Filmbelichting en lanbox

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan de Boer
    • Aug 2005
    • 4

    Filmbelichting en lanbox

    Zijn er tussen jullie ook mensen die in de film of tv hoek werken? Ik heb zelf een lanbox die ik gebruik bij de grotere sets maar heb weinig tot geen ervaring met programeren.
    Ik gebruik hem voornamelijk als schakelaar dus!! Beetje meer, beetje minder. Voor de effecten merge ik hem nu met een Behringer tafeltje. Ik ben in de film nog niemand tegen gekomen die hier mee werkt mar zou er graag mee in contact komen om info mee te delen. De meeste theater of show mensen zijn zo snel technisch dat ik het na 3 zinnen al niet meer volgen. (effe je B layer transparant maken voor je midi input via je utp verbinding) Doordat ik vanuit een totaal ander hoek kom snap ik daar dus geen jota van!!
    Toch jammer, stuur ik zo'n 120 lampen aan via de lambox....om vervolgens een effect lichtje van de brandweer auto met een handdimmertje te doen!
    Meer mensen met dit soort frustraties????

    groetjes daan
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

    #2
    Eens kijken op de website van lanbox: www.lanbox.com

    Daar kan je normaal wel ergens een manual vinden dat al die geavenceerde functies uitlegt?

    Comment

    • Daan de Boer
      • Aug 2005
      • 4

      #3
      Niet met appeltjes en peertjes!
      Ik ga morgen naar fokko toe voor wat uitleg. Ik moet namelijk een tijdcode track gebruiken als cue moment in het licht. En de smpte invoer op de lanbox, is wel te vinden in het menu maar nooit geintregeerd in het programma. terwijl me dat juist zo handig lijkt. Hoe time je anders je settings? Stel je weet dat iets op 3:20 min afgelopen is, moet je dan al je cue tijden optellen om te zien of je al bij het einde bent?

      Comment

      • flup
        • Aug 2005
        • 11

        #4
        Bedoel je echt film (pellicule dus) of videofilm. Want bij film wordt gewoonweg niet met dimmers gewerkt. De kleurtemperatuur van een lamp verandert namelijk als je ze dimt. Vermits je bij pellicule geen onmiddelijke controle hebt, kan dit rampzalige gevolgen hebben. Moet het licht een aantal stops naar beneden, dan gebruiken ze gewoon een ND filtertje.

        greetz
        luid, luider, Community - goed, beter, Martin

        Comment

        • Daan de Boer
          • Aug 2005
          • 4

          #5
          Dat valt heel erg mee,daarnaast word het er vaak niet lelijker van. Vanuit de Filmaccademie te amsterdam werd er vroeger ook heel panisch over gedaaan. Ik heb vervolgens een 5kw, anderhalve stop gedimt en hetzelfde shot gedraait met een 1 1/2 stop net en dit vergeleken in het lab. Knappe jongen die het verschil zag. Ook in Kelvins geen opzienbare dingen. Op film blijft het een beetje linker natuurlijk maar da's een kwestie van een kleurtemperatuur meter paraat houden.(die je toch bij je hebt vanwege je hmi)
          Wat bedoel je met pellicule? celluoid?

          Comment

          Working...