Strong

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n/a
    • Sep 2000
    • 13

Strong

..
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

Rudy; mooi he die ouwe zooi, Vari*Lites 2 zijn ongeveer twintig jaar oud, wat verwacht je dan? Als een ontwerper zoiets besteld ben je als tech behoorlijk de pineut, maar helaas er komt nog altijd waanzinnig mooi (en vooral met kleur) licht uit. De nieuwere modellen hebben echt goede brackets. dat had je er wel even bij mogen zetten wat mij betreft. Vari*Lite is overall toch wel de betere movinghead, kwa kleur, lichtopbrengst, pan/tilt bewegingen, gobo's. Wel behoorlijk duurder en niet storings vrij, hoewel het meevalt.
    Martijn de Groot.
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Hier zitten we dan weer bij de bekende eweig-durende merken discutie
      Veel van de errors komt ook door het niet voldoende onderhoud.
      Ik weet niet hoe het onderhoud zit bij de mensen van Rent-all.
      Maar ik ken andere Martin gebruikers die bijna nooit problemen hebben met hun Mac’s.
      Maar elke Head is onderhouds gevoelig.
      Over die V*L 2’s het verbaast me steeds dat ze deze nog neerzetten.
      Niet omdat deze slecht zijn ofzo(helemaal niet) maar er zijn de dag van vandaag toch betere alternatieven(ook van V*L). Bv CMY ipv het kleurenwiel met 120[:0] kleuren.
      exit night into LIGHT

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

De posting van Showtechniek waar Martijn de Groot op reageert dateert al van augustus 2001.

Het topic lijkt gekickt te zijn omdat de topic starter (Quartel) zijn boodschap heeft aangepast / gewist.

Niet dat de V*L2 in 2001 nog niet stokoud was maar inmiddels zijn we ook alweer 4 jaar verder...

LuxProDeo

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Hmph...

De VL2 wordt nog steeds gretig gebruikt door designers, net omwille van zijn snelle kleurenwiel en vooral de mooie gesatureerde kleuren.
          Ken niet veel andere spots die dat ooit hebben kunnen evenaren, zelfs geen nieuwe VL-reeksen!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• martijns
            • Feb 2005
            • 120

absoluut verkoop gelul!! ik heb op die afdeling van Corrupt gewerkt en heb ze zelf daarna in de zogenaamde "koopjes kelder" gedumpt, om dat ze totaal niet verkochten! daar gingen ze weg voor 199 euro stuk. hangen er nog steeds geloofk. Maarja het was wel beter dan die showtec rommel.

Ben blij dak daar weg ben, en mensen geen valse verhalen meer op hoef te hangen van "goh kijk eens hoe mooi", terwijl het totaal niks is.

En Oja ik ben het niet eens dat Martin slechter is dan HES. Wij hebben Macjes van 5 jaar oud en Spot 250's van 4 tot 5 jaar oud. De Mac's doen het nog perfect, de Spot 250's willen de laatste tijd vaak niet en hebben af en toe errors.

Alleen Spot 250's zijn mooier en sterker kwa lichtopbrengst maarja wees eerlijk daar betaal je ook naar!

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

een kleurenwiel heeft wel voordeelen tegenover CMY (vandaar dat in de meeste heads een combinatie wordt gebruikt).
              Maar bv de VL2500 heeft wel wat andere voordelen tegenover de VL2(zoom,rot gobo's,strobe)
              Dus voor elke functie een eigen head/lamp.
              exit night into LIGHT

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

citaat:Geplaatst door martijns

de Spot 250's willen de laatste tijd vaak niet en hebben af en toe errors.
                Dat heb ik gezien Maar toen de gobo's terug in gezet waren was alles weer goed
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• martijns
                  • Feb 2005
                  • 120

klopt Arvid, behalve die ene head met zijn colour error... en zo zijn er nog een paar met manco's

Comment

Working...