connector with latch lock. Cable sleeve for cables 5 - 15 mm diameter. 30 A continuous per contact.
          Bron: www.neutrik.com

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

2Dave: je wil je mening over mij niet ventileren, dat siert je!
            Laat heel duidelijk zijn dat ik uitsluitend het gebruiken van een speakon voor 12v niet verstandig vindt daar dit het risico met zich meebrengt dat mensen audio en dat 12v signaal gaan verwarren.

Als alternatief zou je bijvoorbeeld een harting connector kunnen gebruiken. Of een 7 polige xlr, zoals bijvoorbeeld voor neon wordt gebruikt.
            Alles om de kans op verwarring maar in te perken.

blijft duidelijk dat speacon gebruiken vragen om problemen is, vandaar dus prutserij die je niemand moet willen aanbevelen!

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Op het afgelopen Flevo Festival (2005 dus) hebben we ook PAR16 gebruikt als 'blinder' voor de onderrand van het podium, en bovenaan hingen 'echte' blinders. En ik moet zeggen dat het effect erg geslaagd was... Je moet het natuurlijk niet met 4 Par16's willen doen, maar dit waren 5x6 = 30.
              Het waren overigens wel 50Watt lampjes, en ik geloof dat het gewoon 220Volt-versies waren... maar ik was ook maar flightcase-sleper en volgspotter (je moet ergens ervaring opdoen natuurlijk), dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Comment

Working...