Podiumbelichting schooltheater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Het aantal dimmerkringen dat de studenten voorstellen is uitermate krap, zeker in ogenschouw nemend dat de zaal ook door andere gezelschappen kan worden gebruikt.

Reken mee in het voorbeeld van Kokkie en je komt een heel eind.

Ten aanzien van terughoudendheid van verhuur aan andere gezelschappen: Kan ook een mooi leertraject zijn voor de studenten/leerlingen om een ander gezelschap te ondersteunen met de faciliteiten van "hun" theater.

ten aanzien van een hazer: essentieel wat mij betreft, een swefog is mooi, net alternatief is wat mij betreft een look Unique.

Voor de tafel:
    Ga voor de tafel die je studenten graag willen, niets zo vervelend als een tafel in je mik geschoven krijgen waar je met tegenzin op uit moet.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• w.eckhardt
      • Apr 2006
      • 46

Om toch maar eens een heel oude weer op te rakelen:

Het theater is gebouwd, en ondertussen al een goede 2.5 jaar volledig in gebruik.

Ik kreeg oorspronkelijk van de schoolleiding de opdracht om alle oude armaturen en spullen eruit te gooien, maar mocht de essentiële dingen houden.

Tevens een leuke leerervaring. Als FOH-bandjes-man ooit hierin gestapt, en ondertussen een redelijke kennis opgebouwd.

Licht:
      Was bij in gebruik name 48 dimmerkanalen, ondertussen uitgebreid naar 54. Tot nu toe nog maar 2x meegemaakt dat er te weinig kanalen waren (zeer grote/ingewikkelde producties)

Front: 18 prikpunten beschikbaar. Hierin zit nu vast:
      links: 3x PC 1kW
      midden: 3x PC 1kW + 2x Fresnel 1kW (oud)
      rechts: 3x PC 1kW
      Gelijkmatig verdeeld over zaalbrug: 6x Spot 1kW (nieuw) en 4x spot 1KW (nog overgeërfd uit oude zaal)

Portaal+manteau: 12 prikpunten
      6x PC 1kW
      4x spot 575W

Verder hebben we nog los om boven het podium te hangen:
      24x PAR64 medium
      4x PC 1kW
      2x PAR56 wide
      2x spot 575W

Lichttafel: Zero88 Jester48
      Deze begint na 2 jaar trouwens kuren te vertonen.
      - Flashknoppen die dienst weigeren
      - Krakende faders

Alle nieuwe armaturen van ADB

Geluid:
      Tafel: Midas Venice 240
      Prima tafel, alleen de master-inserts beginnen nu al te haperen! (tip-ring-systeem)

Vaste multi, met prikpunten zowel links/rechts als boven in regieruimte.
      24 sends
      8 returns
      Master L/R
      Monitor A/B

Nexo PS-10 toppen (2x bij podium + 2x delay)
      Nexo LS-18 subs (2x bij podium)
      Nexo PS-10 toppen (2x als monitor)
      RAM 4-kanaals versterkers (2x)

Uit oude zaal:
      EV 115 toppen (2x bij podium als fill voor de voorste rijen)
      Behringer 115 monitoren + DAP Palladium versterker (voor extra monitoring bij bandjes)

2 monitorgroepen vast, en met behulp van extra versterker en sends maximaal 4 monitorgroepen totaal.

Microfoonset:
      8x SM58, 4x SM57, 3x AKG C91, DAP drumkit, Sennheiser EW200-wireless.

Effecten:
      1x TC M-One XL - Zeer storingsgevoelig. Erg bruikbare galm, maar wil regelmatig vastlopen
      1x Yamaha SPX 500 (oud) - De reserve-galm, of inzetbaar op andere punten.
      1x Altair compressor - Haperende elektronica. Gates blijven soms ongewild open staan. Standaard verlies van gain, moet altijd op +5dB worden ingesteld, zelfs als signaal niet wordt gecomprimeerd. Daarom nummer 2 ondertussen vervangen.
      1x DBX 266 - Doet in ieder geval precies wat die moet doen.
      1x 2x31-bands EQ (merk ben ik vergeten...)
      1x Tascam MD/CD-speler

Aan eigen voorstellingen hebben we om de 2 weken wel iets. Van buitenaf worden er regelmatig voorstellingen voor zowel het voortgezet als de basisschool gegeven. De theatergroepen van buitenaf ervaren zowel de technische mogelijkheden van de zaal net als de sfeer als zeer prettig.

Heb helaas nog niet echt veel beeldmateriaal kunnen vinden. We plaatsen de meeste filmpjes namelijk op de schoolserver vanwege privacy-redenen.

YouTube - Mask Dance Mask-dance (maart 2008)
      YouTube - Rebel Dance Rebel-dance (maart 2008)
      http://www.youtube.com/watch?v=eDAaEmZSKm (Hiphop/ballet (maart 2007))

YouTube - Country party song Eindexamen muziek 2008

Comment

• RGB
        • Mar 2008
        • 5

Tja, die zero 88. Blijkt wel weer dat goedkoop duurkoop is.
        Eerder had iemand het al over de MA 24/6 (die in wide-mode 48 kanaals is)
        Dat is een uberdegelijke zeer gebruiksvriendelijke lichttafel, vooral voor live muziek en dansfeestjes, maar je kunt ook een getimede theatersequence programmeren. Voor bewegend licht voldoet íe niet, maar dat zag ik ook niet in je lijstje staan.

Hij kost op dit moment zo'n 3500 Euri bij Rolight
        Je lijstje kllinkt verder niet verkeerd voor een schooltheater.
        Last edited by RGB; 03-03-09, 16:14.

Comment

• FLS
          • Aug 2008
          • 72

Originally posted by RGB
          Tja, die zero 88. Blijkt wel weer dat goedkoop duurkoop is.
          Eerder had iemand het al over de MA 24/6 (die in wide-mode 48 kanaals is)
          Dat is een uberdegelijke zeer gebruiksvriendelijke lichttafel, vooral voor live muziek en dansfeestjes, maar je kunt ook een getimede theatersequence programmeren. Voor bewegend licht voldoet íe niet, maar dat zag ik ook niet in je lijstje staan.

Hij kost op dit moment zo'n 3500 Euri bij Rolight
          Je lijstje kllinkt verder niet verkeerd voor een schooltheater.
          MA 24/6 zeker goede keuze. ook erg simpele tafel, ik werk ook vaak op deze tafel voor een poppodium en deze is nog nooit gecrasht.

En toch zou ik nu eerder voor een pearl tiger kiezen, mocht je toch een keer willen uitbreiden naar bewegend licht, dan heb je alle mogelijkheden, en natuurlijk genoeg kanalen.

Mvg,

Frank
          Last edited by FLS; 08-03-09, 03:37.

Comment

• RGB
            • Mar 2008
            • 5

Originally posted by FLS
            MA 24/6 zeker goede keuze. ook erg simpele tafel, ik werk ook vaak op deze tafel voor een poppodium en deze is nog nooit gecrasht.

En toch zou ik nu eerder voor een pearl tiger kiezen, mocht je toch een keer willen uitbreiden naar bewegend licht, dan heb je alle mogelijkheden, en natuurlijk genoeg kanalen.

Mvg,

Frank
            Voor welk poppodium werk je?
            Bij Atak hebben we jarenlang met een 24/6 gedraaid, en sinds er bewegend licht is zijn we overgestapt naar een pearl 2008 voor de grote zaal en een tiger voor de kleine zaal. Prima rock & roll bakken, maar ik moet er niet aan denken om met zo'n ding een theatervoorstelling te draaien.
            De combinatie van een 24/6 en een scancommander is ook wel aardig, als je er bewegend licht bij zou krijgen
            grtz, Rene

Comment

• baldrik
              • Feb 2009
              • 1

TTL sprin g is een degelijke en handige tafel voor weinig (900)

Comment

• FLS
                • Aug 2008
                • 72

Originally posted by RGB
                Voor welk poppodium werk je?
                Bij Atak hebben we jarenlang met een 24/6 gedraaid, en sinds er bewegend licht is zijn we overgestapt naar een pearl 2008 voor de grote zaal en een tiger voor de kleine zaal. Prima rock & roll bakken, maar ik moet er niet aan denken om met zo'n ding een theatervoorstelling te draaien.
                De combinatie van een 24/6 en een scancommander is ook wel aardig, als je er bewegend licht bij zou krijgen
                grtz, Rene

Sorry voor de erg late reactie, ben sinds kort weer even op het forum aan mee lezen en nu dus ook commetaar leveren :P

Maar pop en cultuur podium manifesto in hoorn

Hier hebben we nu hangen:

40x par 64 500watt
                4x PC 500watt
                2x profiel 575watt
                2x strobe 15000watt

bewegenlicht
                2x Martin mac 250 krypton
                7x Showtec scorpion 280
                3x mad scan

Ik ben zelf niet zo`n voorstander van de showtec scanners..

We gaan deze maand ook over op een avolites pearl tiger (wil eigenlijk zelf 2004 of 20008, maar zovaak werk ik er niet meer dus is niet heel erg als die er niet komt)

Groet

Frank

Comment

• daveyb
                  • Aug 2009
                  • 150

Misschien past dit er nog wel tussen:
                  Stage Blinders, altijd handig voor einde of special effect.
                  We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• no smoke, no fun !
                    • Sep 2009
                    • 31

Mocht je toevallig nog intresse hebben in een ETC express 24/48? Ik heb er nog eentje in de stelling liggen (komt uit vaste opstelling, klein theather).

Je kunt altijd contact met me opnemen...

Comment

• meine
                      • Mar 2005
                      • 35

Originally posted by no smoke, no fun !
                      Mocht je toevallig nog intresse hebben in een ETC express 24/48? Ik heb er nog eentje in de stelling liggen (komt uit vaste opstelling, klein theather).
                      Je kunt altijd contact met me opnemen...
                      Mochten bovenstaande personen géén interesse hebben dan mag je mij wel een prijs geven voor de Express 24/48. Ben eigenlijk opzoek naar een 48/96, maar een 24/48 is ook altijd handig voor erbij.

Comment

• no smoke, no fun !
                        • Sep 2009
                        • 31

Hoi Meine,

De ETC express 24/48 is nog steeds beschikbaar.

Je kunt contact met me opnemen via audi8080@hotmail.com.

Comment

Working...