Dimmers op 115V

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Dimmers op 115V

Ik ga binnenkort met een theatergroep 2 maanden naar Canada. Nou hebben ze daar een 'iets' lagere spanning. Weet iemand van jullie of het mogelijk is om dimmers om te bouwen naar 115V? Ik dacht er zelf aan om alleen de trafo voor de regelelectronica te vervangen. Maar werkt dit?

Greetz,
    Dave
    U x I = Boem.
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Nog even dit oude topic naar boven gehaald om een samenvatting te geven.
    We zijn wat gaan experimenteren met de dimmers, en kwamen er achter dat die dingen het perfect doen op 115V, zonder ombouwen. De dimmers zijn dus meegegaan naar Canada/Amerika, en hebben daar alles overleeft. We hebben een flink aantal verloopjes van Canadees->Nederlands, dus inprikken was ook geen probleem. De stuurtafel en de gehele geluidsinstallatie waren aangesloten op transformatoren.
    Wat ontzettend opvalt is dat de kwaliteit van het electriciteitsnet, en de veiligheid ervan beduidend lager ligt dan in Nederland. Het is daar niet moeilijk om jezelf onder stroom te zetten, of om gesmolten stekkerdoosjes te creeeren. Tot dat betreft hebben ze nog veel te leren. (Ik ben 2 kilo afgevallen van het heen en weer rennen naar groepenkasten tijdens de voorstelling)
    Als ik wat foto's vind zal ik ze eens plaatsen

Greetz,
    Dave
    U x I = Boem.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

De Lite-Putter dimmers die wij gebruiken switchen auto matish om naar 110V als ze dat krijgen!
      werk spanning ligt gewoon tussen 100 en 250V~

<h5>Showtechniek</h5>

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Die nieuwe dimmers doen dat ook allemaal wel, maar met de dimmers die wij hebben wisten we niet of dat werkte (Dateq DP-6 dacht ik). Gelukkig wel dus.

Greetz,
        Dave
        U x I = Boem.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Dateq dimmers?

Zijn die nog steeds te koop btw?!

<h5>Showtechniek</h5>

Comment

Working...