VL3000

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

VL3000

Kan een VL3000 teruggezet worden naar de fabieksinstellingen (eigenlijk een grondige reset) zodat alle toestellen op precies dezelfde manier reageren.Ik kan dit niet terugvinden in de handleiding.

mvg
  • cornedure
    • Jul 2002
    • 230

Ik ben ab-so-luut niet thuis in Vari-Lite, maar dit heb ik in de handleiding gevonden:

1. ResetDef: Resets default system configuration values

Te vinden in de menu via Config > ResetDef

2. Re-cal: Recalibrates Luminaire

Te vinden in de menu via Fixture > Re-cal

Comment

• avo-dave
      • Sep 2005
      • 26

idd, op het "menu chart system" in de handleiding, pag.68 denk ik,
      in die tabel zie je functietoets staan "RESET DEF", reset defaults...
      (resets default system configuration values)

en daarna duw je beter nog es de functie toets "RUN TEST"
      hoop dat je daar verder mee kan...

Comment

• flurk
        • May 2003
        • 409

Probleen is dat het gehuurde toestellen zijn en de handleiding die ik heb is gewoon een resume van de volledige handleiding.
        Toch bedankt cornedure,ik probeer dit morgen.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Dat kan idd...
          CONFIG - RESETDEF

Maar...

Verder kan je ook bepaalde parameters recalibreren via je control-channel. Dit kan voor oa color/gobo/lenses/dimmersys.

Voordat je een reset defaults doet (waarna je nog enkele andere parameters met een beetje pech gelijk mag zetten...) probeer je beter een calibrate (FIXTURE - RECAL)

Maar wat is eigenlijk het probleem??? Kan zijn dat we hier oplossingen zijn aan het posten die uiteindelijk jou niet verder helpen.
          Ik kan me bv goed inbeelden dat je timingprobs zou hebben en dan... staat de oplossing hier niet vermeld!

Meer info dus graag!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• flurk
            • May 2003
            • 409

Het probleem was dat ik de lampen niet meer op volle sterkte kreeg,en ook niet meer kon focussen.Ik heb een CONFIG - RESETDEF en FIXTURE - RECAL uitgevoerd en het probleem lijkt opgelost.Moet eerlijk toegeven dat ik het programma waarmee we de toestellen aansturen nog niet onder de knie heb (Chamsys met Entec dongle).Waarschijnlijk had ik verschillende cue's boven elkaar opgeslagen en daarmee de VL3000 in de "war" gebracht.Mag je die recal en reset regelmatig uitvoeren?

Comment

• LichtNichtje
              • Nov 2004
              • 220

mmm bij de chamsys verschillende cues boven elkaar opgeslagen? Lijkt me toch niet logisch. Ik dacht dat deze volgens HTP werkte, hoogste waarde uitsturen...

(toch wel leuk een VL aangestuurd door chamsys pc, van een prijsverschil gesproken [:I][8D][])

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

De situatie waarin ze gebruikt worden vraagt naar een compact systeem.Ingebouwd in een wagen.Dus was een Avolite wel wat moeilijk.Er moeten ook led's aangestuurd worden en in het Chamsys programma zijn reeds een paar led-fx voorgeprogrameerd.

to LichtNichtje:je kan zelf instellen HTP of LTP !!

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door flurk

Het probleem was dat ik de lampen niet meer op volle sterkte kreeg,en ook niet meer kon focussen.Ik heb een CONFIG - RESETDEF en FIXTURE - RECAL uitgevoerd en het probleem lijkt opgelost.Moet eerlijk toegeven dat ik het programma waarmee we de toestellen aansturen nog niet onder de knie heb (Chamsys met Entec dongle).Waarschijnlijk had ik verschillende cue's boven elkaar opgeslagen en daarmee de VL3000 in de "war" gebracht.

Om mij even verder te helpen met de oplossing van je probleem...
                  Heb je een fixturereset uitgevoerd tijdens het doorlopen van je cuelist of... eerst een volledige reset en dan je cuelist volledig gereleased en opnieuw gestart?

Vind het namelijk heel erg vreemd dat dit zou opgelost zijn met een fixture-reset. Het zijn wel 2 parameters die je met een recalibratie opnieuw kan instellen, maar het lijkt me erg straf!
                  Lijkt me dus eerder een programmatie fout.
                  Was het trouwens het geval bij verschillende fixtures en indien ja, werden op deze fixtures dezelfde parameters gelijktijdig veranderd?

Graag meer info dus, of kan je me eventueel de showfile even doorsturen? Ben best wel benieuwd naar de oorzaak namelijk...

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• flurk
                    • May 2003
                    • 409

Ik heb de fixtures volledig afgekoppeld van de sturing en dan een totale reset en recal van beide VL3000's gedaan.Dan heb ik ze terug de dmx aangesloten en het programma terug opgestart.En ze werkten weer perfect.Misschien toeval.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

K...
                      maar vreemd!

Zie niet meteen de link met de vl3k's namelijk...
                      Heb zelf ook even verdere navraag gedaan en bij VL zelf verwondert het ook iedereen dat je intensiteit ergens zou gelimit worden door een foutieve calibratie/parameter of een intern VL-softwareprobleem/.
                      Dus... programmameerfoutje op de 1 of andere manier lijkt ons de meest voor de hand liggende oorzaak.

Comment

• flurk
                        • May 2003
                        • 409

t'Is toch zo dat wanneer ik een nieuw cue wilde aanmaken de lamp niet op 100% wilde branden van de ene,en de andere helemaal niet meer opstarte.Probleem lijkt nu opgelost.

Comment

• LichtNichtje
                          • Nov 2004
                          • 220

De situatie waarin ze gebruikt worden vraagt naar een compact systeem.Ingebouwd in een wagen.Dus was een Avolite wel wat moeilijk.Er moeten ook led's aangestuurd worden en in het Chamsys programma zijn reeds een paar led-fx voorgeprogrameerd.

to LichtNichtje:je kan zelf instellen HTP of LTP !!
                          I know, ma HTP is standaard

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

t'Is toch zo dat wanneer ik een nieuw cue wilde aanmaken de lamp niet op 100% wilde branden van de ene,en de andere helemaal niet meer opstarte.Probleem lijkt nu opgelost.
                            Niet meer opstarte? Dat betekend dat de lamp uitging in een van je cue's?????
                            Of bedoel je iets anders, want een lamp die uitvalt heeft iets met die fixture te maken en niets met meerdere fixtures tegelijk. Het lijkt me heel raar dat je per ongeluk alleen een lamp-off que voor die fixture hebt meegeprogrameerd.

Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...