Ik ben wat aan het resten met freestyler en de enttec open DMX interface op Winner II scans. Nu ik dit aan het werken gekregen heb en waar ik zeer tevreden over ben vroeg ik me af of iemand weet of en hoe je de blackout functie in kunt stellen. Aangezien de winner II geen shutter heeft vroeg ik me af of dit op een andere manier in te stellen is?
Freestyler vraagje
Collapse
X
-
Zover ik weet ondersteunt Freestyler geen shutter functie, wij zaten namelijk met hetzelfde probleem maar dan met de mx-4 scans..
Welke interface gebruik je? Anders zou je misschien aan andere software kunnen denken..
Groetn Tim -
Voor n blackout van je winner II zet je je gobo wheel op positie 0.
Voor n shutter(strobe) effect zet je gobo wheel op positie 1 en ga je in freestyler in het "lamp" menu
je shutter snelheid regelen!
Dus....Winner II heeft wel degelijk een shutter.....(heeft er tenslotte ook een kanaal voor)....maar dan door middel
van het gobo wheel!Last edited by Van_Diemen; 12-01-06, 21:25.Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)Comment
-
FreeStyler (FS) ondersteunt wel degelijk shutter kanalen, op voorwaarde dat er in de fixture file een shutter kanaal is gedefinieerd, alsook een DMX waarde voor shutter open en closed.
Ik heb geen ervaring met de Winner II, dus heb ik even de fixture file bekeken: het shutter kanaal is niet gedefinieerd, dus de Winner II zal idd niet reageren op de blackout functie in FS.
Blijkbaar heeft het gobo-wiel (kanaal 2) een "black" (DMX = 0) en "open" (DMX = 8) positie. Als je in de fixture file van de Winner het shutter kanaal op 2, open = 8 en closed = 0 instelt, zou het moeten werken in FS.
Moet je zelf eens proberen en testen,
AlainThe best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
Ik heb zelf mijn winner II profiel voor freestyler aangepast.
Hierin heb ik nu wel een shutter kanaal zitten!
Ik zal het m je vanavond toesturen als je je even je mail naar me stuurt!Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)Comment
-
freestyler programma
hoi, allemaal
ik ben nieuw hier op dit forum en ik had een vraag.
ik heb pas een scanner gekocht: eurolite ts-7b en bestuur hem via mijn computer meet freestyler.
ik zou graag programma'tjes maken in freestyler maar heb geen enkel idee hoe dat moetkunnen jullie mij dat uitleggen en is het wel mogelijk?
bazzComment
-
op dezelfde pagina als waarop je de software hebt gedownload vind je ook de manuals... wel even doorscrollen naar beneden... kost een heel klein beetje moeite maar dan heb je ook wat... en geef toe: dit had je ook zelf kunnen vinden.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Comment
-
Tja... dan moet ik ook passen... de handleiding is in vrij goed Nederlands, de uitleg is duidelijk...
Ik stel voor dat je dus eerst je eigen hersensoftware eens een upgrade geeft zodat ze compatibel is met deze handleiding...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Zo uit mijn hoofd moet je het volgende doen:
Druk op het knopje maken sequence boven in.
1 druk op nieuw
2 maak een standje voor je lampen en klik op de knop achter de fader voor te kiezen tussen fade of snap
3 druk op next step
4 herhaal stap 2&3 totdat je je voledige programma hebt
5 druk op save en geef hem een naam
6 gaar nu naar cue list
7 laad daar je sequence in
8 ga naar het knopje naast cue list je krijgt dan wat faders
9 laat daar je cue list in
10 druk op start
dit is wat je zo ongeveer moet doen. Maar dat staat volgens mij iid ook in de handleiding.
Belangrijk is wel dat je eerst fixture's hebt toegevoegd!!!Comment
Comment