Botex T4 Defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Ik sluit me even aan bij Ralph! Dat eeuwige gezeur van die mannetjes dat Multi-barren ALTIJD beter zijn T4's... Ongelofelijk! Zoals Ralph al zei, het heeft allebei z'n toepassingsgebied.

Ik ben zelf vorig jaar van de multi's afgestapt omdat je met een T4 veel flexibeler bent! Zeker in de wat kleinere dingen, aangezien je met multi om te beginnen al een hoop meer gewicht bij hebt! Komt bij dat je met bv een LM400 met 2 4barren eigenlijk al weer klaar bent en dus weer een extra setje nodig hebt. En dan heb ik het nog eens niet over extra moeilijk met aansturing van verschillende sets enz.

Ik zelf heb een aantal T4's en afhankelijk van de klus huur ik of T4's bij of een conventioneel dimmerrack met multi-barren. En het komt regelmatig voor dat ik lekker achterin de zaal sta en via de T4's (voor zaallicht) doorlus naar het dimmerrack naast het podium. Dus hoezo moeilijk doen met extra kabels enz?

En over dat stuk gaan: Multi-barren zit niet veel in wat kapot kan gaan, dus nogal logisch dat je daar veel minder stukken mee hebt. En wat betreft kapotte T4's: over het algemeen ligt het nog altijd aan de gebruiker en (bijna altijd) de overbelasting van 'n T4! Men schijnt te vergeten dat je er eigenlijk maar 300W aan mag hangen (ik heb het hier over de Showtec fam. enz., IES etc mag meestal rond 1000W). Zelf heb ik er dan ook zwarte P56 300W's short aanhangen en nog nooit geen problemen gehad! Dus...

BTW: 'n kapotte multi met/of kromme pinnen kan je dag ook behoorlijk verzieken...

Comment

• renebiemans
      • May 2006
      • 156

T4tjes mogen opzich gewoon wel 6*230=1380 Watt aan volgens de fabrikant en een max van 20A in totaal in Japanse keuring volgens mij.. Maar door de CEE keuring mag er maar max. 1.5*230=345Watt aan per kanaal met een max van 6A voor de hele bar.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

[QUOTE][/QUT4tjes mogen opzich gewoon wel 6*230=1380 Watt aan volgens de fabrikant en een max van 20A in totaal in Japanse keuring volgens mij.. Maar door de CEE keuring mag er maar max. 1.5*230=345Watt aan per kanaal met een max van 6A voor de hele bar.OTE]

categorie: gelul van een dronken aarbei.

Je gaat die dingen in NL of BE gebruiken? Heb je niets aan Japanse bevindingen...

In India sluiten ze een 5 kw-er aan met kroonteenjes, hier ook maar gaan doen?

Professioneel licht aub...

Comment

• renebiemans
          • May 2006
          • 156

Ik heb er ook geen 1000 Watt lampen aanhangen ofzo. Maar die dingen zouden van wat meer Watt dan 300 dus echt niet stuk gaan.

Maar altijd een handig weetje mocht je in japan licht moeten doen

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by renebiemans
            Maar altijd een handig weetje mocht je in japan licht moeten doen
            Het was nog altijd de Chinese meting hoor... Volgens die mannen mag je aan een Lite Puter-dimmer ook zo 20A hangen terwijl je hier niet verder komt dan 10A... Omdat er hier extra zekerheid ingebouwd wordt!

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

{Off-topic mode}

Ik had laatst ook een show. 8 parren op statief plus dimmerrack en een hele doos bekabeling gehuurd (voor maar 3 kratjes bier (school dus laag budget)). Aangezien ik de enige was die de techniek deed heb ik 8 x 20 meter moeten leggen!!!! . Niet leuk dus. Ik was zowat 1 uur bezig met het leggen van de bekabeling en het tapen ervan, want ik moest telkens onder het podium en stoelen door!!! Voor mij eens maar nooit meer een los dimmer rack zonder multie!!!! Buiten dat, ik vond het er ook niet uitzien 4 stroom snoeren per statief naar boven. Dus voor mij altijd t4's!!!!

{Off-topic}

Nu weer terug

Greetzz en cheersss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• ijs
                • May 2006
                • 6

dit heeft te maken met je NOR en COR instellingen

groeten dizz

Comment

• stakke
                  • Jan 2005
                  • 66

Volgens mij is er niets stuk aan de T-barretjes, maar is het de kwaliteit die niet goed is. Ik werk in een zaak waar er ongeveer 20 T-barren hangen (met ETC's). Deze hebben ook allemaal het probleem; "HEt aanspringen van de lampen". En het is echt lelijk als je deze moet gebruiken voor het tegenlicht bij optredens (er is nooit spraken van IN en OUT-faden!!). Voor DJ toepassingen, dan maal ik er niet om. We hebben in die zelfde zaak ook liteputers dimmer en die dimmen dan weer wel naar behoren. (tafel is GrandMA).

Chinese low-rommel!!!! Maar juist daarom is de prijs laag natuurlijk .
                  Last edited by stakke; 07-06-06, 17:34.

Comment

• renebiemans
                    • May 2006
                    • 156

Ja, ok. Maar een bedrijf zou echt geen product afleveren wat het niet doet. En ik ken ook iemand die heeft ook gewoon t4tjes nog nooit een probleem mee gehad.

Comment

• djpeerke
                      • Apr 2008
                      • 3

Botex T4-Balk

Beste Members,

ik zit met een gigantisch probleem

Ik heb afgelopen vrijdag n en toen deden alle lampen het nog......

Zaterdag sluit ik alle lampen aan oftewel 2 keer Botex T4-bar met elk 4 Pars van 300Watt.......vervolgens de stroom erop en wat gebeurd er ....

De ene T-balk werkt perfect en de andere >>> NIETS...behalve dan de lampjes van de controller op de Balk zelf, maar de lampen ....Nee

T-balk vanavond opengeschroeft en bij het doormeten van de contacten wel stroom, maar zo gauw je de stekker van de Lamp erin doet lijkt het alsof hij (de voeding, bij wijze van spreken) eruit klapt.......

Wie OOO Wie kan en wil mij helpen........

Alvast Super Bedankt voor jullie hulp

grts peerke

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Even een reset geven al geprobeerd?

Voor het geval je geen mnual ter beschikking hebt:
                        F toets indrukken en tegelijkertijd de up/down toetseningedrukt houden.

Dit drietal toetsen ingedrukt houden tot het display donker wordt, nu loslaten, T4 staat nu op zijn default waardes.

Doet in 90% van de gevallen het werk en kan je weer verder, met beetje mazzel is dit dus ook voor jou een oplossing.
                        Laat maar even weten of het werkte in dit geval.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djpeerke
                          • Apr 2008
                          • 3

Jiiihaaaaa

Originally posted by moderator
                          Even een reset geven al geprobeerd?

Voor het geval je geen mnual ter beschikking hebt:
                          F toets indrukken en tegelijkertijd de up/down toetseningedrukt houden.

Dit drietal toetsen ingedrukt houden tot het display donker wordt, nu loslaten, T4 staat nu op zijn default waardes.

Doet in 90% van de gevallen het werk en kan je weer verder, met beetje mazzel is dit dus ook voor jou een oplossing.
                          Laat maar even weten of het werkte in dit geval.
                          Jaaa wat zal ik zeggen

SUUUUUPER BEDANKT !! Dat maakt mij dag helemaal goed

Je bent een Engel zou ik bijna zeggen

grts Peerke

Comment

• jip
                            • Aug 2008
                            • 11

t4 dmx barren

Heb een 2e hands t4 gekocht, was wat kapot een triac en een weerstand werkt weer zo goed als nieuw nu alles er nieuw in zit.

alleen met mijn dmx controler kan ik hem wel besturen alleen lopen de lampen niet mee in een chase of scene weet iemand waar dit aan ligt???

mijn andere t4 werk wel goed en loopt wel mee!

de balkjes zijn van eurolite
                            de dmx controler van showtec.
                            Last edited by moderator; 27-08-08, 19:20.

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

klopt het dat je bedoelt .. wanneer je een chase maakt met je lichttafel, deze dan niet werkt?

werken je T4 balkjes wel wanneer je gewoon losse dimmerkanalen open gooit vanaf de tafel?
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...