sweetlight

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • community
    • Aug 2005
    • 18

sweetlight

ik gebruik sweetlight al enige tijd,
    programma werkt goed, alleen zou ik graag willen dat de standaard positie van mn mac 250 krypton recht naar beneden is, in plaats van in de hoek bovenin, dat komt dus overeen met 0 procent uitsturing van sweetlight;
    is hier iemand mee bekend??
  • niesten
    • Aug 2004
    • 115

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar volgens mij is een tilt met DMX-waarde 0 de postitie waar de head tegen de stop aan staat. Als ik even ervan uitga dat de stops aan beide kanten symetrisch staan is dus een waarde van 128 recht naar beneden.
    Als je dus een standje maakt met de tilt DMX-waarde op 128 en dit als eerste laadt, heb je precies wat je wilt.
    Of begrijp ik je verkeerd?

Groeten,
    Roger
    Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• dr dre
      • Nov 2005
      • 2

Roger heeft gelijk, programmeer deze stap. Deze zet je aan in je Userscreen. Op het moment dat je een programma aanzet overruled het programma.
      ik hou van lichtwerk

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Axs kent sweetlight niet, maar normaal pas je die dingen aan in je personlity file...
        Een extra cue proggen om dit te bereiken lijkt me wel een hele omweg!
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• niesten
          • Aug 2004
          • 115

Ik ken als lichttafels alleen een botex scenesetter en een strand 200 en een beetje van de Zero88 Sirius24. Dus geen tafels voor intelli.

Axs, kun je misschien uitleggen wat een personality file is en wat ie doet? (Volgens mij is zoiets er nl niet in Sweetlight, maar wie weet heet het daar misschien anders...).

Groeten,
          Roger
          Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door niesten
            Axs, kun je misschien uitleggen wat een personality file is en wat ie doet? (Volgens mij is zoiets er nl niet in Sweetlight, maar wie weet heet het daar misschien anders...).
            Sweetlight zal zeker zo iets hebben als een personlity file.
            In een personality file zit alle info voor een fixture opgeslaan. Meer bepaald welke DMX-kanaal overeenkomt met welke parameter voor je fixture en welk item overeenkomt met een bepaalde DMX-waarde.

Hier staan ook bv de offsets in, en dat is hetgene wat jij dient aan te passen. Offset pan/tilt zal hier een andere waarde hebben dat de waarde die jij wil. Pas die waarde eventueel aan en op die manier verander je je 'home'-positie.
            Personlity files of library files zijn meestal te bewerken met een gewone teksteditor.

Grtz
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• niesten
              • Aug 2004
              • 115

In dat geval zijn er natuurlijk wel 'personality files'. Bij Sweetlight hebben ze het dan over de 'fixture library'. Dit zijn idd gewone textfiles waarin de dmx kanalen, functies en dxm-waardes in beschreven staan voor een bepaald fixture. Maar ik heb nergens gezien of in zo'n file ook default-waarden ingevoerd kunnen worden.

Ik heb de vraag eens neergelegd bij sweetlight zelf: http://forum.thelightingcontroller.c...hp?p=1596#1596

En nu maar afwachten..

Groeten,
              Roger

Comment

• niesten
                • Aug 2004
                • 115

Antwoord van Sweetlight support:

It is not possible to define this in the fixture file. We suggest you to save this default scene with the name "START". BUILDER will automatically start by loading it. Then, do not use "new scene" button. Just make next scenes starting from the scene "START".

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

Meer vragen over sweetlight, mail me ff.

Beideweg hoe vinden jullie de shape optie in sweetlight? Ik heb er veel profeit van gehad zeker nu je van een eenvoudige move een shape kunt maken en deze kunt kopieren op alle andere koppen!

O ja en hij is nu uitgebreid tot 1024 kanalen, gewoon tweede boxje eraan hangen.

groet,
                  erc

Comment

Working...