Martin Pro 518 : Lamp on

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

Martin Pro 518 : Lamp on

Wij hebben 4 Martin Pro 518 scans. 2 daarvan starten op met de lamp aan, terwijl bij de andere 2 de lamp standaard uit staat. Deze laatste 2 moet je via DMX een lamp-on commando sturen.

Eigenlijk dacht ik dat dit verschil in de software zou zitten, maar toen ik ze laatst open had zag ik dat ze alle 4 van een versie 6.2 eprom voorzien zijn.

Weet iemand of ik dit nog ergens anders in kan stellen (graag alle 4 opstarten met lamp uit), of dat een en ander gewoon afhangt van het bouwjaar van de bereffende scan ?
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de technische dienst van Fairlight. die kunnen je het je vast haar fijn uitleggen.

Aangezien er op een 518 alleen in te stellen valt via een Dipswitch, ligt het denk ik aan de software

Greetz menno

Comment

• sussudio
      • May 2001
      • 534

citaat:Geplaatst door mennobroere
      Aangezien er op een 518 alleen in te stellen valt via een Dipswitch, ligt het denk ik aan de software
      Dat is niet helemaal waar. DMX-mode en Fan-snelheid worden bijvoorbeeld gekozen door jumpers op het board in de scan. En zoals gezegd: beide paren scans zijn voorzien van een eprom met daarop een sticker 6.2 software. Dus ik vermoed dat er nog iets anders verschilt.

Comment

• LJ Tom
        • Nov 2003
        • 202

Staan er 2 toevallig niet in standalone/muziek mode?
        Dan ontsteekt nl de lamp ook bij het stroomgeven van de scans.

Anders weet ik het ook niet.
        Heb een aantal 518s, zelf met verschillende eprom, maar dit nog niet tegengekomen...
        Groeten

Tom Venken

Comment

• VERVALLEN

Beste,

Op de printplaat staat een "omron" relais in doorschijnend plexi. Deze relais wordt gestuurd vanuit de DMX sturing.
          Indien je de scans 2e hands hebt gekocht, zou het kunnen zijn dat deze relais er bij jou niet meer inzit, of overbrugd is, zodanig dat de lamp "altijd" meteen AAN gaat, van zodra er spanning opkomt!
          Ook kan het zijn dat je relais versleten zijn, en uw contacten er binnenin "aan elkaar plakken". Ook dan gaat de lamp meteen aan.

Ik zou eens zoeken, en bekijken van die relais.

Ik heb bij 1 pro 812 ook het probleem dat de lamp zeer eventjes een strike krijgt (frats van secondje) waardoor de lamp toch nog niet start of aangaat, maar toch even 'vonkt' in de gasbalon. Bij mij zijn het HTI lampen ipv MSD's, maar de lampen zijn qua werking, opbouw, samenstelling nagenoeg identiek denk ik.

Comment

• sussudio
            • May 2001
            • 534

Dat relais heb ik wel zien zitten, maar verder geen aandacht aan besteed. Ik dacht namelijk dat dit zelfde relais gebruikt wordt om cold-restrike te regelen en dat doet ie dus weer wel.

Zodra ik ze weer open heb zal ik het relais eens nader onderzoeken.

Comment

Working...