HES Technobeam of Intellabeam ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

HES Technobeam of Intellabeam ?

Beste,

Ik kan voor leuke prijzen aan 8 Intella's of Technobeams geraken.

Heb ze al zien werken, maar nooit mee gewerkt. En ik zou graag een leuk partij scans willen aanschaffen.

Momenteel heb ik 8 Robe AT SPOT 250 et 4 AT Wash 250.

De intella lijkt mij zwaar, lomp en oud, met niet veel snufjes wel een iris of zoom ? Komt ook bak licht uit heb ik horen zeggen.

De Technobeam vind ik echt een heel mooie scan, komt ook bak licht uit voor een MSD pitje, leuke gobo's en effecten, niet te zwaar, zien er goed uit, het oog wilt ook wat.

Waarvoor zou het dienen ? Als tegenlicht op concerten en live events, studente fuiven, feesten, disco's etc. Beetje van alles dus, denk dat de Technobeam makkelijker inzetbaar is. Ook halen wij ook heel weinig hoogtes van meer dan 6m a 8m.

Wat zijn jullie ervaringen met die machientjes ?
    Komt er meer licht uit de technobeam dan een 250 krypton of 250 AT ?
    Geeft de intella echt veel meer licht dan de techno ?

Alvast bedankt voor de adviezen !
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

Heb zelf met technobeams gewerkt. Is gewoon een goede scan, komt veel licht uit, mooie gobo's, goede optiek, niet al te zwaar. En zeker als tegenlicht bij concerten zijn er mooie dingen mee te maken.

De intellabeam heb ik geen ervaring mee, dus kan ze ook niet echt vergelijken.
    Tom

Comment

• maarten
      • Jan 2002
      • 268

ik zou zeker voor de technobeams gaan !!

alleen al omdat de intella's 8 bit zijn en geen 16 !!!!

plus dat ze geen roterende gobo's hebben

vraag ff na of het de iris of de gewone versies van de technobeams zijn !!

Comment

• jerre
        • Jun 2003
        • 286

wij gebruiken intellabeams, komt inderdaad een bak licht uit, maar ze zijn te weinig inzetbaar.
        -Voor kleine feestjes inderdaad groot en lomp.
        -Voor grote feesten te weinig mogelijkheden (het is en blijft dan ook maar een uitvergrote versie van een gewone scan).
        Zeker als het de hx400 versie is kan 'k ze alleen maar afraden. Hx700 is nog leuk met 'n stuk of 4 a 8 achter een discobar/podium. Als je echt voor de intella's wilt gaan kan ik je aanraden eens rond te zoeken op de snuffelsite. De kans is groot dat die 18 intella's nog te koop staan, moet er wel bijzeggen dat er nog een hoop werk aan was (toe ik d'r naar ging kijken toch).
        nu gij en dan ikke weer

Comment

• badboyscrew
          • Aug 2000
          • 304

maartenik zou zeker voor de technobeams gaan !!

alleen al omdat de intella's 8 bit zijn en geen 16 !!!!

plus dat ze geen roterende gobo's hebben

vraag ff na of het de iris of de gewone versies van de technobeams zijn !!Gisteren 22:26
          De intellabeam 700 hx is gewoon 16 bit op zijn pan/tilt moet er wel effe een dipswitch voor omzetten en zijn roterende gobo's dan perse een vereiste ?

Maar zou toch ook voor de techno's gaan zijn een stuk jonger en zo als je zelf al aangeeft heb je niet echt 700 wat lamp vermogen nodig.
          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

De Technobeams hebben geen Iris, maar ik krijg er een 9de bij als spare.
            Dat er geen iris is nu ook zo geen groot probleem; een gobo met een kleine opening is ook ok voor mij.
            PSL Bvba powered by
            Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Originally posted by jerre
              wij gebruiken intellabeams, komt inderdaad een bak licht uit, maar ze zijn te weinig inzetbaar.
              -Voor kleine feestjes inderdaad groot en lomp.
              -Voor grote feesten te weinig mogelijkheden (het is en blijft dan ook maar een uitvergrote versie van een gewone scan).
              Zeker als het de hx400 versie is kan 'k ze alleen maar afraden. Hx700 is nog leuk met 'n stuk of 4 a 8 achter een discobar/podium. Als je echt voor de intella's wilt gaan kan ik je aanraden eens rond te zoeken op de snuffelsite. De kans is groot dat die 18 intella's nog te koop staan, moet er wel bijzeggen dat er nog een hoop werk aan was (toe ik d'r naar ging kijken toch).
              Die 18 stuks hebben wij opgekocht, werk viel wel mee, zijn 16 terug draaiende en heeft ons een dikke week werk gekost...
              Maar als we over hetzelfde budget spreken zou ik toch voor de technobeams opteren.
              Wij hebben d'r een boel van beide draaien, en de technobeam is toch iets preciezer, heeft een boel meer mogelijkheden en ziet er qua design ook een pak beter uit dan de intellabeam. Intellabeam is vooral geschikt bij grotere optredens als tegenlicht, als je d'r inderdaad een hoop van hebt hangen, maar minder inzetbaar bij "kleinere" events, waar de technobeam, door z'n iris, wel perfect inzetbaar is.
              --- watt ever you want ---

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Heeft elke technobeam een iris ? Op de modellen dat ik op oog heb, zijn die daarmee niet uitgerust.

Ik betaal het beetje minder dan het dubbele voor de 8 Techno's dan voor de 8 Intella's.
                PSL Bvba powered by
                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• William
                  • Oct 2002
                  • 233

De Technobeam i is uitgerust met een iris. een gewone Technobeam heeft geen iris
                  V*L...........punt

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Originally posted by PowerSound
                    Heeft elke technobeam een iris ? Op de modellen dat ik op oog heb, zijn die daarmee niet uitgerust.

Ik betaal het beetje minder dan het dubbele voor de 8 Techno's dan voor de 8 Intella's.
                    Nee inderdaad ging even uit van onze versies.
                    Ik denk dat je hierbij vooral zelf zal moeten gaan vergelijken wat je ermee wil doen en kunnen en of het extra geld de moeite waard is voor jullie.
                    Als je het dikwijls voor kleinere events zou gebruiken, zou ik toch voor de technobeams opteren... (de intella 700 heeft wel een bulb die 3 keer zo zwaar is, maar de lichtopbrengst is absoluut geen 3 keer zoveel, vooral door de oudere optiek die d'r in zit, en de bulbs kosten natuurlijk wat meer dan de 250 MSD's, en hebben een kortere levensduur)
                    --- watt ever you want ---

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Ben gisteren de Technobeams gaan halen, en vandaag 8 flight-cases gekocht.

Maar nu zit ik met wat problemen :

- 1 spiegel is niet origineel, ander heb ik al kapot gemept, iemand idee van de prijs van zo'n spiegel, heb 150€ gehoord
                      - 1 Technobeam wilt niet meer resetten, blijft steken bij UPLOAD, heb een crosslink geprobeerd, maar schijnt niet gewerkt te hebben, wat kan ik hieraan doen ?
                      - Heb alle techno's voor het kopen op een martin freekie geplaatst. Was +/- in orde (laatste van de rij waren iets trager). Nu alles op een pearl geplaatst : als ik er een kabel pearl => 1 techno trek, no problemo, als ik een kabeltje in de data out van de techno prik zonder die kabel weer ergens anders in te steken (data in), doet die techno allesbehalve wat ik hem vraag. Als ik kabeltje verder trek naar een of andere techno, doen ze allemaal raar ! Maar alleen werken ze perfect. Pearl werkt zoals het moet op andere machines (ROBE AT, 16 na elkaar zonder stress).
                      - Ik heb 3 Techno's met een zwarte rand en versie V20B en 6 (waarvan 1 spare) met witte randen met versie V 16. Kan dit problemen opleveren ? Weet iemand waar ik de verschillen kan zien ?

Help dus
                      PSL Bvba powered by
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Fons
                        • Sep 2003
                        • 67

Hoi Powersound,

Neem even contact op met frank_schotman@highend.com.

Hij kan al je vragen beantwoorden.

Groet,
                        fons
                        Last edited by moderator; 21-06-06, 13:13.

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Is opgelost, het was de 5P => 3P plug van de pearl die in fout was.
                          Last edited by axs; 21-06-06, 15:50. Reason: prijzen onderhandelen doen we hier niet
                          PSL Bvba powered by
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

Working...