Martin Lj en (oem)faderpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Martin Lj en (oem)faderpaneel

Wie heeft er ervaring met lj en faderpanelen. Ik bedoel dan geen fingers maar eerder iets als de behringer midi controllers en dergelijke.

Iemand ervaring mee ? communiceren ze met elkaar ? welke parameters kun je bedienen ? etc ?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • jerre
    • Jun 2003
    • 286

Ik heb ondertussen al wat ervaring met de bcf2000 van behringer samen met Lj. Werkt schitterend en van tijd tot tijd komt er een update van het interfaceprogramma.
    Wat kan je er allemaal mee bedienen: 128 dmx inkanalen (de helft onder de faders, de andere helft onder de encoders), verder zowat alle mogelijke Lj functies zoals oa het oproepen van cuelists (heel handig als je werkt met transparante cue's), kortom een pak uitgebreider als fingers zelf + dan de leuke optie van bewegende fadertjes, altjid 'ns leuk om een "speciaal" uit de hoek te komen.
    Het voordeel van die faders zit in het feit dat de interface is opgebouwd uit 8 verschillende pagina's. Onder elke pagina zitten dan 16 dmx in kanalen + 24 buttons. Wanneer je dan van pagina switcht (dit gebeurd door op de encoders te drukken vermits dit ook schakelaars zijn), veranderen de schuifpots naar de positie waarin je de pagina verlaten hebt. Nog een leuke optie, fade-in en -uit, dan bewegen de faders dus mee
    Wat nog wel niet helemaal klopt is de led aanduiding, maar 'k ben 'r vrij zeker van dat dit in de volgende versie wel verholpen zal zijn.
    nu gij en dan ikke weer

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Hoe heb jij het setje aangesloten ? ik neem aan via midi.

Is midi makkelijk in te stellen bij lj ?

Kan je ook macrospeed, etc live instellen door middel van een fader of potmeter ?

Comment

• jerre
        • Jun 2003
        • 286

Het is niet echt via midi, maar eigenlijk dan ook weer wel.
        Het werkt als volgt; het paneeltje bevat een usb naar midi omzetter, je hebt praktisch dus max 3 midi poorten, waaronder d'r één al bezet is door het paneel zelf en 2 vrij te gebruiken zijn. Het enigste wat je dus nodig hebt is een vrije usb poort.

Nu het leuke aan de zaak is dat er iemand (roboscan op het Lj forum, ik raad je aan om dat topic daar 'ns door te lezen, de mensen van Martin hebben er een sticky van gemaakt) een interface programma geschreven heeft dat dus Lj een stuk beter laat bedienen dan de gewone standaardfuncties (http://www.dm-n.de/markus/divfiles/l...1_3_built5.zip). Macrospeed is oa perfect live instelbaar (alle dmx in functies dus + extra).

Nu moet ik wel 1 ding vermelden, midi heeft maar een bereik van 0 t/m 127, dus alle waardes worden x2 gedaan, maar dit geeft in praktijk geen enkel probleem.
        nu gij en dan ikke weer

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Werkt dit trouwens ook met lj 2.5 ?

Comment

Working...