En als je geen DVi input hebt, kan je altijd er wel ergens eenverloop stukje krijgen, ik heb het zelf net ook eve geprobeerd met 2 schermen, en ik vind het veel fijner. je zou zelf met 3 schermen kunnen werken, eentje de faders, eentje de scene's en een voor de 3D. (dashlight 1 opnieuw gedownload, deze werkt wel goed ? )
Dashlight lichtsturing
Collapse
X
-
idd Dashlight 1 werkt zonder problemen... maar heb je dan weer minder mogelijkheden... en heeft de nieuwste producten niet in zen database!
Nu even voor die schermen daar... Ik ben enorm aan het twijfelen om gwn voor het werken met men pc geen 2 schermen te nemen... Ik heb nog 1 van een andere pc. Maar heeft geen div ingang dus ik ga zo snel mogelijk een overgang halen, maar ik heb nog wat praktische info nodig voor de gebruiksvriendelijkheid!
- Kan ik ook handelingen uitvoeren op het 2deschermen, zo ja... is dat doorschuiven met je muis of anders?
- Zij er dan 2 bureau bladen... dan bedoel ik 2 verschillende takebalken enz... of loopt alles gwn door, beetje te vergelijken met een 21 inch scherm en alles naast elkaar zetten, ofniet?
- Loopt je pc trager? Zo ja, veel of niet?Last edited by cowbeast; 20-06-06, 16:36.Comment
-
-Kan ik ook handelingen uitvoeren op het 2deschermen ?
je kunt gewoon met de 2 schermen werken alsof het een lang scherm is, dus als je muis op het linker scherm uit het beeld gaat komt ie bij het rechter scherm naarbinnen
- Zij er dan 2 bureau bladen?
dat kan je alemaal zelf instellen. als je je pc gewoon wilt gebruiken voor spelletjes en zo kan je hem ut beste op clone zetten, je ziet dan op beide schermen hetzelfde. als je dan gaat daslighten, kan je hem op dualvieuw zetten, je hoofdscherm (meestal de linkse) blijft dan hetzelfde, op het 2de scherm komt dan een leeg bureaublad daar kan je dan vanuit heet hoofdscerm venster heen slepen (zoals de 3D ).
- Loopt je pc trager? Zo ja, veel of niet?
volgens mij niet, het schermen gedeelte word door e grafische kaart gestuurd en niet door de processor dacht ik. er zal dus maar weinig, of geen verschil zijnComment
-
Originally posted by sfvb- Loopt je pc trager? Zo ja, veel of niet?
volgens mij niet, het schermen gedeelte word door e grafische kaart gestuurd en niet door de processor dacht ik. er zal dus maar weinig, of geen verschil zijn
dit ligt dan aan het videogeheugen in de kaart.
EDIT: kzie dat je 128mb hebt... dan haalt ie het normaalgezien wel
nog een kleine hint ivm de schermen: zorg dat je twee evengrote schermen hebt!
als ik een tweede monitor(1024X768) bij op mijn laptop aansluit (1280X800) dan wordt op de laptop het beeld zeer lelijk uitgerokken en op de monitor komt het beeld er mooi door... heb al alles geprobeerd om het aan te passen maar het blijft zo! uitkijken dus
EDIT2: zo ziet het eruit met de avolites pearl simulator + Visualiser
de visualiser is op scherm 2 geplaatst, de instellingen zijn dus dualviewLast edited by DJ_matthias; 20-06-06, 17:49.we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!Comment
-
Originally posted by DJ_matthias
als ik een tweede monitor(1024X768) bij op mijn laptop aansluit (1280X800) dan wordt op de laptop het beeld zeer lelijk uitgerokken en op de monitor komt het beeld er mooi door... heb al alles geprobeerd om het aan te passen maar het blijft zo! uitkijken dus
mijn laptopscherm (1024x768) wordt bij grotere niet uitgerokken maar ik moet dan naar de rand van mn scherm en dan schuiftie op ... (moeilijk om uit te leggen)
en je moet je ander scherm op dezelfde resolutie instellen als je laptop scherm en dan doet hij het perfect (bij dus toch)
en voor je tutorial ... ik heb ook nog niets gevonden maar het is niet zo moeilijk om mee te werken vind ik (met 2 schermen toch niet)
ik heb ook iets gelezen van 3 schermen: faders, 3D, scenes
bij mij zitten de scenes in het faderscherm met een tabje ... niet soms ?
je moet me eens uitleggen hoe jij het fixt ... (als ik dan ook m'n sturing heb ga ik mn oude computer wat opkrikke tot goede licht PC)
weet je btw ook prijzen voor een videokaartje dat geschikt is voor DAS ?
grtzz DJ nn
EDIT: het is er blijkbaar niet meer ... maar ik zou het toch graag weten, ... anders stuur je maar berichtjeLast edited by DJ nn; 20-06-06, 18:39.... the sound of silence...Comment
-
ik neem aan dat het met 2 schermen lukt, dus dat vertel ik niet meer.
verder moet je nog een 3de uitgang op je video kaart hebben, als je die hebt kan je daar een derde scherm op aans;luiten. dan zet je de scermen inwidescreen modus, zodat je 3schermen dus een lang scherm worden. dan als je dan dashlight open zie je onderaan eenrij met faders, waarbij staat feder window, deze sleep je dan net zoal de 3d vieuw naar het derde scherm
Dan heb je Bv op scher een het hoodf prograama waar je scene's kan maken en afspelen, op scherm 2 de faders en op scherm 3 de 3d vieuw.
Als je veel lampen ( en dusook veel fader bezet) hebt zou je meteen extra grafische kaart nog een scher kunnen aansluiten, en dan kanje het fader window uittrekken zoadat je 2 schermen faders hebt, dan heb je er in totaal dus 4Comment
-
Comment
-
zover ik weet zijn daslight1 van CD en van de sit ehetzelfde ...
weet die niet zeker maar dacht het wel ...
daslight1 werkt inderdaad stabiel maar deze heeft minder functies en minder fixtures dan de 2
en sfvb: 4 schermen wordt me wat veel denkik (je weet maar nooit :P)
maar alvast bedankt voor je uitleg om met 3 schermen te werken ... dat lijkt me wel interesant na verloop van tijd
grtzz DJ nn... the sound of silence...Comment
-
Ik heb gisteren even een 2de scherm op men pc geplaatst en dan wat met Dashlight zitten prutsen... Het is echt wel handiger werken met 2 schermen... zou zie je eens wat je doet :P Ik heb me echt zo'n interface aan schaffen... maar mijn probleem is budget...Last edited by moderator; 21-06-06, 14:46.Comment
-
Originally posted by DJ nnn
je kan dus enkel de daslight interface gebruiken gebruiken
en als je even rondkijkt is deze nog eens niet zo duurComment
-
Dat kleine dingetje (de interface dus) is niet zo duur, zo iets maak je zelf voor €50, maar uiteraard betaal je ook voor de software ontwikkeling.
Wil je dat niet zal je moeten kijken naar freeware progjes.
Maar vergeleken met bv. Martin LJ wat ook maar zo'n klein dingetje is is dashlight nog eens niet zo duur.exit night into LIGHTComment
Comment