Service docs JEM FOGGER MK III

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

Service docs JEM FOGGER MK III

Gevraagd SERVICE doc dus geen gebruiksaanwijzing.
    Dus waar alle torretjes weerstandjes en ic-tjes op staan.

Ik heb alle zoek machines al gebruikt!

Mvg,

niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

Da's lachen, en morgen bouwt iedereen z'n eigen machientje. Met dank aan de investeringen van de producent, die en het ontwerpen, de ontwikkeling, de de marketing en alles wat er verder nodig is om een produkt in de markt te zetten voor zijn rekening heeft genomen.
    Ik ben bang dat dit niet werkt, als het gaat om problemen ga je naar de leverancier, is het om zelf iets te maken, volg je een technische opleiding.
    Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Martijn, als je niks bij te dragen hebt hoef je niet per se in ieder topic te reageren. Het kan best zijn dat iemand hier meer hulp kan bieden, of in ieder geval het IC nummer wat ikke nodig heeft. Desnoods een verwijzing naar een technische dienst van Jem.

Mijn raad: bel even met de mensen van Fairlight, die kunnen je misschien wel verder helpen met een eventueel probleem. Anders kun je ook altijd nog in contact komen met de technische afdeling van Martin/Jem zelf denk ik. Het zou wel handig zijn als je kunt vertellen wat je precies nodig hebt, want hele print layouts zul je inderdaad niet (snel) krijgen.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Misschien is het wel gewoon om zijn toestel te herstellen? Dan mag dit toch kunnen? Als ik bij Philips een service-doc van een CD-speler bestel dan is dat niet om hem na te bouwen maar om hem "te goei" te kunnen servicen! Trouwens waarom zouden ze de elektronica niet vrijgeven? ALs je de rookkamer, weerstand en pomp van JEM apart zou kopen als onderdelen ben je waarschijnlijk duurder uit dan een compleet toestel. Vraag het eens lief aan EVDV in Belgie of ze zin hebben om je te helpen (in je profiel kan ik nergens vinden of je in BE of NL woont... vul even aan... veel leuker en persoonlijker)
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ikke1234
          • Aug 2005
          • 125

het is dus om de timer te (proberen ) te vermaken dus hoop ik toch noch een heeeeeeeeeeeeel klein beetje op die docs :-s (en btw ik woon ik BE :-) )
          IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
          KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door Martijn de Groot

Da's lachen, en morgen bouwt iedereen z'n eigen machientje. Met dank aan de investeringen van de producent, die en het ontwerpen, de ontwikkeling, de de marketing en alles wat er verder nodig is om een produkt in de markt te zetten voor zijn rekening heeft genomen.
            Ik ben bang dat dit niet werkt, als het gaat om problemen ga je naar de leverancier, is het om zelf iets te maken, volg je een technische opleiding.
            Topic opgeschoond... de vraag om servicedocs is niet zo abnormaal en de meeste productenten geven die dan ook zonder problemen vrij!
            Servicedocs zijn niet alleen 'schema's' maar meestal ook nog een guide om te troubleshooten, lijst met foutmeldingen en hun to-do's
            De programmatuur in bv eproms, daar zal je idd niet zomaar achterkomen... maar met een schema in de hand en met een goede manier van troubleshooten kom je met de servicedocs al een heel eind!

Beetje onzin dus dat gelul over het niet vrijgeven van de schema's omdat iemand het dan zou kunnen namaken...
            Beetje producent geeft ze vrij, geeft zelfs service-trainingen (waar je achteraf de servicedocs, incl schema's meekrijgt) zodat een nette service wordt geboden.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

citaat: en btw ik woon ik BE
              EVDV, Willebroek (BE) dus. Eens lief vragen aan de TD aldaar.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

heb het gevraagd aan EVDV en ik w8 op antwoord [^]

Comment

• Martijn de Groot
                  • Mar 2005
                  • 189

Dat is cool, hoop eerlijk dat je ze krijgt, Le Maitre denkt daar bv. heel anders over evenals Var*Lite en zo kan ik nog wel een heel lijstje neerpennen. Als er een vraag is zou het zo makkelijk zijn als de gedachte erachter ook vermeld werd, dat maakt het helpen ook eenvoudiger. Dit soort vragen passeert (bijna)dagelijks mijn bureau en de producenten geven veelal een (zeer) negatieve reactie als niet duidelijk is waar precies om gevraagd wordt en waarom. Vandaar mijn reactie op die manier.
                  wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• ikke1234
                    • Aug 2005
                    • 125

probleem is wel dat ik nog steeds wacht ...

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

citaat: probleem is wel dat ik nog steeds wacht ...
                      Ja en dan? Die mensen hebben toch ook recht op hun weekend?

Comment

• ikke1234
                        • Aug 2005
                        • 125

tuurlijk maar de vraag is of ik ze wel zal krijgen :s

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Nu zou je toch al iets moeten gehoord hebben...

Comment

• ikke1234
                            • Aug 2005
                            • 125

tja dan zal ik een andere oplossing moeten zoeken zelf eens uitmeten; mss kunnen jullie helpen ?! het is gewoon om een footswith te maken van de controller : een oude behringer footswith van een versterkeR zou ik gzwoon solderen op de contacten van de controller ( parallel erop dan ) zou dat lukken ?

Comment

Working...