Ervaringen Daslight Virtual Controller + Interface

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    Ervaringen Daslight Virtual Controller + Interface

    Ik ben van plan om binnenkort een usb/dmx dongle te kopen.
    Heb het programma Daslight Virtual Controller op me pc staan, en het werkt gewoon super.

    Zit eraan te denken om die te nemen, alleen kan ik nog maar weinig ervaringen lezen op internet...

    Heeft er iemand van jullie ervaring met de dongle + sturing?
    Ik wil het gaan gebruiken voor het aansturen van intelligent licht, meestal stuk of 4 mh's, strobo/led/rookmachine.

    Iemand van jullie ook enig idee waar ik het allemaal zelf kan testen voor aankoop? (dus geen online shop)

    Alvast bedankt


    Voor meer info:
    Daslight makes dmx lighting controllers for disco, club, dj and theater. The Daslight packages are based on software and usb to dmx interfaces
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

    #2
    ik ben met dat programmatje nu ook aan het spelen maar als ik de de 3d vision aan zet laat hij alleen maar groene kleuren zien (de lampen) en selecteer je een andere kleur dan zie je niks zelfs met wit is het nog groen

    Comment

    • Ahmed Al Dayri
      • Oct 2005
      • 354

      #3
      Originally posted by marciano
      ik ben met dat programmatje nu ook aan het spelen maar als ik de de 3d vision aan zet laat hij alleen maar groene kleuren zien (de lampen) en selecteer je een andere kleur dan zie je niks zelfs met wit is het nog groen
      Zie je toevallig ook alleen maar een lijntje? of echt een bundel licht?
      Het kan zijn dat bij rendermode LINE staat aangekruist?

      Comment

      • marciano
        • Feb 2006
        • 164

        #4
        Originally posted by Ahmed Al Dayri
        Zie je toevallig ook alleen maar een lijntje? of echt een bundel licht?
        Het kan zijn dat bij rendermode LINE staat aangekruist?
        nee zie gewoon een bundel en rendermode staat dus uit heb daar al naar gekeken

        Comment

        • Studio Moved
          • Dec 2004
          • 75

          #5
          Ik heb het geheel eens gebruikt voor een show. Werkt op zich niet slecht.

          Het hangt ervan af wat je ermee wil gaan doen. Voor fuiven enzo geen probleem.
          Als je shows of PA enzo wil doen zou ik kijken voor een controller waar je vlugger kan mee reageren. Je moet tenslotte alles met je muis doen...
          Ook de focusposities durven de ene dag wel eens ergens anders liggen dan de andere dag...

          Als ik het goed voor heb is het programma ook combineerbaar met een touch-screen...waardoor je mogelijkheden gevoelig uitgebreid worden. Maar voor de prijs van de interface, PC en touchscreen in fc vind je waarschijnlijk al een degelijke controller!
          Studio Moved

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Leuk progje voor de niet al te grote shows, Het is erg simpel om mee te werken, je kan er mits je goed progt alle basis dingen mee.
            Ook raad ik je aan om eens naar de MagicQ software te keiken met deze laatste heb ik nog geen praktijk ervaring maar het ziet er allesinds veelbelovend uit.

            Dashlight wordt hier in Belgiƫ verdeeld door Velleman, in sommege DJ shops verkopen ze ook velleman sound and light dus misschien daar eens gaan kijken.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • wyman15
              • Apr 2010
              • 1

              #7
              programma

              heey, kan mischien iemand mij helpen,
              ik heb de dongel van usb --> dmx en ook het programma virtual controller.
              maar kan ik ook een ander programma gebruiken, dat gewoon werkt met dezelvde dongel ?

              Comment

              • dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

                #8
                Originally posted by wyman15
                heey, kan mischien iemand mij helpen,
                ik heb de dongel van usb --> dmx en ook het programma virtual controller.
                maar kan ik ook een ander programma gebruiken, dat gewoon werkt met dezelvde dongel ?
                moet je kijken op de fabrikant van de software. Op de site staan ook meestal de dongels die samen kunnen werken met de software, en anders is er nog maar 1 oplossing. PROBEREN
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                Comment

                Working...