Controller voor PARREN

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Controller voor PARREN

Geachte forumkijkers,

Ik moet binnenkort gaan kijken naar een nieuwe controller...
    Ik heb al een paar controllers op het lijstje staan maar ik weet dat jullie er nog meer weten!

Ik heb op mijn lijstje staan:

MA 24/6
    HOG 1000

Wat vinden jullie hiervan?
    En kunnen jullie het aanvullen?

Gegroet,

Mark
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • Zinzi
    • Jul 2003
    • 87

hoi mark
    Waar wil je het voor gaan gebruiken? Voor elke toepassing zijn andere panelen aan te bevelen. Zonder extra info is het onmogelijk een zinnig advies te geven.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Sorry voor incomplete info

Ik ga ze gebruiken voor het 'theater'.
      48 Parren

Ik wil toch wel faders gebruiken dus valt de computersturen al af.
      Het moet wel een goede tafel zijn die ook goed te proggen valt.

Greetz,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Als je theater wil doen, en enkel "dom" licht wil aansturen is de Jands Event perfect. In houw geval zou ik gaan voor de Event 48.
        Hij is redelijk goedkoop, en gemaakt voor dit soort klussen...
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Als het enkel voor 48 kanalen conventioneel is gaat het met de MA 24/6 al is de 48/6 een beter optie dan. De HOG1000 is misschien net iets te groot, maar het lukt natuurlijk ook(maar aangezien er tussen die 2 tafels toch een prijsverschil van een 150 euro zit(verhuur)).
          exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Ik heb eens goed gekeken.

De HOG 1000 is inderdaad te groot.
            De MA 24/6 lijkt mij wel geschikt maar kost toch behoorlijk wat (zoon 3500 EUR)

Ik heb geen idee wat die Jands Event kost, weet iemand dat?
            Veder graag nog meer tafels...

Greetz,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

De Jands Event 48 staat bij Barndoor in de lijst voor € 5880,00.

Je zegt dat doordat je faders wilt gebruiken computer sturen afvalt, maar dat is niet helemaal waar.

Als je de Chamsys PC software gebruikt kun je daar de gewone Wing op aansluiten. Dat geeft je 24 faders en kost € 3100,00. En je kunt apart door de twee fader pagina's heen stappen.

Je hebt als extra voordeel dat je in de toekomst intelligent er zo op aan kan sluiten zonder over te moeten stappen naar een nieuwe tafel. Uitbreiden met PC Wings of overstappen naar de normale consoles is ook geen probleem. De shows zijn uitwisselbaar tussen PC versie en Console. Ook de Playback wing is te gebruiken met de Consoles zelf en aan zowel de software als de tafel kun je er 8 aansluiten.
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

48 parren in het theater ?

Verder niks ?

raar
                meestal zie je toch ook veel andere spots (fresnel, pc e.d.)

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Theater technisch lab biedt voor dit soort "eenvoudige" theater producties hele betaalbare oplossingen.

TTL spring is hier een veel toegepaste oplossing voor, kost de wereld niet, zeker niet in vergelijking met MA/zero oplossingen.

tav Mark ZRombouts: als je beetje door de regels heenleest dan zal je begrijpen dat hier over het aantal dimmerkanalen wordt gesproken, tis echt te koud voor miereneukerij
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Heb die TTL oplossingen eens bekeken op de beurs, maar voor echt professionele toepassingen vraag ik me af of het wel volstaat. Het kwam allemaal een beetje over als speelgoed. De opties zijn allemaal prima maar zitten niet even handig geimplementeerd in de tafels. Daarbij kan verder niemand ermee werken, dus moet je er genoegen mee nemen wanneer je er zelf een klein showtje op kunt draaien. Z88 heeft m'n voorkeur, maar dat moge duidelijk zijn.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Als je geen A/B fading nodig hebt, kan je ook de Event 24 nemen.
                      Het voordeel van de Event is dat hij heel makkelijk aanleerd. Na 5 minuten kan je er helemaal mee overweg...
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• wimbru
                        • Sep 2003
                        • 148

Kijk toch maar eerst eens naar de Jester: kost nog geen 2000 euro en heeft USB-stick als back-up

Technische eigenschappen:

· 24/48 kanaalfaders
                        · Submaster-weergavefunctie
                        · Playback-Quelist met GO-button
                        · DMX-Softpatch 512 Kanalen
                        · DMX-ingang met Snap-Shot-Functie op 512 DMX-Kanalen
                        · Monitoraansluiting
                        · Dataopslag op USB-Stick
                        · 12 AUX-buttons
                        · MIDI-functies
                        · 19" Montage mogelijkheid bij de 12/24

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                          Heb die TTL oplossingen eens bekeken op de beurs, maar voor echt professionele toepassingen vraag ik me af of het wel volstaat. Het kwam allemaal een beetje over als speelgoed. De opties zijn allemaal prima maar zitten niet even handig geimplementeerd in de tafels. Daarbij kan verder niemand ermee werken, dus moet je er genoegen mee nemen wanneer je er zelf een klein showtje op kunt draaien. Z88 heeft m'n voorkeur, maar dat moge duidelijk zijn.
                          Dan wijkt jouw mening af van die van een groot aantal tourtjes dat met deze tafel naar volle tevredenheid onderweg is.
                          Ik kom geen tafels tegen met vergelijkbare functionaliteit-prijsverhouding, vandaar mijn advies!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Originally posted by moderator
                            Dan wijkt jouw mening af van die van een groot aantal tourtjes dat met deze tafel naar volle tevredenheid onderweg is.
                            Ik kom geen tafels tegen met vergelijkbare functionaliteit-prijsverhouding, vandaar mijn advies!
                            Dan heb je het wel over een invulling waarin dezelfde tech dag in dag uit met de tafel werkt. Wanneer je dan aan de functionaliteit voldoende hebt, is iedere tafel wel geschikt te noemen (zolang 'ie niet uit elkaar valt, maar dat valt tegenwoordig altijd wel mee).

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

euhm....Ik weet niet wat jij voor tour ervaring hebt, maar onder een tafel die goed bevalt voor een tour versta ik:
                              * Tafel die betrouwbaar werkt, stabiel draait
                              * Simpel te patchen is
                              * accuraat werkt waar het fade in-out standen betreft
                              * handmatig kanalen bij te sturen zijn
                              * simpel intenzseties aan te passen zijn aan de dan te gebruiken spots

Bovenstaande lijken mij basics voor een tafel die in een tourtje meegaat en uitsluitend bedoeld is voor dimmerkanalen, om dan extra geld over de balk te gaan smijten aan een zero tafel, lijkt mij niet kosten efficient, nogmaals: vandaar dat ik deze tafel opper. Zuiver omdat vele anderen ( en ikzelf) daar bijzonder positieve ervaringen mee hebben.

ps. mocht je niet thuis zijn op deze tafel, de manual is zo peanuts dat je dat na kwartiertje lezen wel bent...

Comment

Working...