Martin Mania scx 500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Heeft iemand ze al in z'n bezit?
    Ben namelijk van plan om er 2 aan te schaffen, en wil toch wel graag zien hoe ze het doen naast wat parretjes, dus als iemand foto's heeft...

Posten please

Comment

• wout
      • May 2003
      • 100

Klein probleempje

We hebben ondertussen onze scans en de freekie aangekregen en zijn nu vollop aan het testen.
      Nu lukt dat allemaal heel goed alleen als we gaan werken met macro's is het wat minder
      Als we een macro instellen (vb: circular) maakt deze zijn circelbeweging niet af en vertrekt hij terug van zijn begin positie. Terwijl we aan het instellen zijn werkt de beweging wel juist maar als we de show opslaan en dan afspelen loopt het fout.
      Hoe zit het juist met de fade en wait time bij het gebruik van macro's?
      We hebben al veel geprobeert maar met onze circular macro kunnen we dus geen continue vloeiende beweging maken tot nu.
      Iemand een idee waar we een fout maken?

Het klinkt mss wel even onduidelijk maar hoop toch dat er iemand kan helpen
      The leader knows, Dateq!

Comment

• dj freeze
        • Jan 2006
        • 6

vraagjes

ik heb nog een aantal vraagjes over de martin mania scx500

ik las dat ze te koop zijn voor ongeveer 230 euro.. waar is dat??? dan ga ik er gelijk om

en over de strobo functie, werkt dit nou met een shutter of..??

alvast bedankt

dj freeze

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Hallo,

De scans verkopen zo goed dat ze met de prijzen om hoog zijn gegaan. Ze kosten nu een kleine € 260 ps bij die ene winkel die jij bedoelt.

Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

Originally posted by Baszza91
            Hallo,

De scans verkopen zo goed dat ze met de prijzen om hoog zijn gegaan. Ze kosten nu een kleine € 260 ps bij die ene winkel die jij bedoelt.

Greetzz en cheerss
            Klopt, alle prijzen van Martin zijn helaas omhoog gegaan.

Ben ik weer niet te laat met de Atomic !

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Hallo,

Ik ben nu pas serieus naar basis verlichting aan het kijken. Als ik 2 a 4 scans heb (je weet wel welke) wat zou de maximale wattage mogen zijn van de pars? En maakt het dan nog iets uit par 64 of 54 of short of lang?

greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

Hallo,

Ik ben nu pas serieus naar basis verlichting aan het kijken. Als ik 2 a 4 scans heb (je weet wel welke) wat zou de maximale wattage mogen zijn van de pars? En maakt het dan nog iets uit par 64 of 54 of short of lang?

greetzz en cheerss
                Een logische volgorde zou zijn: Eérst basis verlichting en daarna pas effect verlichting.

De Par 56 is toch wel dé standaard par voor drive-in werk. Voordeel van de Short versie is dat ze lekker compact zijn, persoonlijk vindt ik ze er alleen niet uitzien. dat is dan ook de reden waarom ik zelf de lange versie gebruik. Voordeel van de Par-56 Long versie is dat je er ook raylight lampjes in kunt gebruiken in tegenstelling tot de korte versie.
                Voordeel van de Raylight lampjes is dat ze meer licht geven (500w. ipv 300w.) en goedkoper in aanschaf zijn. Echter vindt ik ze wat minder road proof dan de standaard persglas lampen.

Een andere optie zou zijn Par 64, maar voor de eerder genoemde Martin scans zijn deze niet aan te raden aangezien het effect van de scans dan geheel weg valt. In dit geval is Par-56, en dan de 300w. versie in combinatie met de SCX-500 scans prima!

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Oke, tja ik weet dat het een rare volgorde is. Maar nu zijn zo duur en mss over een tijdje als ik basis heb nog duurder daarom.

Greetzz en cheerss

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Oke, ik heb het volgende setje gevonden laat maar horen van wat ik beter of anders kan doen.

Par 56 short 300 watt

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Oke, ik heb het volgende setje gevonden laat maar horen van wat ik beter of anders kan doen.

Par 56 short 300 watt
                      Multidim MKII
                      Statief

Wat zou ik hier aan dit rijtje kun vervangen door iets anders. Ja ik zou voor een t-4 kunnen gaan maar naar mijn idee bied een aparte dimmer meer mogelijkheden.

Greetzzz en cheerss
                      Last edited by Baszza91; 25-01-06, 18:51.

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

Par 56 short 300 watt
                        Multidim MKII
                        Statief

Wat zou ik hier aan dit rijtje kun vervangen door iets anders. Ja ik zou voor een t-4 kunnen gaan maar naar mijn idee bied een aparte dimmer meer mogelijkheden.

Greetzzz en cheerss
                        Persoonlijk zou ik voor de T4 DMX-bar gaan, kost wellis waar wat meer maar werkt naar mijn mening stukken fijner als een los dimpack. Voordeel van de T4 is dat je hem snel op een statiefje prikt, verder kan je hem gemakkelijk aan de truss hangen door twee G-haken. De T4 kan net als de Multidim MKII dimmen én switchen, kortom: Multifunctioneel.

Ps. Vergeet de Par-56 lampen niet voor de behuizing! Persoonlijk zou ik voor de 300w. MFL versie van GE gaan.

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Hallo,

Ik heb eens lopen rekenen . Ik ben van plan om eerst maar eens te helpen bij een grote drive-in. Ervaring opdoen maar vooral naamsbekendheid. Van mijn kranten wijk koop ik mijn scans en acc. Als ik zelf een show moet geven dan huur ik de parren gewoon hier. Veel goedkoper voor mij. Want ik kan niet en scans en parren doen. Waarrom juist zelf scan en niet parren. Omdat je met de scans zelf (thuis) veel meer progjes thuis kan doen en met de parren niet. Ikzelf vind scan ook veel mooier dan parren. Als het zover is, dan huur ik de parren. Dan kan ik ook aan de groote van het feest zien wat het aantal benodigde parren is. In het begin is voor mijn veel makkelijker. Die statieven waar de parren om moeten te komen nemen zo veel ruimte in op mijn slaapkamer. Oke, hij is wel groot maar.... Mijn kamer is geen opslag plaats. Reden genoeg dus om alleen voor scan te gaan een bij een feest parren te huren.

Greetzz en cheerss
                          Ps: gaat de shutter nou met een aparte wiel of niet?
                          Ps2: heeft iemand nog foto's van deze scan, zoja post ze dan a.u.b.

Comment

• marcel
                            • Aug 2000
                            • 163

Originally posted by mephisto
                            Maar freekie wordt afgeraden .... de 2510 is ideaal voor deze scan omdat er diverse shows op de site zijn van Martin geprogrammeerd op minimaal 4 scans ! Ideaal voor drive in show of losse verhuur : iedere boerenpummel zonder papieren kan dit bedienen en heeft een super show
                            Iemand ervaring met de setup van 4x SCX-500 en de 2510 controller met de standaard shows van de Martin website?

Ben namelijk opzoek naar een leuk lichtsetje dat door werkelijk iedereen te bedienen moet zijn (lees: barpersoneel die hun tijd hard nodig hebben om de gasten te voorzien van drank )

Marcel
                            You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Hallo,

Aangezien de vraag of de scx-500 scan een aparte shutter heeft vaak langskomt heb ik iemand gecontact en die zei (ik heb het ook via de cam gezien ) dat hij GEEN aparte shutter heeft. Bij deze

Greetzz en cheerss

Comment

• Mars2005
                                • Nov 2005
                                • 21

Hallo,

Aangezien de vraag of de scx-500 scan een aparte shutter heeft vaak langskomt heb ik iemand gecontact en die zei (ik heb het ook via de cam gezien ) dat hij GEEN aparte shutter heeft. Bij deze

Greetzz en cheerss
                                Dat was ik ,

Hij heeft dus geen aparte shutter,
                                Ook de strobo-functie werkt door middel van het draaien van het gobowiel, van een open plek, naar een dichte plek op het wiel. Hier door is het ook niet mogelijk om tijdens de strobo functie een gobo te gebruiken.

Verder zit ik alleen een beetje met de besturing van al mijn licht-apparatuur. Ik werk nu nog met een Showtec Scanmaster 2 MKII. Maar aangezien ik nu ook een stoboscoop en wat parren heb, werkt dit niet zo fijn.
                                Weet/heeft er iemand een besturing die meer mogelijkheden biedt en ook geschikt is als ik mijn "verzameling" ga uitbereiden met eventueel meer scans/parren/moving heads
                                [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...