Martin Lightjockey 2 pc's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moark
    • Aug 2005
    • 8

Martin Lightjockey 2 pc's

Moguh!!

Mijn console is vrij ver verwijderd van de zaal met verlichting...maar om het juiste gevoel te krijgen bij een showtje wil ik toch midden in staan...om het heen en weer lopen nou te beperken: hoe kan ik seq., que's en fixtures uitwisselen tussen twee pc's (vanaf Martin Lightjockey)>???

Grtz...
    Alles voor gratis??
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

dan heb je dus 2 pc's nodig met in beide LightJockey kaarten om je lampen te kunnen sturen. Daarbij ook nog een DMX merger om de signalen van beide kaarten op 1 lijn te zetten.

Dat uitwisselen is zo gebeurd, je maakt een backup van de library op je hoofd pc, en maakt een restore in de 2e pc.

Als je geen 2 kaarten hebt zou je eens kunnen kijken (als je windows xp op beide hebt) naar Remote Desktop oftewel RDP. Dit is een functie van XP en je kan dan het scherm van je hoofd pc overnemen, zodoende loop je niet te kopieren, en je hebt maar 1 LightJockey kaart nodig.

Comment

• Music Power
      • Apr 2001
      • 382

De remote desktop functie is ook mogelijk met andere windows versies. Hier heb je alleen een extra progje voor nodig zoals RealVNC.
      Je moet hiervoor wel een netwerkje bouwen tussen de pc's
      Greetz...Frank

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

citaat:Geplaatst door Music Power

De remote desktop functie is ook mogelijk met andere windows versies. Hier heb je alleen een extra progje voor nodig zoals RealVNC.
        Je moet hiervoor wel een netwerkje bouwen tussen de pc's
        Klopt maar realVNC is nou niet bepaalt snel. Inderdaad zal je een netwerkje moeten leggen, maar een simple cross link tussen beide pc's zal voldoen.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

ik zou dan toch gaan voor draadloos met een laptopje, ben je helemaal vrij om te gaan en staan waar je wilt toch ??

Comment

• xkosolosky
            • Jun 2002
            • 16

Je moet eens goed kijken. Tussen de lijst van fixutres in Lightjockey vind je een lightjockey pc. Dit geheel dit om met 1 een lightjockey een andere Lightjockey aan te sturen. Gaat natuurlijk alleen maar als je een LJ hebt met DMX-In.

Comment

• Moark
              • Aug 2005
              • 8

Hmmm ok...en de bestanden kopieeren naar je flaptop...daar een dmx-usb adapter op pluggen is geen optie??
              Alles voor gratis??

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

Laptop en computer met Windows XP en dan remote desktop gebruiken. Dat is wel snel, zeker over een lokaal netwerk.

Comment

Working...