allround lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fragile
    • Oct 2005
    • 5

allround lichtset

Hallo allemaal,

kben n et hier en heb een paar vragjes:

ik heb nu een statief een i-color 4, mushroom, hexacon en nog een flouwertje maariwil graga uitbreiden met scanners of moving heads aan truss..

Wat zouden jullie nemen: jb-systems i-rock 6s(scanner) of een martin mania scx-500?

ik heb vergeleken maar kan eigelijk niet kieze tussen de i-rock 6s en de martin. de martin vind ik praktischer(lichter, kleinere afmeting) maar de i-rock vind ik weer mooier(mooiere gobo`s, mere functies, sterkere lamp) wat zouden jullie kiezen?

Of hebben jullie nog suggesties, ik wil ze vooral gebruiken voor een drive-in maar ook kunnen gebruiken voor (klein)toneel. het liefst wil ik ook een dimmerfunctie. of hebben jullie nog goedkopere alternatieven?

dan nog een vraagje:
    Wat voor truss systeem raden jullie aan??
    ik heb rondgekeken maar heb daar nog niet zoveel verstand van.. sommige vind ik ook te duur..

nou groeten van pim.

• 999333777
    • May 2005
    • 11

hallo...

Als ik jou was zou ik eerst wat bassis verlichting kopen,(dmx 4bar met parren)em dan nog een parsturing. maar als je toch perse scans of mh's wilt zou ik: de martin mx 4 (scan), de Winner 2 scan, of een GPL Ypoc (movinghead) nemen.

voor de truss zou ik meteen goede (dat is dus die dure) nemen, en dwee sterke statieven. deze kunnen namelijk meer gewicht dragen dan die goedkope dingen.

Comment

• Vervallen

gezien zijn budget denk ik dat hij dan beter de mx1 van martin kan nemen dan de mx4. Vooral omdat deze scanner een veel te hoge lichtopbrengst heeft.

Comment

• djnoegi
        • May 2005
        • 40

Ik zou persoonlijk de Martin Scx 500 nemen dan. Maar er zijn nog veel meer alternatieven hoor. Ik denk dat je beter eerst gaat voor basislicht (8 parren met 2 dmx barren) en dit op een deftig statief en een redelijke controller. Nadien zou ik pas beginnen denken aan scanners en moving heads.

Comment

• jah
          • May 2005
          • 27

van de martin mania komt een scx-600 uit met 250watt halogeenlamp en roteerbare gobos

Comment

• Fragile
            • Oct 2005
            • 5

als basislicht heb ik die i-color4 van jb-systems, hiervan komt nog een tweede.

Comment

• Max
              • Feb 2003
              • 680

Heb vorige week ook eindelijk dan de Martin SCX500 scan in aktie gezien.

Eerlijk gezegd had ik zo mijn vooroordelen over deze scan door het 150w. lampje, maar nu ik deze scan gisteren heb gezien ben ik er toch erg over te spreken! Wil er dan waarschijnlijk ook twee of vier gaan bijkopen voor de kleine showtjes.

Optiek van de scan is gewoon ronduit keurig, qua lichtopbrengst doet de Martin zeker niet onder aan de Winner van JB, terwijl de Martin maar een 150w. lampje heeft (in tegenstelling tot het 250w. lampje van de winner).
              Verder zijn de kleuren en gobo's van de Martin scan naar mijn mening leuker als van de Winner, zeker de Congo Blue kleur is van de Martin scan erg mooi.

Ook de behuizing van de Martin scan ziet er keurig en erg degelijk uit. Voordeel t.o.v. van de Winner is dat de Martin een stuk compacter is, en de Martin heeft een digitaal display.

Gezien het prijs verschil van pak 'm beet € 20 tussen de Winner van JB en de Martin SCX500 is voor mij de keuze al snel gemaakt: SCX500!

Irock van JB zou ik niet nemen, geen goede prijs/kwaliteit verhouding.

Comment

• Jugfire
                • Oct 2004
                • 91

parren? wat zijn dat?
                Zijn die wash wappers dan niet hetzelfde?????

Het zal aan mij liggen maar parren ruleren....
                Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• LJ Fransis-go
                  • Jun 2005
                  • 88

citaat:Geplaatst door jah

van de martin mania komt een scx-600 uit met 250watt halogeenlamp en roteerbare gobos
                  Waar heb jij dat dan gelezen. Want de begint de scx wel interesant te worden. Heb je trouwens enig idee wat de prijs word ongeveer en waneer hij uikomt

Greetzzz
                  Het is een makkie met Mackie!

Comment

• jah
                    • May 2005
                    • 27

van een ander forum hij is al gezien voor 469 euros weet niet wanneer hij uitkomt

Comment

• dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

klopt ik heb de scx-600 gezien voor 469 euro.
                      Kan best zijn dat dit een intoductieprijs is.
                      Weet wel dat het een leuke scanner is met mooie kleuren en gobo's
                      Nieuwe mega drive in show

Comment

• jah
                        • May 2005
                        • 27

dat hoop ik maar
                        ik verwacht van wel!

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

De SCX600 is nog niet eens op de markt ! die wordt op dit moment geproduceerd.

Het verschil met de 500 is dat deze draaiende gobo's heeft.

Er komt ook een SCX700 die is hetzelfde als de 500 alleen met 150W gasontlading erin.

De richtprijs die ik doorkrijg van de SCX600 is rond de 413,00

De SCX500 kost op dit moment 227,00 en is zeker een betere uitgave dan de winner voor 216,00

Comment

• dh-showtechnic
                            • Jun 2005
                            • 139

Een ander groot verschil is dat dat de scx-600 een 250watt halogeen lampje heeft

Comment

• dh-showtechnic
                              • Jun 2005
                              • 139

The winner II zie ik ook al veel voor 199 euro incl. btw

Comment

Working...