DMX storing?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

DMX storing?

Hallo,

ik heb de laatste tijd wat rare dingen op het licht
    Ik werk met IES executor dimmers ( 9 totaal in 3 racken)
    als ik werk met een pearl is er niets aan de hand, maar als ik er een LSC maxim-L op aansluit dan lijkt het wel of er spikes op de DMX zitten.
    op de display van de dimmers zie je onregelmatig kanalen heel snel pieken of uitvallen, en dit zie je natuurlijk ook in de lampen terug.
    als ik een martin 2510 controller aansluit heb ik dit ook ( ook met een DMX splitter/booster er tussen) met een zero 88 sirius heb ik het niet.
    Alles met DMX bekabeling bedraad, meerdere opstellingen op meerdere locaties

Heeft iemand hier ook ervaring mee en is er een oplossing.
    Is er een meter waarmee je het DMX signaal kunt uilezen en zo kan zien of de tafel deze spikes uitstuurd

Groeten Tjeerd
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

lijkt mij eerder een DMX sync-probleem. Ik heb dit ook gehad met een moving head... ging op sommige tafels perfect en op andere niet. Na firmwareupdate zou dit moeten verholpen geweest zijn.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Bert
      • Aug 2000
      • 155

Niet zo lang geleden het zelfde probleem gehad met een SGM tafel. Oorzaak bleek later in het voedingskabeltje van de tafel te zitten, slecht contact.
      It\'s only Rock \'n\' Roll
      But I like it

Grtz,
      Bert.

Comment

• Wouter Verlinden
        • Dec 2000
        • 263

DMX-Stop?

Heb je een DMX-terminator op het einde van je chain zitten?

Dat verklaart vaak dergelijk problemen...

En dat het met sommige tafels werkt kan te maken hebben met hun manier van DMX genereren. (bij interrupt-driven DMX-generator systemen zie je sneller de problemen van een ontbrekende DMX-terminator).

Greetz,

Wouter
        Wouter Verlinden
        Creative Sound & Light Development

Comment

Working...