JB Systems Strobe Ignitor BF-04/D

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

JB Systems Strobe Ignitor BF-04/D

heeft iemand ervaring met deze strobecontroller? (JB Systems Strobe Ignitor BF-04/D)

ben vandaag eens info gaan vragen en blijkbaar was hij ENKEL EN ALLEEN te gebruiken bij de GENI FL1800 MK2. bij geen enkele andere (de verkoper zei dat het wel zou gaan maar dat dan sommige dingen kunnen haperen ofzo, hij zou in ieder geval niet optimaal werken bij een andere strobe)

ik was eigenlijk van plan hem te gebruiken bij die 750W strobe van HQ power (die met blind functie, er zijn enkele topics te vinden op het forum over deze strobe)

dus mijn vraag: heeft er iemand ervaring met het aansturen van andere strobes dan die GENI met de "strobe ignitor"?????

greetzz!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!
  • VERVALLEN

Stuur de 750W strobe van HQ gewoon met een standaard dmx controlletje! Deze neemt maar 2 kanaaltjes in beslag.
    Analoog sturen is prutswerk... 230V aanschakelen ... even wachten en dan pas flitsen...
    Bij dmx is het zoals je wil, zeker de blinderfunctie!

Hij hebben steeds een DMX lijntje in de brug met daaraan 1x die strobo en 4x scan 812 martin.
    Nog NOOIT problemen gehad met de dmx .

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

de controller is DMX & analoog! (check www.beglec.com)
      de optie die jij voorstelt ligt me niet zo goed omdat ik met de sm1612 van JB zit en heb er twee scanners aanhangen...
      als ik dan eens wil flitsen moet ik altijd bij mijn fixtures de scanners afzetten en dan enkel de strobo aan...(anders gaan m'n scanners weer vreemd doen!)
      volgens mij gaat dit nogal moeilijk werken zo... daarom had ik graag een aparte controller voor strobe!

EDIT:
      BF-04D
      Strobe Controller
      •4 Channel Strobe controller
      •Analog and DMX(2ch) outputs!
      •Manual and sound activated modes
      •10 built-in chases
      •Single flash, Full on, Blackout
      •Adjustable speed
      •Adjustable dimmer (DMX only)
      •Built-in microphone
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Zo als ze bij Beglec gezegd hebben is deze enkel voor de Fl1800 Mk2. Natuurlijk is er een kans dat hij op je Hq power strobo werkt. Maar om eerst de controller te kopen en dan te zien dat hij toch niet werkt is dat geen goede optie.

Dat je sturing vreemt doet is wel niet echt normaal of je kan er niet mee werken.
        gewoon je scans op adres 1(1) en de andere op adres 17 (2)
        je strobo zet je op adres 33 (3).
        je progt je banks en chases met de scans.
        daarna speel je in Auto mode bv de eerste bank af.
        wil je dan flitsen met je strobo, dan druk je op de override knop(boven de joystck)
        en op nummer 3 links en dan beweeg je de 2 eerste faders en je strobo flitst.
        exit night into LIGHT

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

ja kijk, ik weet natuurlijk wel hoe ik het moet proggen en k kan hem heus wel bedienen hoor maar ik opereer vaak m'n lightshow live, ik gebruik niet veel de voorgeprogde banks.
          zal het effe uitleggen:

ofwel doe ik m'n lightshow live, bedien ik de scans met de schuiven;
          ofwel zet ik hem op auto, selecteer ik 2 lege chases, dan gaan de scans in stand-alone;
          ofwel laat ik af en toe eens een bankje aflopen.

kijk bij de eerste kan ik dan al moeilijk de strobe erbij nemen want als ik dan kanaal twee volledig openschuif om te stroben gaan op mijn scans de gobo's veranderen.(dit bedoel ik met vreemd doen!) (tenzij ik de scans dan weer afzet maar dan staan ze maar gewoon stil)
          bij de tweede kan ik er niet tussenkomen, bij stand alone reageren de schuiven niet (logisch!)
          en bij het derde, ja dan komen we bij jou uitleg maar aangezien ik de banks niet veel gebruik is dit niet zo van toepassing...

SNAPPIE?[]

greetz!

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

dan zal je er nog een sm1612 of andere DMX sturing moeten bij kopen. Maar of dit het geld waard is?
            exit night into LIGHT

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

helemaaal niet! echt gek om 190€ uit te geven om maar twee kanaaltjes te gebruiken!
              daarom dat ik gedacht had aan die strobe ignitor... tweekanaals, handig meegenomen voor die 750W velleman met blind, want daar doe ik het voor!!

als er iemand deze controller moest getest hebben met een ANDERE strobe dan de fl1800,
              laat het me weten!

thx and greetzz!

Comment

• VERVALLEN

Volgens de specificaties heeft de controller een DMW uitgang. Als dat de normale DMX-512 protocol is, en een 3 pin XLR heeft, dan mag dat normaal geen probleem geven met je strobo.
                En moest ge echt twijfelen, ga dan naar die winkel, en neem uw HQ strobo even mee incl een dmx kabeltje. Zo kan je zeer snel zien of het al dan niet werkt.

Doe het mss best op deze manier eens!

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

ga dan naar die winkel, en neem uw HQ strobo even mee incl een dmx kabeltje.
                  PROBLEEM

k heb deze strobo nog niet! was van plan hem te kopen moest hij werken met die controller[]

daarom dat ik hier ff advies kwam vragen

greetzzz

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Aangezien dit een beetje vragen is of een auto op super ook op diesel kan rijden... een slotje
                    Schijnt namelijk goedkoper te zijn...
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Als je een geni FL1800 MK2 koopt ben je zeker dat deze werkt met de sturing (volgens beglec altans)[^]
                      exit night into LIGHT

Comment

Working...