Robe is wel degelijk duurder hoor. Voor een 250 betaal je zo'n 150 euro meer en in Belgie is er nog quasi geen doorhuurmogelijkheid
Qmaxz?
Collapse
X
-
-
Destijds hebben we een aantal verschillende typen Q-maxz meegehad van Rolight om te testen op klus: in Alcazar in de grote zaal gingen we mee met een band om op het podium een lichtset op te bouwen en te bedienen. Voor een nieuw merk toch best verrassende resultaten! Nog best veel output (alleen de 575 spot viel -dacht ik- een beetje tegen), toch redelijk wat bruikbare gobo's om als brake-up te gebruiken (voor mooie oppervlakteprojectie iets minder geschikte gobo's). Qua snelheid ook goed te doen, ik kan me echter niet in AJB's opmerking over dat ze lawaaierig zijn vinden (viel best mee) en over het geheel toch goed presterend.
Heel veel weet ik er niet meer van, aangezien die klus best lang geleden was. Op de beurs gezien dat er wel nieuwe versies uit zijn, die nu echt praktisch geruisloos zijn (voor het geluid van de fan moet je ongeveer met je oor tegenaan staan, ik durf ze in een theater te hangen!) Optische onderdelen zijn verbeterd en de snelheid een fractie opgeschroefd.
Maar op de lange duur hebben ze zich nog lang niet bewezen. Alle grote A-merken hebben dat wel. Robe en Movitec zijn wel een stukkie sneller dan Martin Mac. Het is ook niet dat de Macs dit niet kunnen, ze hebben expres de snelheid lager gehouden, zodat de kabelboom binnenin langer heel blijft (k*t-karwei om die te vervangen). En zo zijn er genoeg redenen voor al die specificaties afzonderlijk op te noemen.Comment
-
Toch maar besteld
Na de demo via Rolight heb ik toch een 8-tal 250washes besteld. Kwam echt wel veel licht uit. Ok, zwaar zijn ze maar op de binnenkant en afwerking had ik niets aan te merken. Binnenkort volgt de demo van de 575 Spot...I'll keep you postedComment
-
Neen, nog niet. Van de 250wash ben ik zeer tevreden. Enig minpuntje is dat het rood niet zo mooi is en er bij die kleur niet zoveel licht meer uitkomt. Ik had bijna die 575 gekocht (of 700) maar ik zie momenteel af van de investering. Het zal eerst een grotere vrachtwagen worden....Comment
-
Nee, nog niet. Dat hebben ze uitgevonden bij de lancering van de nieuwe 700. Ik wist zelfs niet dat ze die nu voor de 250 apart aanbieden. Ik zal het zeker overwegenComment
-
Nou, wel wat eerder hoor, maar maakt niet uit. Bij de CMY blijft de rood wel zo lelijk helaas.
Oja, als je nieuwe koopt binnenkort, ze hebben tegenwoordig een andere softwareversie erop zitten. Hierbij is de snelheid van de pan en tilt aangepast. Let hier op, want dit zuigt. Nu hebben de motoren veel te lang nodig om op juiste snelheid te komen bij een begin van een beweging.Comment
-
Dan heeft er dus iemand lopen slapen bij de productverberingsafdeling van Qmaxz?zoiets noemen ze toch, prototype testen?
MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
Comment