vari-lite in nederland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

Originally posted by Wautah
    Ik heb de naam van Metam nog niet gehoord in dit verhaal.
    Metam heeft ook een hele berg aan V*L's
    Metam is toch het zelfde als flashlight??
    Althans zelfde holding...
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Het is niet omdat ze geen Martin hebben dat ze geen martin gebruiken hè. EML huurt toch af en toe eens wat Martin bij? (En zouden ze bij EML geen Atomics hebben??? das toch ook Martin?)
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

EML had op Werchter alvast atomics hangen, en naar ik had gehoord is alles eigen materiaal dus heeft EML Atomics in zn magazijn liggen...
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

euh maar warend de atomixen en de MAC2000 niet ingehuurd omdat enkele artiesten enkel met die mac2000 willen werken :
          zie 'werchter 2005' - topic

Originally posted by G-LiTe
          Even reageren op de beweringen over EML en Mac2000's enzo...

Nee, EML heeft GEEN Mac2000's, noch Studiocolors ....
          En JA theoretisch gezien zou het voor hen interessanter zijn om een bunch series 300 in te hangen, maar jammer genoeg werkt het zo niet op festivals a la Werchter.

De locale promotor, in dit geval 'De Schuur' kan slechts grote namen als headliners trekken ('Rammstein, REM, Greenday, ...) als hij deze een 'locatie' aanbied in hun Tourschema. Concreet betekent dat deze groepen niet even een setje komen spelen op Werchter, maar dat deze op tour door Europa zijn en een stopje maken in Werchter.

Contractueel moet Schuur er zich dan vaak aan verbinden om het deze groepen mogelijk te maken hun integrale 'Tourset' neer te plaatsen/hangen.

De meeste van die bands sleuren vlot nog een trailer 2 of 3 backline en eigen materiaal mee, maar om de changeover-tijden binnen de perken te houden moet de festival-set eigenlijk bestaan uit 'de grootst gemene deler' (trek je wiskundeboek van middelbaar maar weer eens open) van al de sets van deze headliners, aangevuld met voldoende 'basislicht' zodat al de voorprogramma's er weg mee kunnen.

Deze instelling, vroeger niet zo vaak voorkomend, wordt de laatste jaren alleen maar erger en erger, dit heeft vaak te maken met de finaciele jaardeals die bands voor hun ganse tour met technical suppliers sluiten, zodat de band opzich ook verplicht is om in het festivalseizoen zijn supplier mee te nemen.

Dat is de reden waarom EML op Wercher Martin en High End 'moest' inhangen.

In de Marquee staan dan weer bands die het nog niet in die mate 'gemaakt hebben' zodat ze onderhevig zijn aan al die eisen en toestanden, dus daar kan EML wel gewoonweg zijn eigen spullen plaatsen.

Maar wees gerust, de 'Schuur' krijgt de factuur van die cross-rentals wel op zijn bureau.

Trouwens, zo gaat het op alle festivals wereldwijd die met groepen met naam en faam te maken hebben als ze op tour zijn.

Geert
          Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• Funkmaster
            • Dec 2004
            • 204

I stand corrected
            It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

Originally posted by Funkmaster
              EML had op Werchter alvast atomics hangen, en naar ik had gehoord is alles eigen materiaal dus heeft EML Atomics in zn magazijn liggen...
              Het was zeker niet allemaal hun eigen materiaal, kheb zelf een 50 tal MAC2000 uitgeladen uit een camion van RENTALL, die kwamen ze afleveren... In diezelfde camion zaten ook een hoop atomics, hoeveel weet ik niet meer.

edit: en nu zie ik BueConfig z'n reply staan
              edit: en toch vermoed ik dat EML iets van Martin heeft staan in z'n magazijn...
              Last edited by driesmees; 30-12-05, 17:37.
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• berth
                • Apr 2004
                • 52

Het topic gaat toch over Varilite in Nederland en niet over MAC'S in Belgie????

Comment

• Martijnvanthiel
                  • Oct 2002
                  • 104

om even het onderwerp te kicken... De purple groep uit schijndel gaat ook volledig over op varilite, geen types of aantallen bekend... Ter info...

Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel
                  Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by Martijnvanthiel
                    om even het onderwerp te kicken... De purple groep uit schijndel gaat ook volledig over op varilite, geen types of aantallen bekend... Ter info...

Met vriendelijke groet,

Martijn van Thiel
                    dacht dat ik ze laatst zag met Synco van APR, en dus aan het Synco-Network waren gehangen

Comment

• JeroentjE
                      • Oct 2000
                      • 197

Originally posted by MacGyverSounds
                      dacht dat ik ze laatst zag met Synco van APR, en dus aan het Synco-Network waren gehangen

Zijn ze ook!

Laat die vari*lites maar komen
                      Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Is Purple z'n D&B dan aan het opruimen? Ze hebben laatst nog in de Time Out in Gemert nog aardig wat C's gehangen. En weet dat ze bij 'n kleine locale jongen in nood ook wel ns wat bijhuren...

En wat heeft iedereen toch tegen Martin? Ieder merk heeft z'n sterke en zwakke punten en dus z'n eigen toepassingen. Kunnen we die discussie dus eindelijk een keer afronden?
                        Alhoewel we dan volgens mij dan het Forum ook wel kunnen sluiten...

Comment

• William
                          • Oct 2002
                          • 233

Originally posted by driesmees
                          edit: en toch vermoed ik dat EML iets van Martin heeft staan in z'n magazijn...
                          ja. AF1 fans
                          V*L...........punt

Comment

Working...