Martin Mania scx 500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcel
    • Aug 2000
    • 163

Nog even een aanvullend vraagje ...

Is er iemand die de scx-500 gebruikt in stand alone mode (evt in master/slave optie), en hoe bevalt die stand alone functie dan?

Marcel
    You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Hallo,

Ik presenteer met trots dat ik eindelijk 2 * Martin Mania Scx-500 scans in mijn bezit heb . Zo dat wou ik ff kwijt. Nu is het wachten nog op de Scanmaster 3 die al besteld is (hoop dat die deze week nog binnen is bij mij). Toen ik ze had uitgepakt was het eerste wat ik deed, het binnenwerk bekijken . Ik heb al een jaar gezocht naar foto's van het binnenwerk, maar niet gevonden. De'r zit geen drol in . Omdat iedereen zei dat het een super optiek heeft (heeft het ook hoor) had ik verwacht dat het helemaal vol zat met lensen en zo maar nu hoor. Het enige wat je ziet zijn de Lamp>kleurenwiel>gobowiel>bollelens>focuslens>spie gel. Meer niet. Aangezet, gelijk op stand 901 gezet (sound to light) en een lekker nummertje erbij (kerncraft 400- ohohohohohoh). Eerste reactie: wow, ze zijn RETESNEL. Tweede reactie: wat een mooi kleuren. Na een halfuurtje gedraaid te hebben (de scan dan) is de buiten kant niet echt noemens waardig warm geworden. Mijn dataflower (250 watt) word zelfs met extra ventilatortje veel warmen aan de buitenkant. Momenteel staan ze in Master>Slave modus, Auto trig of Music trig nog geen dmx. Een nadeel: de ingebouwde microfoon is niet gevoelig genoeg voor mijn slaapkamer. Muziek moet te hard (volgens mijn pa en ma )om een mooie show te krijgen op geluid.

Originally posted by marcel
      Nog even een aanvullend vraagje ...

Is er iemand die de scx-500 gebruikt in stand alone mode (evt in master/slave optie), en hoe bevalt die stand alone functie dan?

Marcel
      Nou, ik gebruik nu nog de scans in Master>Slave modus. Als je muziek lekker hard kan zetten krijg je er wel een mooi show uit hoor. Het begint wel na een tijdje saai te worden omdat je zelf niks kan veranderen daaraan. De gobo's en kleuren komen vrijsnel voordat ze weer gaan. Pan / tilt word ook goed gebruikt. Ook de strobo komt er wel eens in voor. Dimmer, als je telkens de figuurtjes gaat volgen kan mss wel een dimmer ontdekken maar het gaat zo snel . In Master>Slave doet de Slave precies de Master na. Als je een scan hebt met software versie 1.1 heb je ook de optie om pan / tilt te inverteren. Helaas heb ik nog de 1.0 versie, ik ga die hoop ik binnenkort laten omzetten naar 1.1. De Auto trig modus gebruik ik als ik geen muziek meer mag draaien. Is wel een leuke modus, maar net zoals de Music trig begint hij na een tijdje saai te worden.

Dus voor vragen en of foto's: laat maar horen, ik weet alleen nog niet hoe ze op dmx reageren omdat ik nog geen tafel heb (is al wel besteld).

Greetzz en cheerss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Aangezien je zelf geen foto's van de binnekant hebt gevonden kan je er zelf misschien van nemen?
        verder gefeliciteerd met je aankoop
        exit night into LIGHT

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Originally posted by stekelvarke
          Aangezien je zelf geen foto's van de binnekant hebt gevonden kan je er zelf misschien van nemen?
          verder gefeliciteerd met je aankoop
          Ik heb al foto's gemaakt, maar dit is het Licht forum en niet Licht forum foto's. Dus ik kan hier geen foto's plaatsen (wel links zit ik me net te bedenken). Ik heb vandaag tog tijd zat dus ik maak nog wel ff een paar foto's van de binnenkant.

@ Stekelvarke: Bedankt

Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• DJ_marc
            • May 2004
            • 130

Ik heb zelf nu 1 martin mania scanner door het budget. Maar ik vind het een leuk ding om mee te spelen. Je kunt er veel mee. Ik heb dan de Martin samen met een Showtec scanmaster 3. Het werkt perfect je kunt in die showtec veel programeren.

Ik zat zo door dit forum heen te lezen en dan heb ik toch nog wat opmerkingen en vragen:

Ik las dat de scanner zijn bewegingen niet af maakt. Ja bij mij is dat ook zo als je de speed fader op ze snelst zet. Als je de fader langzamer zit dan maakt hij ze wel af zolang je alles goed hebt ingesteld.

Zelf vind ik ook dat hij mooie gobo's heeft en mooie heldere kleuren. De lichtopbrengst is reuze.

Maar dan mijn vraagje:

Ik las de je de scanner gratis kon laten updaten . Ja oke maar waar. Ik woon dan zelf in Gelderland.

Weet iemand een bedrijf die dat gratis doet.

M.V.G. marc.
            Marc {The Soundboys}

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Ik moet mijn scans ook nog laten uploaden, en ik doe dat bij mijn dealer.

Greetzz en cheerss

Comment

• TLAproductions
                • Jan 2006
                • 98

kan iemand een videootje maken van deze tov van een andere scanner bv roboscan 812
                ben van plan 24 (budget) scannertjes bij te kopen
                ik kan 2de hands 812's kopen aan dezelfde prijs voor een nieuwe scx 500 ...

Comment

• seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

en wat heb je nu gedaan ben ook aan het twijfelen tussen scx 500 of scx600 of occasies 812 van martin
                  ie heeft er ervaring met deze scan's

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

Originally posted by seppe30
                    en wat heb je nu gedaan ben ook aan het twijfelen tussen scx 500 of scx600 of occasies 812 van martin
                    ie heeft er ervaring met deze scan's
                    Ik heb ervaring met alle 3 de scans:
                    SCX500: Vond ik persoonlijk te weinig lichtopbrengst hebben, dus verkocht.
                    OCC812: Toch al iets ouder, daardoor af en toe toch wat gebreken, veel lawaai, lichtopbrengst matig. Daarom verkocht.
                    SCX600: Voldoende lichtopbrengst voor mijn doeleinden (feesten/bruiloften tot 150 personen), daarom nog steeds in bezit.
                    Zuid-Limburg

Comment

• seppe30
                      • Dec 2007
                      • 248

bedankt didier
                      voor het antwoord ik zelf heb enkel ervaring met the winner
                      daarmee dat ik wat raad wou

Comment

Working...