Submasters op WholeHog 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

Helaas, ik heb het meerdere malen uitgeprobeerd op Hog2 PC en het werkt toch echt.
    Wat is het verschil tussen wat jullie doen en ik doe?
    Ik patch 10 studio spots, zet ze alle 10 op full, programmeer dit onder playbackfader 1 en speel dit af.
    Vervolgens programmeer ik onder playbackfader 2, studiospot 1 op full en speel deze ook af.
    Als ik naar de output van fader 1 kijk terwijl ik met playbackfader 2 speel, zie ik de waardes van spot 1 toch echt veranderen.
    (onder playbackfader 2 zit dus een cue, niets anders)
    Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• MT-lighting
      • Jan 2004
      • 24

Hoi Jeroen,

Het probleem zit hierin dat je spot 1 ook een intensity krijgt zelfs als deze het niet had onder fader 1...
      Wat Jeroen eigenlijk wilde was dit:
      fader 1@Full: cue: spot 1>5@50, spot 6>9@Full, spot 10@0.
      fader 2@50.
      Output: spot 1>5@25, spot 6>9@50, spot 10@0.

Wat er met jou procedure gebeurd: spot 1>10@50.

Mark..

edit: ik ben het echter wel met jou eens dat het resultaat volgens mij niet anders is dan de methode die Axs gebruikt heeft.
      @ Axs, waarom heb je de library veranderd? Een hog werkt toch standaard volgens ltp, ook voor intensity?

Comment

• Frank@highend
        • Oct 2005
        • 65

f
        Martijn,

Maar als jij je "show fader" dicht trek en je "submaster fader" op 80% dan blijf je uitsturen op 80%

Frank Schotman
        High End Systems
        frank_schotman@highend.com
        +31(0)651157163

Frank Schotman
        High End Systems

Comment

• Frank@highend
          • Oct 2005
          • 65

Of wat je ook kan doen is de intensitie terug patchen naar het gewenste level

Frank Schotman
          High End Systems
          +31(0)651157163
          Frank Schotman
          High End Systems

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door Frank@highend

Of wat je ook kan doen is de intensitie terug patchen naar het gewenste level
            dan heb je nog steeds niet het gewenste effect...
            Enige manier is inhibitive fader function of een macro schrijven die hetzelfde bereikt... ben er weer even op aan het broeden... had eentje...

En hog werkt standaard voor I-parameter met HTP8.
            Kijk maar even in een personality. LTP voor de meeste andere parameters.

Nogmaals... door het verwijderen vd inhibitive function is er echt GEEN 'standaard 1-dr uk-op-de-knop'-oplossing...
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jfeelders
              • Oct 2005
              • 4

Het hele idee hierachter is dat je tijdens de voorstelling tijdelijk snel en onmerkbaar (toneel is gevoelig) één of een groep fixtures (channels/spots) kan terugtrekken. Het terugpatchen is een te omslachtige manier hiervoor.
              Overigens zal hier niet voorkomen dat de 'show fader' tijdens de voorstelling wordt dichtgetrokken...

Leuke discussie heeft zich hier ontketent!
              Allround inspiciënt het Nationale Toneel

Comment

• Frank@highend
                • Oct 2005
                • 65

Al met al kunnen we stellen dat het normaal gesproken niet mogelijk is om een submaster te maken, maar als je een Macro maakt en wat aanpassingen in je .LIB file het wel mogelijk is.

Frank Schotman
                High End Systems
                +31(0)651157163
                Frank Schotman
                High End Systems

Comment

• Martijn de Groot
                  • Mar 2005
                  • 189

Blijft er nog een "work around" mogelijkheid over:
                  Programmeer je show in tracking mode. Sla de show op (als mastershowfile)
                  Maak voor de fixtures die je onder controle wilt hebben group-pallets aan. Selecteer de pallet die je nodig hebt en draai met je intensitiet wiel/encoder naar de juiste waarde.
                  Update de cue (kies merge) en release de fixtures.
                  Laad de mastershowfile opnieuw wanneer je deze voorstelling opnieuw doet.
                  wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door Martijn de Groot

Blijft er nog een "work around" mogelijkheid over:
                    Programmeer je show in tracking mode. Sla de show op (als mastershowfile)
                    Maak voor de fixtures die je onder controle wilt hebben group-pallets aan. Selecteer de pallet die je nodig hebt en draai met je intensitiet wiel/encoder naar de juiste waarde.
                    Update de cue (kies merge) en release de fixtures.
                    Laad de mastershowfile opnieuw wanneer je deze voorstelling opnieuw doet.
                    mmmm... zo kan ik nog wel oplossinGen bedenken... maar hiermee bereik je nog steeds niet het gewenste 'effect'
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...