botex-dmx-4-floodlight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlaakie
    • Sep 2004
    • 130

botex-dmx-4-floodlight

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of deze lampen tegen regen kunnen, of in hoevere tegen water.

• Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

citaat:Geplaatst door djlaakie

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of deze lampen tegen regen kunnen, of in hoevere tegen water.

Aan de achterkant zie ik openingen (voor ventilatie), lijkt me niet echt gezond om ze buiten te staan in de regen, om maar een voorbeeld te nemen...[B)]

Comment

• StevenGeerts
      • Nov 2005
      • 101

Indien je toch voor een lowbudget type gaat.....
      Vergelijk eens de prijs met Showtec Quatro. Het gaat om hetzelfde OEM product maar is waarschijnlijk een stuk goedkoper !

Vraag bij de leverancier naar de IP klasse. Als je die wil buitenhangen moet dat minstens IP44 zijn.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door StevenGeerts

Indien je toch voor een lowbudget type gaat.....
        Vergelijk eens de prijs met Showtec Quatro. Het gaat om hetzelfde OEM product maar is waarschijnlijk een stuk goedkoper !

Vraag bij de leverancier naar de IP klasse. Als je die wil buitenhangen moet dat minstens IP44 zijn.
        Tenzij onder overkapping, dan gaat deze regel niet op!

Comment

• Silence
          • Apr 2003
          • 50

hoi, dit lijkt sterk op de I-color van JB Systems, en bij deze zijn er ventilatoren ingebouwd met verluchtingsgaten dus ik vermoed bij Botex ook. Ik zou ze dus niet in de regen gebruiken
          silence lighting

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Je mag er in dit geval niet blindelings vanuit gaan dat dit armatuur geschikt is voor buiten gebruik.

Indien een apparaat geschikt is voor buiten gebruik dan vermelden fabrikanten dat in de handleiding/productomschrijving.

IP44=spatwaterdicht
            IP66 mag tot een meter diep in het water.

Indien er geen IP klassificatie bij vermeld staat mag je aannemen dat het armatuur uitsluitend en alleen geschikt is voor gebruik binnen.

Ik heb dit spotje paar keer gezien, de ventilatiegaten maken gebruik in de regen niet verstandig!

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Indien je dit niet buiten kan hangen kan je nog steeds opteren voor van die schijnwerpers voor buiten(die je in elke doe het zelf zaak vind) wel moet je een systeem in elkaar knutselen om hier kleurenfilters voor te plaatsen.
              De dimmer kan je dan ergens binnen plaatsen.
              exit night into LIGHT

Comment

Working...