Raylight met R7s lampjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Q-lighting
    • Dec 2004
    • 68

Raylight met R7s lampjes

haai,

ik heb hier thuis een folder van "DTS" en daar in staat Raylight´s voor par 56 en 64 waar R7s lampjes in kunnen.

ik vroeg me af waar verkopen ze deze raylights en welke prijs?
    de lampjes zijn namenlijk lekker goed koop

Plaatje:

met vriendenlijke groet, Q
    i do it my way:p
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

Verlies je met het plaatsen van zo'n R7S bouwlamp lamp niet alle voordelen die een conventionele raylight lamp heeft
    -Wit licht? (R7S is geelig)
    -Snel? (R7S is niet zooo snel)

Miss idd wel een mooie budget oplossing voor iemand die parren wil?
    Maar echt logisch klinkt het mij niet in de oren [)]

p.s. GOOGLE BIED UITKOMST! ZOALS ZO VAAK

Een van de site met informatie: (ook nl pagina's te vinden)

---------------------
    Raylight für DTS PAR 56 mit R7s Lampe (117 mm)
    PAR 56 High-Quality Reflektor Art. Nr. DP56R-R7s
    Maße: Durchmesser 201mm
    Preise: 12 EUR inkl. Mwst.

Dazugehörige Leuchtmittel:
    R7S 220V 300 W 118 mm Philips (Art. Nr. 80201P)
    R7S 220V 500W Lampe 118 mm OSRAM (Art. Nr. 80202O)
    R7S 220V 500W Lampe 118 mm BLUE LIGHT (Art. Nr. 80202B)
    R7S 220V 800W Lampe 118 mm GE (Art. Nr. 80206G)
    R7S 220V 1000W Lampe 118 mm OSRAM (Art. Nr. 80203O)
    ----------------------

Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Q-lighting
      • Dec 2004
      • 68

oke, dan betsel ik er wel 4[8D]
      dan kan ik een "totaaltje" maken met 4 par 56, ik doe er toch een lee 156 voor, dat is opzich al een beetje geel/oranje achtig.

maar bedankt voor de moeite

MVG, Q
      i do it my way:p

Comment

• Van_Diemen
        • Oct 2001
        • 189

Laat even hier weten wat je er van vindt zodra je ze hebt mogen ontvangen!

Zou de raylight reflektor ook in een PAR56 short passen?
        Je hoort daar nogal verschillende verhalen over....volgens sommige kan het wel....volgens andere niet....???

Comment

• flup
          • Aug 2005
          • 11

is inderdaad 'not done' voor theater of PA, maar voor de gemiddelde puber die per se eigen lampjes wil als ie op het feestje van de buren mag gaan draaien, lijkt mij dit een super oplossing. "Echte" parren tegen de prijs van een bouwlamp, de droom van elke beginnede LJ
          luid, luider, Community - goed, beter, Martin

Comment

• Van_Diemen
            • Oct 2001
            • 189

Wat ik me afvraag is wat voor afstraling deze reflektor nu heeft.
            Probleem met de R7S bouwlamp dingen is dat ze mega mega flood zijn.

Zou deze reflektor het geheel mooi in een NSP bundeltje weten te krijgen???

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

- Dat ze niet zo snel zijn heeft vooral met de afkoeling van de gloeidraden te maken... de raylights zijn ook niet supersnel:
              geen probleem dus.
              - Let er op dat veel R7S lampen HORIZONTAAL (eventueel duurdere niet (zie Philips maar hebben dan zo'n domme zekering die veel te vroeg springt zodat zij weerom snel terug poen kunnen pakken)) moeten branden omdat anders hun gloeidraad door het eigen gewicht doorzakt. Hier moet je dus wel altijd opletten bij het monteren van de reflector of speciale lampplaatsingen. Bij de raylights wordt de gloeidraad veel beter gesteund.
              - NSP is niet mogelijk: een parabolische reflector heeft maar 1 brandpunt (in theorie oneindig klein). Als je een nauwe bundel wil moet je zoveel mogelijk licht in dat punt concentreren: vandaar die compacte gloeidraadvouwing van de raylights.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

En wat met de filters.Branden die niet zo door.

Comment

• Van_Diemen
                  • Oct 2001
                  • 189

citaat: - Dat ze niet zo snel zijn heeft vooral met de afkoeling van de gloeidraden te maken... de raylights zijn ook niet supersnel:
                  geen probleem dus.
                  Nee oke...maar een voordeel van de raylights tov de normale PAR is toch dat ie wel iets sneller is. Dit word weer teniet gedaan door de R7S .. toch ?[:I]

citaat:- NSP is niet mogelijk: een parabolische reflector heeft maar 1 brandpunt (in theorie oneindig klein). Als je een nauwe bundel wil moet je zoveel mogelijk licht in dat punt concentreren: vandaar die compacte gloeidraadvouwing van de raylights.
                  Wat verwacht jij dan voor afstralings hoek? gewoon een WFL of MFL?

citaat:En wat met de filters.Branden die niet zo door.
                  Tja als je er van uitgaat dat een normale PAR56 ook 300W is lijkt me dat een filtertje dat ook met deze raylight wel uithoud. Raylight in PAR56 short (dus 500W) moet dan ook kunnen. De 800 en 1000W R7S lampen zijn dan waarschijnlijk bedoeld voor in de PAR64 variant

Comment

• flup
                    • Aug 2005
                    • 11

citaat:En wat met de filters.Branden die niet zo door.
                    Vermits de parren zich nu veel meer 'flood' gaan gedragen, mag dit geen probleem zijn. In tegenstelling tot een raylight zal niet alle licht (en dus warmte) zich in het midden van je filter gaan concentreren. Je moet natuurlijk geen 1000W in een shortcan steken. Maar als je netjes 300W in een P56 shortcan steekt denk ik niet dat er een probleem is. Ik denk trouwens niet dat het doelpubliek, wegens stroomproblemen, veel heeft aan de 1000W versie.

greetz
                    luid, luider, Community - goed, beter, Martin

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

citaat:Vermits de parren zich nu veel meer 'flood' gaan gedragen, mag dit geen probleem zijn.
                      Dit lijkt mij inderdaad logisch.
                      citaat:Wat verwacht jij dan voor afstralings hoek? gewoon een WFL of MFL?
                      Geen idee. Doordat de afstand (midden lamp <> rand PAR) t.o.v. afstand (PAR <> floor) nog vrij klein is denk ik toch een pak groter dan MFL.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...