Dashlight lichtsturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Dat is zeker niet "normaal".
    Daslight, het programma, is sowieso gratis. Je betaald de software ontwikkeling als je zo'n dongle koopt.

Kun je vertellen welke versie je hebt? Misschien een slechte beta-versie?

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Probeer eens een andere pc, niet elke pc is even schoon geconfigureerd.

Comment

• STINO
        • Feb 2004
        • 93

ik heb versie 2 op mijn laptop staan...

ik weet niet hoe het komt maar sinds vandaag lukt het wel om een show op te slaan, ik heb nu ook gesaved in het tabblad 3B. ik weet niet dat dit er iets mee heeft te maken...

ik ben blij dat het werkt!

alvast bedant voor de reacties
        Skyline forever

Comment

• marciano
          • Feb 2006
          • 164

heb net het daslight pakket binnen. heb Daslight 1 geinstalleerd en dat werkt goed (staat ook netjes DVC2 gold als ik opstart) maar toen ik daslight 2 heb geinstalleerd en de firmware van de interface heb geupdate als ik dan daslight 2 op start staat er in eens pc op de interface maar als ik nu weer daslight 1 opstart staat er weer demo mode. hoe kan ik dit oplossen?

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Koppel je dongle eens los en weer aan, en start dan DVC van je keuze opnieuw.

Comment

• marciano
              • Feb 2006
              • 164

Heb alles opnieuw geinstalleerd behalve daslight 2 en nu doet hij het weer. Ik denk dat hij in verwaring was met daslight 2.

@melo G
              bedankt voor de snelle reactie

Comment

• jeroen01
                • Jan 2006
                • 45

weet iemand hoe je met de daslight controller meerdere movinghead oid op 1 dmx adres zet zodat ze allemaal tegelijk gaan op bijv 8 dezelfde schuiven?

groet jeroen

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

dat weet ik dus ook niet hoe je meer fixtures op hetzelfde adress krijgt...
                  maar je kunt eventueel met sneltoetsen werken... en dan volgen de schuiven van de andere wel mee. (kwestie van toch een iets of wat oplossing te hebben)

groetjes DJ nn
                  ... the sound of silence...

Comment

• Ahmed Al Dayri
                    • Oct 2005
                    • 354

Je kunt van fixtures groepen maken. zoals DJ nn al een beetje zegt.
                    Met een sneltoest (F1 t/m F12) kun je dan wanneer je die toets ingedrukt houdt het hele groepje aansturen....

Dus wanneer je een kleurtje veranderd van één van de fixtures in dat groepje en je houdt het sneltoest vast. Verandert het kleurtje voor alle fixtures in dat ene groepje.

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Waarom zou je in daslight alle movingheads op 1 adres willen zetten?
                      Je voegt gewoon 1 movinghead in in daslight, en je stelt gewoon alle 8 de movingheads in op dit start adres.
                      Wanneer je met die ene movinghead in daslight beweegt zullen alle movingheads op dit adres hetzelfde doen.
                      exit night into LIGHT

Comment

• jeroen01
                        • Jan 2006
                        • 45

dat werkt dus bij mij niet, dan zegt ie dat het kanaal al bezet is

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Als je continu wilt dat je fixtures hetzelfde blijven doen, dan is het idee van stekelvarke goed te doen (al kun je er zoveel meer mee, maargoed).

Je moet ook niet in dashlight 8 fixtures toevoegen maar gewoon één!
                          Bijvoorbeeld met dmx-adress 1.

Dan zet je al je fixtures ook op startadress 1 (dus de lamp zelf)

Comment

• jeroen01
                            • Jan 2006
                            • 45

weet iemand of je ook bouwspots en 650W spots (1000W) theaterspots met focus in daslight kan zetten?

dus dat je alleen een dimmershuif hebt ( en de focus net zo doet als de kleurenfilter voor de par56) en dat je bouwspots op kan hangen, (met filter)

alvast bedankt!!!

Comment

• DJ nn
                              • Jun 2006
                              • 489

@ stekelvarken: je zou dat willen om in de 3D vieuw te zien wat je headjes (zouden) doen
                              "oplossing" zou kunnen zijn: voor de 3D view met sneltoetsen werken en "in't echt" de heads op zelfde adres...

@ jeroen01: ik zou al snel zwijgen over bouwlampen hierzo (ivm pro-forum)
                              maar je kan zelf fixtures maken en voor de focus zou ik het niet weten hoe dat moet

grtzz DJ nn
                              ... the sound of silence...

Comment

• Mark-LED
                                • May 2004
                                • 822

Originally posted by jeroen01
                                weet iemand of je ook bouwspots en 650W spots (1000W) theaterspots met focus in daslight kan zetten?

dus dat je alleen een dimmershuif hebt ( en de focus net zo doet als de kleurenfilter voor de par56) en dat je bouwspots op kan hangen, (met filter)

alvast bedankt!!!
                                Het is mogelijk om zelf fixtures aan te maken via Daslight.

Maar die spots zoals jij ze beschrijft, heb je daar een merk van? Daslight heeft een flink aantal merken + fixtures al voorgeschreven, die je zo kan gebruiken.

Bouwspots kan je ook zo toevoegen, voeg je gewoon een par36 lampje toe ofzo. Maakt voor de aansturing niks uit.

Comment

Working...