Handleiding voor Pulsar Masterpiece 108

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nielske
    • Jan 2006
    • 1

Handleiding voor Pulsar Masterpiece 108

Wie heeft er voor mij de Nederlandse handleiding voor de Pulsar Masterpiece 108??

Bvd Nielske
  • ralpie
    • Aug 2005
    • 10

een handleiding heb ik niet maar als je een speciale vraag hebt kan ik m mischien wel voor je oplossen.

groeten,
    Ralph Hopstaken

Comment

• spoekey
      • Jan 2006
      • 7

ik ben ook op zoek naar een nederlandse handleiding van een masterpiece 108, maar meer om makelijk en veilig de tafel die bij ons in de discotheek ligt op nieuw te programeren.
      er moet namenlijk veel meer me te doen zijn dan dat wij nu doen.
      we gebruiken hem nu eigenlijk alleen voor lampie aan lampie uit, en dat is zonden

Comment

• Rookie
        • Nov 2004
        • 104

Ik denk niet dat je een nederlandstalige manuel gaat vinden. Maar je kan toch gewoon de engels versie downloeden http://www.pulsarlight.com/PDF/Instr...structions.pdf en hier mee zal je toch ook wel verder kunnen. Voor welke discotheek is het ? grtz
        Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• spoekey
          • Jan 2006
          • 7

het is voor the wall in weelde belgie.
          En het probleem is daar dat we eigenlijk geen weekend zonder conventioneel licht kunnen.
          op het moment dat ik aan die tafel ga liggen hobbyen en ik kan de parren enzo niet meer aan sturen.
          En ik heb buiten het normale bedienen geen ervaring met deze tafel dus vandaar dat ik het liefst een nedelandse gebruiksaanwijzing heb.
          dus mischien iemand die mij in het kort uit kan leggen hoe ik onderander de adressen dmx en 0-10V kan veranderen en onder andere knopjes kan zetten ?

greetz

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Beste,

De Masterpiece is een ongelooflijk knappe lichttafel doch, door de loop der jaren wat beperkt geworden en dit voornamelijk kwa kanalen, zoals het typenummer al meegeeft is dit de 108 kanaals versie.

Ongelooflijk nadeel van de Masterpiece is dat het voor een leek zo goed als onbegonnen werk is om deze tafel te proggen. Ik raad je dus sterk aan om de engelse manual van de Pulsar site te downloaden en eens grondig te bestuderen om toch eens een idee te krijgen van de logica die gebruikt wordt om deze tafel te programmeren.
            Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

ehm...spooky...hoe bedoel je kanalen kan veranderen? de tafel heeft 6 outputkeuzes en met iedere stuur je er een aantal uit.. 1 is voor kanaal 1-18, 2 is voor 19-36 etc. etc......probeer even je vraag; wat wil je precies te formuleren...weet zeker dat ik hem dan kan beantwoorden...werk er zelf ook mee, en programmeren is makkelijker dan je denkt..

groet,
              Ralph

Comment

• spoekey
                • Jan 2006
                • 7

Oke komt ie
                Er zou een novalight divine op moeten komen deze is 16ch 0-10V
                Veder moeten er 12ch op zitten voor parren die zitten nu onder S3 mogen ze blijven zitten maar de indeling hoe ze zitten zou eigenlijk anders moeten.
                Dan moeten er ook nog 12ch op zitten voor een switchpack deze zitten nu onder S2 maar een aantal zou handig zijn als die ook onder een fader zouden zitten.
                Verder heb ik onder S1 nu kanalen zitten die de 3032 kaart aansturen ( wordt eigenlijk niet gebruikt om dat het wisselen van pagina eigenlijk te lang duurt ).
                veder zou ik het zaallicht bijvoorbeeld graag onder een fader hebben.
                Mischien komt er ook nog wel een dmx rookmachine bij.
                of strobo's.
                En een paar chassejes zou ook niet verkeerd zijn, de enigste die het nu nog doet is niet echt wat e zegt van mooi.
                ik weet echt niet wat deze tafel wel en niet kan en heb het ook nog niet geprobeerd.
                de enigste twee die ik ken zijn de hog II en de compulites ( photon, spark top, micron 3b en 4d).

Dus als iemand weet hoe het moet en werkt en eventuel ook uitleg kan en wil geven tis welkom

greetz

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

pffff....je vraagt nogal wat.....eigenlijk wil je dus alles opnieuw proggen....dan is er maar een optie....downloaden die manual, en stap voor stap alles in de tafel zetten zoals jij het wil...en vergeet dan alles wat je op de hog hebt geleerd...kanaal 1 is kanaal 1, en zo door tot 108..met de kanalen maak je een stap, die zet je in de s-banken, en vanuit de s-banken werk je weer verder...wat ik doe is gobo's/kleuren etc. in s1/3, s4 voor conventioneel en de rest voor stappen van chases bij intelligent licht, en die stappen combineer je weer tot chases, en veel gecombineerde zaken zet je dan in de c of e banken...heb je trouwens een screendriver? zo nee allereerst ook een goed kladblok kopen :-)

feitelijk kan de tafel alles wat jij wil...alleen snapt hij de begrippen fixture macro en chasegenerator niet..en da's wel een gemis... hij ziet dus niet dat je eerste fixture een 218 ofzo is..hij ziet alleen kanalen. even dus simpel uitgelegd;

je parren wil je onder S3, en je dimmers hebben kanaal 1/12, stel je wil 1, 5 en 9 bij elkaar, dan zet je kanaal/schuif 1, 5 en 9 open en save je die onder s3-1, vervolgens 2,6 en 10 onder s3-2, etc. etc...wil je nu een chase maken dan gebruik je chase-functie, bijv. prog je onder c1-1 en selecteer je bijv s3-1, s3-2, s3-3 en s3-4, middels speed en slope kun je dan je snelheid en fadetime regelen, en daarnaast kun je met de naastgelegen knoppen richting, fade in en signaalbron (bass, manual etc.) regelen..dan heb je een chase van de stappen uit s3, de parren dus..onder c1-1 staan..

Comment

• spoekey
                    • Jan 2006
                    • 7

Ja ik heb een screendriver, tot nu toe had ik daar niet zoveel aan en was het meer een iritatie dat het scherm zoveel licht gaf.
                    kan ik bijvoorbeeld ook het zaal licht onder een fader zetten ?
                    en bij ons staat nu onder S3 de 12 dimmer ch we hebben het een keer gehad dat er onder touchpad 1 iets stond wat eigenlijk continu aan moest blijven maar de rest van de dimmers moesten eigenlijk alleen aan gaan wanneer je de overige tuochpads aan raakte met dat latche an flash gebeuren zeg maar.

en kun je ook iets toewijzen aan dat joystickje ?

Greetz

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Ik raad je met klem aan de handleiding down te loaden en hem eens een weekendje als leesvoer te gebruiken, ik merk dat je de basis niet doorhebt..en bij een masterpiece leer je die alleen door hands-on te oefenen, dat krijg ik hier ook niet uitgelegd, in mijn voorgaande post legde ik feitelijk uit hoe je iets onder een schuif/toets krijgt namelijk...

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Ik haal het topic even uit het stof...

Ik ben nu bezig met een Masterpiece en deze heb ik in een grijs verleden geprogd.
                        Nu als ik mijn stand klaar zet --> save output en op de bank (S1) druk en dan op de keypad zet hij hem daar niet neer.

Wat zie ik over het hoofd?
                        Freelance Light and Video |
                        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• gigolo
                          • Jan 2006
                          • 2

Met S1 selecteer je inderdaad de bank, je moet daarna echter nog onderaan de tafel op 1 van de scenes klikken om de stap op te slaan.
                          Dus eerst de stand klaarzetten, dan save output, dan een van de banken selecteren ( S1 - S12 ) en dan onderaan de tafel op 1 - 18 drukken.

Edit: heb dat stukje van het keypad even niet gezien.

Heb je de optie tot het aanmaken van nieuwe programma's niet toevallig uitstaan? Deze zou je dan moeten unlocken met een code die ik ook zo snel niet weet.
                          Last edited by gigolo; 09-09-10, 16:55.

Comment

Working...