240V + 2x DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

240V + 2x DMX

Hey,

ik wil graag een haspeltje bouwen voor festivals en dergelijke... hiervoor zoek ik kabel met 2 DMX-paren en 1 240V kabel...

Showtec heeft wel kabel met 1x DMX en 1x Stroom, maar ik zoek 2x DMX en 1x Stroom...

Iemand een idee?

Thanx,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

eurocable heeft die zeker.

- Cables Connectors Accessories Distribution Systems Sanitization ecommerce, open source, shop, online shopping
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Of gewoon aan elkaar tapen ? Heb je d'r maar eentje te vervangen als hij stuk gaat.
      --- watt ever you want ---

Comment

• DeAl
        • Dec 2003
        • 114

Bij mijn weten is het verboden om binnen dezelfde kabel met verschillende spanningen te werken op de aders (DMX +/-5V DC en 230V AC).
        Tenminste in de machinebouw is dit absoluut uit den boze: doe je het toch, dan voldoe je niet aan de CE-richtlijnen!
        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Tasker C284. 3x1,5 + 2x2x24awg. perfect systeem

Comment

• RCF
            • Jun 2003
            • 91

Hallo allemaal,

citaat:Bij mijn weten is het verboden om binnen dezelfde kabel met verschillende spanningen te werken op de aders (DMX +/-5V DC en 230V AC).
            Volgens NEN1010 artikel 528.1.1 is het [u]normaal gezien</u> niet toegestaan om twee spanningen uit verschillende spanningsbanden (gedefinieerd in NEN10449) over een meeraderige kabel te zetten.

Echter indien elke ader van de meeraderige kabel is geïsoleerd voor de hoogste in de kabel aanwezige spanning (voorwaarde b bij art. 528.1.1) dan mag het wel .

Het betreft hier een installatie als ik het goed begrijp en niet de opbouw van 'een machine' (=machinerichtlijn). Vandaar dat de NEN1010 geldt.

Merken en typen zijn er al gegeven als voorbeeld. Suc6 ermee..!

Groeten,

Edgar
            Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

Working...