Spica 250 - 5star Systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Spica 250 - 5star Systems

Beste forummers,

Hebben jullie soms ervaring in de spica 250 moving heads van 5 star.
    Bestaat dit merk nog, want ik hoorde zeggen dat dit immers failliet zou zijn.
    Op hun site http://www.5star-systems.com is er echter niets over te vinden.
    Ik kan ergens aan zulke headjes geraken voor een goed prijsje. Maar is dit een goede keuze of niet?
    Of kan ik best nog wat wachten en dan opteren voor toch martin heads te nemen?

De spica 250 geeft naar 't schijnt veel meer dan de oude mac 250.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Greets
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Duidelijk afblijven... 5star zelf is 'uit productie' en merk bestaat niet meer in fabricatie (of laten we het 'failliet' noemen)
    Toestellen zelfde verhaal, origineel goed doordacht ontwerp, mooie lichtopbrengst, goede optiek, snelle bewegingen etc, maar... hierna was het geld voor de ontwikkeling op, waardoor de toestellen rap-rap in elkaar gegooid zijn, en er een heleboel constructie fouten inzitten (de grote problemen zijn enerzijds de koeling (afdekkappen al meermaals bij elkaar gesmolten gezien), en anderzijds het belangrijkste mankement is de volledige kabelbundel die van de ballast in de head gaat. Deze is te kort geworden, waardoor er veel problemen zijn met enerzijds deze kabels die zichzelf oversnijden (door de bewegingen van de head) en anderzijds storingen tussen de stroom en de signaal kring (door niet voldoende afgeschermd te zijn)). Daarbij komt nog dat wisselstukken nu nog wel te vinden zijn uit stock, maar niet meer in productie zijn, en dus binnenkort moeilijk vast te krijgen zijn.
    Voor dezelfde prijs vind je 2e hands movitecs, of voor beetje extra robe-spotjes, die de voordelen van 5star hebben, maar de nadelen wel weggewerkt hebben. Ik durf zelfs gerust een robe 250AT naast de martin's te zetten...
    --- watt ever you want ---

Comment

• masterblaster

Originally posted by LJ-Martin
      Beste forummers,

Hebben jullie soms ervaring in de spica 250 moving heads van 5 star.
      Bestaat dit merk nog, want ik hoorde zeggen dat dit immers failliet zou zijn.
      Op hun site http://www.5star-systems.com is er echter niets over te vinden.
      Ik kan ergens aan zulke headjes geraken voor een goed prijsje. Maar is dit een goede keuze of niet?
      Of kan ik best nog wat wachten en dan opteren voor toch martin heads te nemen?

De spica 250 geeft naar 't schijnt veel meer dan de oude mac 250.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Greets

Ik weet niet waar je woont maar het schijnt dat ze in cafe BED (rotterdam er een paar hebben hangen

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

hej, bij me stage waren deze week 4 van die gevallen binnen gekomen
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Originally posted by speakerfreak
          hej, bij me stage waren deze week 4 van die gevallen binnen gekomen
          Ja, en wat vond je dr van?...
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• VERVALLEN

op hun site ziet het er nochtans enorm goed uit. Zelfs 1 kopje zou comming soon zijn.
            Van faillisement of stopzetting is niets te bespeuren.
            Ik heb de headjes gezien, en ze ogen zeer degelijk, en zijn degelijk opgebouwd.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Originally posted by LJ-Martin
              op hun site ziet het er nochtans enorm goed uit. Zelfs 1 kopje zou comming soon zijn.
              Van faillisement of stopzetting is niets te bespeuren.
              Ik heb de headjes gezien, en ze ogen zeer degelijk, en zijn degelijk opgebouwd.
              Inderdaad, da's net wat ik zei, idee erachter etc is degelijk, maar de eindafwerking (voor het in productie brengen) is veel te snel gegaan, waardoor alle bovengenoemde problemen zich voordoen.
              En 5star is wel degelijk uit productie, en wordt niet meer gefabriceerd.
              --- watt ever you want ---

Comment

Working...