Nieuwe scans, ter vervangen 518!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redwood
    • Nov 2003
    • 41

Nieuwe scans, ter vervangen 518!

Hoi,

Heb een 4 tal scans, de welbekende martin 518 pro.
    Deze zijn af, en hebben hun tijd wel gehad (paar duizend uur).
    Steeds vaker storingen e.d.

Nu toe aan vervanging.

Zit te twijfelen over de alternatieven,
    Aangezien deze al zeker 8 jaar oud zijn ofzo, hoe is de optiek van die nieuwe 150w hti lampies.
    Enig vergelijkbaar met de oude 250w 518, of komt dat nog steeds niet in de buurt.
    In dit geval hang ik er denk ik 8 150w's neer, ipv, 4 nieuwe 250w's

En wat zijn de tegenwoordig gangbare scans, gewoon voor de robes gaan neem ik aan?

ps. de scans verzorgen niet het hoofdlicht, is meer een extra aanvulling op de 12 movingheads, dus hoeft niet beste van beste en duurste van duurste te zijn!
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Je zou idd kunnen kijken voor een Robe DJ-scan of zoiets. Maar je kan ook kijken naar een MX4 van Martin. Is ook erg goed. Denk eerlijk gezegd dat je beter eerst je budget kunt bekijken en of je er 4 of 8 wil. Dan verder kijken want er is tegenwoordig zoveel keus!...

Zijn je 518's al opgevoerd of nog steeds 200W MSD? En overigens zou je ook nog altijd bij Fairlight kunnen navragen wat het grondig reviseren van de scanners kost. Kan nog voordeliger uitvallen dan nieuwe en het scheelt je weer een hoop programeerwerk!

Komt ook bij dat ik zelf wel iets (sentimenteels) met de 518 heb. Maar dat heb ik met meerdere 'museum'stukken! (zie de handtekening...)

DUS: eerst budget, dan aantal dat je wil en dan gaan snuffelen!
    OF: budget en dan Fairlight bellen voor de kosten van een (grondige) revisie.

Greetz Richard

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

mx4 is idd misschien wel een leuke scanner ja, of als je het ietsje extremer wil aanpakken de mx10
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Waarom niet de SCX serie van Martin. Hoge lichtopbrengst voor een halogeen lamp.

de 600 is een mooie scan met draaiende gobo's en ELC 250W lamp.

Als nog even geduld hebt komt er binnenkort de SCX700 uit die is met een gaslamp.
        Last edited by admin; 25-02-06, 17:59.

Comment

• Redwood
          • Nov 2003
          • 41

Budget boeit niet zo, ligt meer aan wat er voor terugkomt!
          Fairlight adviseerde deze NIET te reviseren, aangezien er TEVEEL moest gebeuren!
          Ook hebben mijn 518, nog de oude ronde type motoren, deze zijn er niet meer, en fairlight moet het dus ombouwen naar 4kante type moteren.. ofzo... ;-)

De nieuwe martin series vind ik er erg fragiel uitzien, die losse spiegel ervoor op, en ook denk ik dat elc lampjes niet genoeg lichtopbrengst hebben.

Ter informatie, worden gebruikt in een vaste installatie, op een dansvloer van cq. 15 bij 15 meter, de scans hangen 2.5 meter van de grond, de rest van het intelli (6 x movitec sl, 2 x movitec wl, 2 x coemar prospot) op een meter of 7 a 8!

De huidige scans hebben al een update naar 250 msd.
          En het verhaal is zo... of 4 250w scans, of 8 150w scans, met 8 is er net iets meer effect mogelijk, mits daarvan de lichtopbrengst voldoende is!

Denk toch dat we uiteindelijk bij robe uit gaan komen.... maar zoals altijd, een paar tips zijn nooit weg!

Comment

• No-way
            • Mar 2005
            • 14

Wij hebben 4 stuks Robe DJ Scan 250 XT.

We hebben ongeveer 2400 euro betaald voor 4 stuks inclusief lamp.

Hoofdreden om deze te kopen: de MSD 250/2 lamp, het relatief lage gewicht (9,5kg), de roterende gobo's en de naar 't schijnt goede service van Robe.

We zijn er ondertussen zeer tevreden van, heel hoge lichtopbrengst, nog geen problemen mee gehad (ongeveer 6 maand in bezit nu).

Vroeger hadden we 4 martin MX4 scans, maar waren er niet echt tevreden over. De spiegels waren voor ons veel te kwetsbaar (verhuur...), en vooral het feit dat de kleuren nooit gelijk liepen.

Maar de Robe's zijn voor ons heel toffe scans voor hun prijs.
            No-way

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Let wel op dat de robe DJ scan 150 geen roto gobo's en shutterkanaal heeft (zit bij op het gobo kanaal) integestelling tot de DJ scan 250.
              Ook is er de clubscan van Robe. De 150 heeft hier wel een appart shutterkanaal. De clubscan 250 heeft ook roterende gobo's
              Last edited by stekelvarke; 25-02-06, 13:28.
              exit night into LIGHT

Comment

• admin
                Administrator
                • Aug 2000
                • 1009

[FONT=Verdana]Met verwijzing naar de forum regels en beleid: geen reclame of andere creatieve verkooppraatjes aub.[/FONT]

[FONT=Verdana]Oproepje aan forumbezoekers: [/FONT]

[FONT=Verdana]Er komen vrijwel dagelijks e-mails/klachten binnen van forumgebruikers die er bezwaar tegen hebben dat ze zomaar een aanbieding of prijzen van bedrijven ontvangen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Overkomt dit jou ook en stel je hier geen prijs op meld dit dan even bij ons! [/FONT][FONT=Verdana]Stuur een e-mail aan admin@licht-geluid.nl[/FONT]

[FONT=Verdana]Alvast dank![/FONT]
                Last edited by admin; 25-02-06, 19:09.
                Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

Working...