Dimmers (Reiche & Vogel)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVS
    • Nov 2005
    • 36

Dimmers (Reiche & Vogel)

Hey Mensen,

Ik heb 8 oude analoge dimmers gekregen, type: Reich & Vogel LR3E.
    deze komen oorspronkelijk uit een oude NOS studio's, en hebben jaren in het theater bij mij in de buurt dienst gedaan, 3jaar gelden zijn deze dimmers vervangen voor DMX gestuurde exemplaren.
    Nou wil ik van deze 8 stuks een losse dimmerpack maken, alleen zijn de orginele rekken waar de dimmers in ingebouwd zaten met het oud ijzer mee gegaan. nou is mijn vraag, weet iemand hoe je deze dimmers moet aansluiten???

op de achterkant van de printplaat zit een platte connector met 15 platte pennen, in twee rijen bovenelkaar, boven een rij van 7 en onder een rij van 8 pennen. Ik heb op internet gezocht maar kon niks vinden, en ook in het theater is er geen documentatie meer.

Alvast bedankt, LVS
    Ik ben Sneller dan het licht
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Probeer het eens bij Revolux in duitsland, geloof dat deze de erfgenamen van het ter ziele gegane R&V zijn..weinig innovatie..helaas, een einde van een bekend merk, maar misschien kunnen zij je helpen:

Comment

• raldee
      • Jan 2005
      • 21

Deze dimmers waren een vrij 'klassiek' recht toe recht aan ontwerp.
      Ergens gaat er 0-10V stuurspanning in. Je hebt een 220V, een Nul en een uitgang. Dat is eigenlijk alles. Waarom dat in een 15 polige connector zat is mij ook niet geheel duidelijk. Waarschijnlijk was dat om de verbinding met het rack meer stevigheid te geven. Die connector was de enige mechanische verbinding met het rack. Zo'n rack was een gewoon 19inch DIN rack waarin de modules verticaal naast elkaar stonden zonder iets ertussen.
      De LR3E was de 3kW versie. Er was ook nog een 5kW versie (LR5E) en een schakel versie. Waren an-sich best betrouwbare dimmers, maar naar hedendaagse maatstaven levensgevaarlijk. Je kon je handen zo in een rack steken en 220V delen aanraken.

Het ontwerp was waarschijnlijk niet van R&V duitsland, maar van Herman Freesen van R&V-benelux die ook de computers van Reich & Vogel (de ABS, AGS, MGS) heeft ontwikkeld. Hij deed ook de service aan dimmers en computers. Hij kan je wellicht aan de gegevens van die connector helpen.
      Hij is tegenwoordig bij Art-light in raamsdonksveer.

Comment

Working...