Verschil tussen lasers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

Verschil tussen lasers

Ik heb het forum dorozocht, maar kan toch niet helemaal een antwoord vinden op mijn vraag. Dus maar even een nieuw onderwerp.

Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een spooky blue laser 100 mw (1900 euro) en de 100 mw (bijv. k1000+) lasers uit azië (400 euro)

Is het de licht opbrengst? IS er net als in het geluid verschillende manieren om het te meten. Of wil 100 MW eigenlijk niks zeggen en moet je kijken naar de NM.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Het verschil is de kwaliteit,
    bij de spookey blue is er een zeer goede optiek en is het geheel van hogere kwaliteit.
    Bij de chinese bakjes zal dit allemaal minder goed afgewerkt zijn.

De optiek is de belangerijkste factor...
    Je moet vooral kijken naar het merk en naar het aantal milliwat (mW, MW is Mega Watt, een groot verschil dus)
    Het aantal nm (nanometer) duidt op de kleur van de laser...
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

citaat:Geplaatst door driesmees

bij de chinese bakjes "ZAL" dit allemaal minder goed afgewerkt zijn.
      "zal"... kan je dat ook staven?

er zijn lasers zat die beter werken/een hogere output hebben dan een Spooky Blue!

(al is een K-1000+ voor 400€ wel héél goedkoop)

Comment

• Vervallen

ik geloof niet dat er lasers op de markt zijn die een megawatt aanduiden.

Maar toch die chinese bakjes koop ik in voor ongeveer 500 euro (100 mw) en een spooky blue komt toch wel op 3 a 4 keer zoveel

Comment

• Vervallen

citaat:Geplaatst door luc2366

er zijn lasers zat die beter werken/een hogere output hebben dan een Spooky Blue!

Spooky blue
          s zijn er tot 300 mW dacht ik, maar ik hebooit iemand horen zeggen dat ze er ook tot 500mW zijn. Dat zijn die chinese bakjes niet.

Let wel even op, in de advertentie's tellen ze graag de vermogens bij elkaar op:
          6 * 30 mW is ineeens 180 mW, je mag deze vermogens nooit bij elkaar optellen, behalve als je verbruiksvermogens wil aanduiden

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Spooky Blue zijn een heel stuk degelijker maar te duur to de chinezen.

Het verschil is in feite alleen de scan unit ( bij de chinezen zijn het stappenmoters en bij de spooky blue echte scan spiegels ) hierdoor zie je verschil tussen de projectie beelden en is de spooky blue gewoon een heel stuk strakker en de bewegingen zijn een heel stuk soepeler.

De laser unit is ook bij de spooky blue made in china !

Toch vindt ik ook datr de spooky blue veelste duur is to die chin ezen !

ze worden het meest genruikt voor een beamshow en niet voor animatie !

Dus waarom meer betalen als nodig is ! Er zijn genoeg budget lasers die een leuk effect geven.

Maar ik ben van mening als je een lasershow wilt je niet met deze shit moet komen aanzetten !

Deze spooky blues en chinese zijn in feite gewoon licht effecten en niet ontworpen voor een LASERSHOW !

Comment

• Vervallen

daar ben ik het niet mee eens.

Wij hebben een 100 mW Spooky Blue en wij zetten deze in voor schoolfeesten en bedrijfspresentaties. Op deze manier hebben scholen en bedrijven vanaf een 150 euro de kans om iets spectaculairs te hebben.

Tot nu toe zijn er 3 schoolgemeenschappen die elke keer weer gebruik maken van onze lasershow, en de mensen staan nog steeds met open mond te kijken.

Tuurlijk kun je met animatie's meer, de vraag is alleen ziet de feestganger het verschil of zijn dat alleen die paar die er werkelijk verstand van hebben en dan is natuurlijk ook de vraag hebben de mensen het er voor over.

Ik wil nu eigenlijk gewoon weten, is het slim om wanneer we een tweede laser willen aanschafen omdat we te vaak nee moeten gaan zeggen, om dan een "chinees bakkie" te nemen of gaan we toch weer voor de spooky blue

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

citaat:Geplaatst door luc2366

Spooky blue
                s zijn er tot 300 mW dacht ik, maar ik hebooit iemand horen zeggen dat ze er ook tot 500mW zijn. Dat zijn die chinese bakjes niet.

Let wel even op, in de advertentie's tellen ze graag de vermogens bij elkaar op:
                6 * 30 mW is ineeens 180 mW, je mag deze vermogens nooit bij elkaar optellen, behalve als je verbruiksvermogens wil aanduiden
                Ze zijn er wel degelijk van 600mW en meer - en ook de chinezen leveren lasersystemen van 1,2 en 5 Watt...

Comment

• Vervallen

Ik wist wel dat chinese graag gooien met hoge vermogens en gaarg goedkopere diodes bijelkaar optellen. Dat die spooky blue laser nog boven de 600 mW gaan dat wist ik niet. Weer wat geleerd

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

de lasers van spookyblue komen ook uit china ! Alleen ze worden in duitsland gefabriceerd tot systeem !

Zoals ik al zei is het enige verschil de scanunit zodat bij de spookyblue een mooiere strakke show geeft. Die goedkope chinees geeft in dit prijs segment een blokkerige beweging en geen strakke figuren. Dit is alleen zichtbaar als je het projecteerd.

Laserbeam shows zijn niet gemaakt om te projecteren. Je moet er in kijken !

Ook vindt ik de spooky blue een vrij dunne straal geven dit zou met projectie positief zijn maar voor een beamshow vindt ik persoonlijk met dikke stralen mooier.

En dat overdrijven met het uitgangsvermogen vindt ik wel meevallen ik heb hier 40mw die meer licht geven dan de 30mw versie van spooky blue !

Alleen is de show slordiger !

Comment

• Vervallen

welk merk is die 40 mW van jouw? Want als de lichtopbrengst werkelijk groter is dan heb ik er wel oren naar.

Comment

• Controller
                        • Apr 2002
                        • 745

ben ik niet met je eens mephisto. Bedoel een mooie laseranimatie is toch een stukje projectie.

----

Bij medialas wordt in de Spooky gebruikt gemaakt van echte Galvo's terwijl in de big dipper over het algemeen micro steppers zitten. Maar voor de meeste die beamshows willen doen is beide goed.

Wil je echt animatie red je het met een spooky ook niet want met echte animatie bedoel ik dat je met Mamba, Pangolin, DSP aan de slag gaat en dan praat je toch over een ander segment lasers.

----
                        Ook wil ik wil eens of men hier de wettelijke regels toepast.

Comment

• Vervallen

Ik dacht dat alleen duitsland echt wetten had opgesteld over het gebruik van lasers.

Comment

• Controller
                            • Apr 2002
                            • 745

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

Ik dacht dat alleen duitsland echt wetten had opgesteld over het gebruik van lasers.
                            Ik ben vorige week bij Laserforum geweest in Venlo en die vertelden mij dat NL wel degelijk regels kent
                            Laser is opgenomen in een NEN

Alle laser effecten beneden de 2,70 meter mag MAXIMAAL 100mW zijn.

Comment

• Vervallen

zijn er nog meer regels? En waar zijn die te vinden?

Comment

Working...