mini discolampen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroen01
    • Jan 2006
    • 45

mini discolampen

weet iemand of je zelf miniparren kan maken? en zelf ook met kleine middelen een paneeltje, want ik heb zelf een klein idols podium gemaak maar ik heb geen lichtffecten, en ik zoek ook nog kleine tv schermpjes om beelden op te draaien

weet iemand hoe ik dit kan realiseren? ik zal kijken of ik nog even een foto kan maken van het podium.

groet jeroen
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Miniparren (Par 16, Par 30, Par 36?) zijn gewoon te koop, dus dat scheelt weer moeite.

Wat voor 'paneeltje' bedoel je? Om de lichten aan te sturen? Er zijn hele simpele, goedkope controllers te koop, kwestie van goed zoeken.

Kleine tv-schermpjes? Hoe klein is bij jou 'klein'? Als je het echt klein wilt, kun je schermpjes kopen die voor in de auto bedoeld zijn. Nadeel is dat dat van een afstandje té klein is.

Hoe je dit allemaal kan realiseren? Door flink te investeren... Idols is ook niet met een appel en een ei geregeld. Zeker als je alles wilt aanschaffen, mag je toch wel een paar duizenden euro's investeren (met name een video-onderdeel tikt aardig aan).

Waarom zo uitgebreid? Neem een paar gekleurde gloeilampjes en je hebt ook een leuk aangezicht. Uit je berichtje maak ik op, dat dit een hobby-projectje is voor thuis? Dan hoeft het toch niet perse allemaal zo profi?

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Wat is klein? modelbouw of iets groter
      exit night into LIGHT

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Je kunt ook LED's nemen. Heb je ook in verschillende kleuren. Een trafotje en een multie switch en je bent klaar. Denk dat je wel heel erg disco kan krijgen daarmee. De grootste kosten ben je dan kwijt aan trafo's en de switch eventueel nog een simpel controllertje.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by Baszza91
          Je kunt ook LED's nemen.
          Inderdaad. En LED-parren kosten ook de wereld niet. Zijn DMX-aanstuurbaar, dus alleen nog een simpele sturing nodig. Lijkt me voor dit geval een goede uitkomst!

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

Originally posted by jurjen_barel
            Inderdaad. En LED-parren kosten ook de wereld niet. Zijn DMX-aanstuurbaar, dus alleen nog een simpele sturing nodig. Lijkt me voor dit geval een goede uitkomst!
            volgens mij wil hij het niet zo profi... gewoon wat lampen die knipperen op de muziek (of ernaast)

t is gewoon een jongensdroom die misschien iedereen hier wel gehad heeft om eens een podium te hebben met wat lampen ik snap hem volledig!

zoek wat bouwlampen bij elkaar en wat gloeilampen of iets anders, stekkerblokjes met schakelaar, en je kan spelen!
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Ik bedoel nog niet eenses LED parren. Gewoon van die losse LED's die je per 50 moet kopen ofzo .

Greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

gewoon een aantal par 36's of bouwlampen kopen, een paar witte moonflowers (met eventueel kleurenfilter ervoor) en een mooi schakelingetje met gewone LED's maken (om de MiPIX na te bootsen) en dan nog enkele oude televiesietoestellen en een videorecorder uit een 2e hands winkel halen.
                exit night into LIGHT

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ik ben wel benieuwd op welke schaal hij eigenlijk bezig is, misschien wel met LEGO ?!

In het oude forum (wat ik toch stiekum een beetje mis) kon je in het profiel meestal wel een leeftijd zien, nu weten we niet hoe oud Jeroen1 is....
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Originally posted by beyma
                    In het oude forum (wat ik toch stiekum een beetje mis) kon je in het profiel meestal wel een leeftijd zien, nu weten we niet hoe oud Jeroen1 is....
                    Er zit wel een geboortedatumoptie in de huidige profielen. Zie bijv. de mijne.

Comment

Working...