Problemen laden showfile op GrandMa Ultra-light

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost_A
    • Apr 2005
    • 45

Problemen laden showfile op GrandMa Ultra-light

Hallo,

Ik heb vandaag een probleem gehad met het laden van een showfile op een ultra-light. Ik heb de show geprogrameerd op een GMA light en opgeslagen op een diskette. Vandaag wilde ik deze show laden op de GMA ultra-light die ik ter beschikking heb. Show kon niet geladen worden en mijn tafel liep vast. Reageerde nergens meer op. Zelfs niet op de on/off button.

Gelukkig was het maar een kleine show en kon ik de hele handel in een kleine drie uur opnieuw erin kloppen.

Mijn vraag is nu: wat is er aan de hand?

1. Kapotte diskette (meest waarschijnlijke optie)
    2. Conversie problemen
    3. Iets anders

Wie heeft er een idee wat er gebeurd is en hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
    Joost

nb. Ik weet niet of het zinvol is om het te vermelden, maar de ultra-light had wel alle benodigde spot definities reeds geïnstalleerd staan op de HD.
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

Originally posted by Joost_A
    Hallo,

Ik heb vandaag een probleem gehad met het laden van een showfile op een ultra-light. Ik heb de show geprogrameerd op een GMA light en opgeslagen op een diskette. Vandaag wilde ik deze show laden op de GMA ultra-light die ik ter beschikking heb. Show kon niet geladen worden en mijn tafel liep vast. Reageerde nergens meer op. Zelfs niet op de on/off button.

Gelukkig was het maar een kleine show en kon ik de hele handel in een kleine drie uur opnieuw erin kloppen.

Mijn vraag is nu: wat is er aan de hand?

1. Kapotte diskette (meest waarschijnlijke optie)
    2. Conversie problemen
    3. Iets anders

Wie heeft er een idee wat er gebeurd is en hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
    Joost

nb. Ik weet niet of het zinvol is om het te vermelden, maar de ultra-light had wel alle benodigde spot definities reeds geïnstalleerd staan op de HD.
    het is inderdaad hoogst waarschijnlijk een kapotte diskette,alle software van de GMA serie is compatible (mits de zelfde versie dus 5...KAN problemen geven met bv. 6.... optie 2 en 3 )
    als je dit in de toekomst wilt voorkomen, kun je door een laptop pda of computer aan je GMA te hangen je backups ook gewoon op externe media zetten, dus bv een HD,USB....etc etc

Met vriendelijke groet
    Lighting
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Het is inderdaad mogelijk bij versie verschillen dat de tafel moeilijk doet. Maar vastlopen is niet logisch. Basictips; probeer een diskette altijd te formatteren in de tafel zelf. Daarna checken of de files goed geschreven zijn (dus na het wegschrijven inladen in dezelfde tafel). Verder geen write-protect onzin gebruiken...

Als het dan nog niet werkt is het of je software, of inderdaad een kapotte disk. Beste manier is om een ftp-server programma-tje op je laptop te zetten, en die in de GMA aan te geven als File-Server. Op die manier kan het nog amper fout gaan.

Voor de download van dat ftp-programmatje verwijs ik je even naar www.gmasupport.nl, plaats even je vraag, en je krijgt alles per mail.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

Originally posted by AJB
        Voor de download van dat ftp-programmatje verwijs ik je even naar www.gmasupport.nl, plaats even je vraag, en je krijgt alles per mail.
        Waarom een verwijzing naar je eigen (lege) forum? De vraag wordt toch op dit forum gesteld? En volgens mij is het hier nog steeds niet toegestaan om reclame te maken voor je eigen diensten. Zeker als moderator zou je dat toch moeten weten.

Het lijkt me dat meerdere gebruikers wat aan dit bestand zouden kunnen hebben, dus lijkt het mij netter om een link naar deze software op te geven.

Comment

• BS
          • Feb 2005
          • 24

Hoi Joost,

Dit probleem kan je inderdaad krijgen als je je show programmeert op een tafel met een nieuwere software versie dan de tafel waarop je je show gaat draaien. Vastlopen is dan misschien niet logisch Arvid, maar wel de werkelijkheid. Ik heb dat zelf ook al eens gehad.

Oplossing: software op de tafel updaten, andere tafel met juiste software versie of je show opnieuw programmeren. Lastig omdat dat allemaal veel tijd kost.

Ik heb altijd 2 disks bij me, de kans is klein dat allebei de floppy stuk zijn. Andere oplossingen als hierboven staan lijken me ook wel werken, maar die heb ik nooit geprobeerd.

grt

Comment

Working...