Gebruikers Sweetlight Gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Gebruikers Sweetlight Gevraagd

Wie maakt er op dit moment gebruik van Sweetight. Ik ben namelijk opzoek naar wat input. Wat mis je in het programma, wat mag wegblijven, welke bugs heb je, wat vind je van de 3D, wat vinen jullie van de prijs etc!

Software gratis te downloaden op: http://www.sweetlight-controller.com

Laat maar horen!

Groet,
    ERC
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Warom wil je dat weten? op zoek naar een PC sturing?
    exit night into LIGHT

Comment

• soundcheckfrits
      • Jan 2005
      • 455

nouw vind dat het plaatsen van de voorwerpen (mh's parren, truss ect ect) iritant, moeilijk tezien hoe je het plaatst(positie).
      en het ''virtuele oog'' draaid om middenpunt, dat is soms ookwel een verveld als je helemaal aan de andere kant van de ''zaal'' moet zijn.

maarjah kan er weinig van zeggen, progje is ook gratis duzz
      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Over het algemeen ben ik wel tevreden met Sweetlight.

Wat ik ermee aanstuur? Als max ongeveer 10 fressnell, 8 profieltjes, 20 pars, 4 sunstrip blinders, 4 movingheads.
        Ik heb voorheen slechts met de Botex Scenesetter gewerkt, dus echt vergelijken met een 'hardware' tafel, kan ik niet.

Enkele minpuntjes die ik ervaren heb:

Je moet de kleur van een PAR al aangeven in de setup (fuxture) en voor elke kleur een eigen fixture aanmaken (wat overigens gemakkelijk gaat). Makkelijker zou zijn als de kleur van een PAR nog in de 3D viewer gekozen zou kunnen worden...

De builder heeft maar een beperkt aantal faders. Bij resize worden alle controls resized ipv meer faders van dezelfde grootte. (Zou in de volgende release verbeterd kunnen zijn).
        De user interface is niet volgens 'windows standaards' geïmplementeerd. Hierdoor vergt de bediening een beetje gewenning.

De maatgeving in de 3D viewer is niet eenduidig, waardoor het plaatsen (en resizen) van voorwerpen niet altijd even makkelijk gaat.

Ik gebruik vaak een DMX-controller om bepaalde functies via faders te kunnen bedienen. Deze sluit ik dan aan op de DMX-IN van de box. Hierbij treedt een kleine vertraging op van krap 0.5 sec. Dat is bij handmatig steps doorklikken niet echt handig.

In de user is er de mogelijkheid tot handmatige-puls'. Deze reageert niet rechtstreeks op de space, maar na 4 keer space drukken, houdt het programma deze snelheid aan in hetzelfde (gemiddelde tempo). Ik los dit meestal op door auto-bmp te gebruiken, interne mic van de laptop aan en dan in de buurt van de mic te tappen. Heb ik precies het effect wat ik wil hebben.

Het aantal scenes (50) en presets (10) is enigszins beperkt. Om dit te omzeilen heb al een verzoek richting support van de software gestuurd. (Hopelijk doen ze er wat mee). Wanneer ze mijn verzoek overnemen, is het aantal scenes, presets, macro's en multiscenes theoretisch onbegrensd...

Enkele pluspunten:

De 3D viewer is redelijk natuurgetrouw (als je een beetje moeite steekt in het opbouwen van de set). Hij laat zaken als dimmers, strobo, kleueren (met beams), gobo's, etc goed zien. (Speciale functies van fixtures worden echter niet getoond).

De User en de Builder kunnen tegelijk een DMX signaal sturen, waardoor je (met de builder de (delen van) standaardprogramma's uit de USER makkelijk kunt overrulen.

Support (via forum) is vrij goed: Antwoorden meestal binnen een paar dagen met een fatsoenlijk antwoord.

Personality files (fixture files) zijn makkelijk zelf aan te passen (of via het forum aan te vragen).

Overigens komt binnenkort (hopelijk deze week nog...) een nieuwe versie uit. Ben beniewd wat daar weer aan toegevoegd/verbeterd is.

Je kunt me gerust eens mailen als je nog meer wil weten of eens bij een gig mee wil kijken...
        We wonen nl. maar een paar km uit elkaar zag ik net.

Waarom vraag je eigenlijk niet aan die jongens van SonicSupport (zie je profiel)? Die gebruiken nl ook Sweetlight voor zover ik weet....

Groeten,
        Roger

PS: Ik heb jaren geleden overigens nog in 't Stroatje (voordat het Nurgus heette) een paar keer met de band Two Socks gestaan.

Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Kijk een lekker duidelijk antwoord daar houden we van. Wat betreft de update, hij staat al online geef het nog twee dagen voordat je hem download heeft nog een aantal kleine kinderziektes. Deze worden er as I speak uitgeprogrammeerd.

Ik wil niet zelf een software programma aanschaffen, ik probeer er mede voor te zorgen dat Sweetlight er beter op word en is het dus fijn om een eerlijke feedback van de gebruikers te krijgen.

Wat betreft Sonic Support....I know it's my laptop Kleine wereld zullen we maar zeggen.
          en nurgus.....tja dat kennen we ook, maar al te goed, al vier jaar!

Zouden er nog meer mensen met tips of vragen zijn, feel free to ask!

Comment

• gnmixing
            • Feb 2004
            • 214

Ik ben nu ook een paar dagen aan het werken/spelen met de sweetlight.

Een vraag over de software:
            Als ik bij 'fixture' de DMX adressen bvb. allemaal op 1 zet, hoe kan ik dan in de builder door maar 1 van die scans in te stellen al de scans hetzelfde programma laten aflopen?

Welke USB-> DMX raden jullie aan, en wat zou het ons kosten?

Groeten,
            GNmixing.
            En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• niesten
              • Aug 2004
              • 115

Als je meerdere fixtures op hetzelfde adres zet, zul je ze niet in de 3D Viewer kunnen zien (alleen de eerste).Je hoeft in de Fixture maar één fxture te definieren, waarbij je aangeeft dat die fixture 4 maal (of een ander aantal) op dat adres zit. Je doet dit in het vakje rechts naast het schaartje onderaan.

Ik zou overigens de scans allemaal op een ander adres zetten en dan de movements, e.d. kopieren van de eerste naar de andere scans. Dan heb je in elk geval de mogelijkheid om de scans wat anders te laten doen. Die mogelijkheid heb je als je ze allemaal op één adres zet niet.

Ik heb tot op heden alleen met Sweetlight, Enttec (heel klein beetje) en een showtec SceneSetter gewerkt, dus over welke dongel je het beste nemen kan, kan ik nauwelijks een uitspraak over doen.

Groeten,
              Roger Niesten
              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• gnmixing
                • Feb 2004
                • 214

nu staan dus alle 8 scans apart, maar wel veel werk dan om alles steeds te kopieren...
                Welke interfaces zijn hiervoor op de markt, en wat kosten die ongeveer?

Kheb er op de site van sweetlight een aantal zien staan van hen, zijn deze goed?

Groeten.
                En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• dr. dre
                  • Nov 2005
                  • 49

Hoezo bewegingen kopieren ?
                  Je kan ook de 8 scans onder 1 groep samenbrengen. (mits het de zelfde scans zijn ). Je kan dan 1 scan programmeren en de rest volgt dezelfde bewegingen.

Eerst moet je een groep aanmaken, gan naar Fixture, links onderin staan je scans met hun DMX adressen rechts van je "scannaam" is een leeg vak, hierin kan je een letter aangeven bijvoorbeeld "a".
                  Doe dit bij alle 8 de scans.

Nu kan je gaan programmeren, ga naar Builder, druk op New.
                  Nu toets je de toets "a" in. Je zit een verkleuring van de balk boven je faders die betrekking hebben op je 8 scans. Je hoeft nu maar 1 scan te programmeren de overige 7 zullen deze scan volgen.

Comment

• AngeloDJ
                    • Jan 2005
                    • 11

Ik zag dat je opzoek was naar sweetlight gebruikers alleen dat was in 2005 zag ik

ik gebruik zelf al ff sweetlight ! werkt goed en word steeds beter dmv de update's alleen vroeg me af of er ook iets van matrix in gaat komen ??
                    heb een berg active sunstrips gekocht ...matrix dingetjes maken word heel moeilijk met sweetlight
                    VEEL GELUID, VEEL LICHT

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Groot nadeel van Sweetlight inderdaad.
                      We hebben al een tijdje de sweetlight dongle. Voor de standaard showtjes, heel makkelijk programma. Maar zoals jij al aangeeft, matrixen kun je er niet mee bouwen.

Heb nu zelf een Daslight dongle aangeschaft. Wel de mogelijkheid tot matrix en bovendien een standalone mode tot 60 kanalen.
                      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• michael melse
                        • Nov 2010
                        • 1

Sweetlight

hee ik heb ik een vraagje ik wil in sweetlight onder live buttons mappen maken iemand ervaring mee want mij lukt het niet.

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Originally posted by michael melse
                          hee ik heb ik een vraagje ik wil in sweetlight onder live buttons mappen maken iemand ervaring mee want mij lukt het niet.
                          Dat gaat ook niet, je kunt tegenwoordig wel heel wat "boards" aanmaken en zelfs een tweede scherm met "boards" . Mappen in de Live buttons wordt niet overzichtelijk

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

Originally posted by Beckers Entertainment
                            Groot nadeel van Sweetlight inderdaad.
                            We hebben al een tijdje de sweetlight dongle. Voor de standaard showtjes, heel makkelijk programma. Maar zoals jij al aangeeft, matrixen kun je er niet mee bouwen.

Heb nu zelf een Daslight dongle aangeschaft. Wel de mogelijkheid tot matrix en bovendien een standalone mode tot 60 kanalen.
                            Matrixen is tegenwoordig gewoon mogelijk met zelfs een video to dmx optie.
                            Stand Alone modus is gewoon 512ch

Comment

Working...