Mac 250 Krypton/freestyler sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • christoph
    • Oct 2004
    • 9

Mac 250 Krypton/freestyler sturing

Hallo,

Momenteel gebruik ik voor de aansturing van mijn mac250 Krypton de dmx4all usb interface en de freestyler software.
    Nu heb ik een vraagje; als ik de fade time instel op ongeveer 4000 dan vindt ik dat de pan beweging van de mac meer lawaai maakt, het is net alsof je hemtegenhoudt.
    Ook zijn de bewegingen wat minder vlotjes, is dit normaal of is hier een verklaring voor?

Alvast bedankt
    Christoph
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

Originally posted by christoph
    Hallo,

Momenteel gebruik ik voor de aansturing van mijn mac250 Krypton de dmx4all usb interface en de freestyler software.
    Nu heb ik een vraagje; als ik de fade time instel op ongeveer 4000 dan vindt ik dat de pan beweging van de mac meer lawaai maakt, het is net alsof je hemtegenhoudt.
    Ook zijn de bewegingen wat minder vlotjes, is dit normaal of is hier een verklaring voor?

Alvast bedankt
    Christoph
    4000 ??? sec??? meer tekst en uitleg aub

Lighting
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• christoph
      • Oct 2004
      • 9

Hallo,

Het zijn 4000 ms.

Groeten
      Christoph

Comment

• DeAl
        • Dec 2003
        • 114

Hey Christoph,

Ik stuur ook de MAC Krypton aan met FreeStyler, wel de LPTDMX interface (zelfbouw Elektuur) i.p.v. dmx4all. De fade time alleen bepaalt niet de snelheid van een pan beweging, maar ook hoe groot het verschil is tussen 2 opeenvolgende pan posities.
        Maar goed, ik had dezelfde ervaring dat de pan bewegingen eerder schoksgewijs verliepen bij lage snelheden. Dit heeft echter niks met FreeStyler te maken maar met de firmware van de Krypton. Sinds ik een upgrade naar 1.5.0 heb laten uitvoeren, is dit probleem veel minder geworden.
        Welke firmware versie zit er in jouw MAC (te zien op display bij het opstarten)?

Groeten,
        Alain
        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• christoph
          • Oct 2004
          • 9

Hey Alain,

Vreemd, bij mij is het ook versie 1.5.0

Groeten

Comment

• DeAl
            • Dec 2003
            • 114

Hmm...
            Is dat de Mini-USB-DMX interface die je gebruikt?
            Heeft die een gebufferde output? M.a.w. als je FS afsluit, blijft het DMX signaal dan aanwezig of valt het weg?
            Indien het gaat om een niet gebufferde interface, moet jouw PC in staat zijn een constante datastroom naar de interface te sturen. Elke hapering van jouw PC (een ander programma dat veel CPU capaciteit vraagt, een verouderde PC) kan ervoor zorgen dat het DMX signaal ook onderbrekingen vertoont. Die zijn op hun beurt misschien de oorzaak van schokkende trage pan/tilt bewegingen.
            In het menu DMXL van de Krypton kun je de frequentie aflezen van het inkomende DMX signaal via parameter RATE. Hoeveel is dit? Zou toch minstens 30 Hz moeten zijn. Met de parameter QUAL kan je zien of er fouten in het DMX-signaal zitten (moet 100% zijn).
            Heb je de mogelijkheid om een andere PC/interface of een hardware tafel te proberen?
            Kun je me eens een sequence van FS doorsturen waarin jouw MAC die problemen geeft + startadres van de MAC?

Comment

• christoph
              • Oct 2004
              • 9

Originally posted by DeAl
              Hmm...
              Is dat de Mini-USB-DMX interface die je gebruikt?
              Heeft die een gebufferde output? M.a.w. als je FS afsluit, blijft het DMX signaal dan aanwezig of valt het weg?
              Indien het gaat om een niet gebufferde interface, moet jouw PC in staat zijn een constante datastroom naar de interface te sturen. Elke hapering van jouw PC (een ander programma dat veel CPU capaciteit vraagt, een verouderde PC) kan ervoor zorgen dat het DMX signaal ook onderbrekingen vertoont. Die zijn op hun beurt misschien de oorzaak van schokkende trage pan/tilt bewegingen.
              In het menu DMXL van de Krypton kun je de frequentie aflezen van het inkomende DMX signaal via parameter RATE. Hoeveel is dit? Zou toch minstens 30 Hz moeten zijn. Met de parameter QUAL kan je zien of er fouten in het DMX-signaal zitten (moet 100% zijn).
              Heb je de mogelijkheid om een andere PC/interface of een hardware tafel te proberen?
              Kun je me eens een sequence van FS doorsturen waarin jouw MAC die problemen geeft + startadres van de MAC?

Het is inderdaad een ongebufferde interface (mac stopt bij afsluiten freestyler), Ook heb ik de rate parameter in het DMXL menu even nagekeken en deze is maar 18 Hz. De QUAL parameter geeft echter 100% aan.
              Nu doen de problemen van de schokkende bewegingen zich niet altijd voor dus het zou inderdaad wel kunnen zijn dat het enkel is als de pc wat meer CPU vraagt.
              Last edited by christoph; 03-04-06, 20:16.

Comment

• DeAl
                • Dec 2003
                • 114

Dat de MAC (en andere apparatuur) stopt als je FreeStyler afsluit is normaal, ook met een gebufferde interface. De vraag is of het DMX signaal dan ook wegvalt. Een gebufferde interface doet dat niet: die blijft gewoon de laatste DMX-waarden herhalen.
                Aan 1 van de 3 ledjes op de MAC kan je zien of het DMX signaal aanwezig is.
                Maar het zal idd wel om een ongebufferde interface gaan. Die 18Hz is trouwens vrij laag...

Comment

Working...