Showtec Phantom HTI 150

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Showtec Phantom HTI 150

Hallo iedereen

Van licht ken ik dus helemaal niks, maar voor een 2 persoonsbandje zou ik graag 2 movingheadjes willen aanschaffen.

Afgelopen weekend zag ik echt wel knappe compacte en lichte MHs met een zeer goede lichtopbrengst. Ik heb een beetje gesurfd en het was de Phantom HTI 150 van Movietec. Is dit nu echt speelgoed of is dit meer dan voldoende voor een klein bandje? Voor mij is de prijs (vooral deze mag niet hoger zijn), het gewicht en de lichtopbrengst heel aantrekkelijk. Voor de rest ken ik er dus helemaal niets van. Kunnen jullie mij een beetje advies geven?

Alvast bedankt!
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Eerder Showtec als Movitec denk ik
    Met de Showtec Phantom heb ik voor de rest geen ervaring.
    exit night into LIGHT

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

Originally posted by stekelvarke
      Eerder Showtec als Movitec denk ik
      Met de Showtec Phantom heb ik voor de rest geen ervaring.
      Oeps inderdaad, het is Showtec :-) Ik ben er in geïnteresseerd omdat ze vederlicht en goedkoop zijn + ik vond ze een hele goede lichtopbrengst hebben.
      Last edited by Tofke78; 21-02-06, 08:45.

Comment

• VERVALLEN

Ik heb geen ervaring in deze headjes, maar de lichtopbrengst zal in ieder geval goed zijn omdat deze gebruik maakt van een HTI-150W lamp. Dit is een spierwitte en dus fel ogende gasontladingslamp. Goedkopere heads werken met ELC of HLX lampen, dit is dan de halogeenlamp.

En halogeen heeft nadelen ...

Snel stuk
        Gevoelig aan schokken
        Veel warmteafgave
        Geel licht

Bij gasontlading heb je dit niet.

Pas wel op want een HTI lampje kost ook iets van een € 120 / stuk (toch diegene van Osram.

Moet de lamp goedkoper zijn,
        neem dan de CSS-150W van GE (general electric)
        Deze kost iets van een € 55/ stuk en gaan 250h langer mee tov de HTI versie

Levensduur osram HTI - 750h*
        Levensduur GE CSS-150 - 1000h*

(*) Dit zijn de fabrikant zijn gegevens

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Originally posted by LJ-Martin
          Ik heb geen ervaring in deze headjes, maar de lichtopbrengst zal in ieder geval goed zijn omdat deze gebruik maakt van een HTI-150W lamp. Dit is een spierwitte en dus fel ogende gasontladingslamp. Goedkopere heads werken met ELC of HLX lampen, dit is dan de halogeenlamp.

En halogeen heeft nadelen ...

Snel stuk
          Gevoelig aan schokken
          Veel warmteafgave
          Geel licht

Bij gasontlading heb je dit niet.

Pas wel op want een HTI lampje kost ook iets van een € 120 / stuk (toch diegene van Osram.

Moet de lamp goedkoper zijn,
          neem dan de CSS-150W van GE (general electric)
          Deze kost iets van een € 55/ stuk en gaan 250h langer mee tov de HTI versie

Levensduur osram HTI - 750h*
          Levensduur GE CSS-150 - 1000h*

(*) Dit zijn de fabrikant zijn gegevens
          Al bedankt voor deze nuttige info :-)

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Hoewel ze niet meer gemaakt worden en Movitec overgenomen is, zullen het waarschijnlijk toch deze Showtec Phantom HTI 150 MHs worden wegens gebrek aan alternatief (prijs, gewicht / lichtopbrengst,kwaliteit,...)

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Voor dat geld is er idd weinig alternatief. Zelfs een 2e hands Movitec is duurder.
              exit night into LIGHT

Comment

• masterblaster

Dit is geen reclame maar ik zou even op inkoopacties.net kijken daar worden onder een inkoopactie genaamde laser acties movingheads van big dipper verkocht voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Ken ze verder niet en vanwege de prijs zou ik bijna gaan geloven dat het troep is maar goed je kan even kijken of het in jou interesse gebied ligt

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Als ik me niet vergis verkoopt big dipper enkel lasers (of laser movinghads) en dat zijn toch wel andere dingen als de normale movinghead
                  exit night into LIGHT

Comment

• masterblaster

Originally posted by stekelvarke
                    Als ik me niet vergis verkoopt big dipper enkel lasers (of laser movinghads) en dat zijn toch wel andere dingen als de normale movinghead
                    Ja dat dacht ik ook maar als ik jou was zou ik maar eerst eens even kijken want de manual zit staat ook op die site en daar staat toch echt op big dipper seven stars en tuurlijk zitten er ook twee laser heads bij maar scroll iets verder omlaag en voila een washe en een spotje

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Op www.highlite.nl staan in het service gedeelte alle manuals, ook die van de Phantoms. Dus als je wat meer info hebben wilt zou ik zeggen download gewoon ff de manual, ordercodes : 40162 en de 40163

Comment

Working...