Termen i.v.m. licht

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • philip2
    • Jun 2006
    • 4

Termen i.v.m. licht

Hallo.

Zou er mij iemand de betekenis van volgende termen kunnen geven aub? Ik vind er nergens iets van terug op het internet, ofwel kijk ik erover...
    Alvast bedankt.

kinetic
    pierced
    fragmented
    diffused
    directional
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Hier op het forum heb ik ook niks gevonden met die termen en wat met licht te maken heeft. Maar even een vraagje, waarvoor wil jij die termen eigenlijk weten.

Als ik het Nederlands - Engels woordenboek erbij pak dan vind ik ze wel allemaal maar dat heeft niks met licht te maken.

Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• philip2
      • Jun 2006
      • 4

Dag Bassza91.

Ik volg de opleiding Podiumtechnieken en heb de opdracht gekregen deze termen te verklaren en van elk ook 2 voorbeelden te zoeken, maar ik vind er nergens iets van terug

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Dan heb je wel bijzonder weinig voorstellingsvermogen.

Wij zijn niet de makers van jouw huiswerk, zou zo zeggen: publiceer het eindresultaat...
        Last edited by moderator; 17-06-06, 20:54.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Ik zou een andere opleiding kiezen als ik jou was.....
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• philip2
            • Jun 2006
            • 4

Originally posted by moderator
            Wij zijn niet de makers van jouw huiswerk, zou zo zeggen: publiceer het eindresultaat...
            Ik verwacht ook niet dat jullie / iemand mijn "huiswerk" maakt, anders was ik met nog een heel aantal andere dingen afgekomen...
            Ach ja, bedankt vr de hulp......
            Had ik niet gezegd dat ik student was, had ik dan wel een antwoord gekregen?

Ik zou een andere opleiding kiezen als ik jou was.....
            rrrrrright...

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Ook in deze bekruipt mij weer het gevoel dat mijn google hier beter werkt dan bij meniggeen topic founder.
              Alle aangegeven termen, gevolgd door de engelse term voor licht levert, hier altans, in mijn ogen breuikbare resultaten op.
              Volgens mij leer je ook het meeste door het zelf op te zoeken, van alle gevonden sites een voor jou zo logisch mogelijk verhaal te maken.
              Dingen die je niet kunt vinden of onduidelijk zijn geef je ook aan, een beetje leerkracht is dan meestal niet te beroerd om daar dan uitleg over te geven maar laat wel merken dat jij er zelf ook tijd en energie in hebt gestoken.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• john w
                • Jan 2006
                • 35

best lastig hé als iemand een vraag stelt! Waar is dit forum eigenlijk nog voor?

Comment

• philip2
                  • Jun 2006
                  • 4

Originally posted by Radar
                  Ook in deze bekruipt mij weer het gevoel dat mijn google hier beter werkt dan bij meniggeen topic founder.
                  Alle aangegeven termen, gevolgd door de engelse term voor licht levert, hier altans, in mijn ogen breuikbare resultaten op.
                  Volgens mij leer je ook het meeste door het zelf op te zoeken, van alle gevonden sites een voor jou zo logisch mogelijk verhaal te maken.
                  Dingen die je niet kunt vinden of onduidelijk zijn geef je ook aan, een beetje leerkracht is dan meestal niet te beroerd om daar dan uitleg over te geven maar laat wel merken dat jij er zelf ook tijd en energie in hebt gestoken.
                  Dag Radar. Bedankt vr de reply. Mss ligt het aan mij, maar op google vind ik zo goed als niets hierover (wat mij eigenlijk toch wel een beetje verbaasd). Ik heb al enkele dingen (maar echt niet veel) gevonden en daar heb ik zoals je zei, een logisch verhaal mee gemaakt

Groeten,
                  Philip

Comment

• dj full effect
                    • May 2006
                    • 35

het heeft iig met de richting en kaatsing van het licht te maken... volgens mij heb ik het meeste gehad bij natuurkunde.... als je dingen niet weet geef je maar een gil...:-)
                    full effect, just party!

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

vraagje, wat is de context van de vraag?

Ik kan mij haast niet voorstellen dat er ergens een docent is die zegt. "Hier is een rij woorden zoekt uit wat ze betekenen". Dat zou toch hetzelfde zijn als "schrijf eens wat pagina's uit het telefoonboek over"

Het zijn allemaal vervoegingen. directional bijvoorbeeld staat gewoon onder direction in de oxfort. Dan kan het nog alles worden Bij de toepassing "kompas afregelen" is dat iets heel anders dan in stroomschema's bij management opleidingen. In het bakje licht kun je nog lichtsturingselectronica, optiek, mechanica enzovoort bedoelen. Kortom je hebt een snertleraar of je hebt de vraag niet goed door.

Voor de snertleraar zou ik gewoon de van dale cut-and-pasten.
                      lekker belangrijk!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Ook als je niet had aangegeven dat je student was had ik je terug verwezen naar common sense.

Google en andere zoekmachines leveren genoeg bruikbare informatie op, probeer anders eens een van de vele boeken die over deze onderwerpen zijn geschreven.

Wegens "kwalitatief teleurstellend niveau" een dik slot door de mod!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...