HOG2 linked to HOG2PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

HOG2 linked to HOG2PC

Iemand ooit het volgende geprobeerd?

Situatie is als volgt:

Heb op job HOG2 ter beschikking zonder rockwing.
    Ikzelf heb 2 playbackwings (hogPC) die ik graag als extra faders zou willen gebruiken.

2 HOG2's kan je via simpele midikabel met elkaar linken voor extra faders/universes. Werkt dit ook via hogPC of wordt het een specifieke midimapping uitwerken?
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

In theorie moet dat werken met een USB- MIDI converter. Praktijk heb ik nog niet bij de hand gehad.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Theorie idd... aangezien je met dezelfde soft werkt...
      maar er zijn natuurlijk wel heel wat hardware-verschillen.
      HOG2PC ondersteunt namelijk geen midi-out, enkel midi-in.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Dat hoeft ook niet... Idee is dat er een conversie programma zorgt voor dmx-naar MIDI. Daarvan weet ik bijna zeker dat HogPC het niet kan. Maar daar zijn dus wel softwarematige oplossingen voor. Het stelt natuurlijk technisch ook geeen flikker voor, om dmx (intern) naar MIDI te converteren. Dat zouden de FPS boyz heel snel moeten kunnen doen (als ze het al niet gedaan hebben).

Zou gewoon eerst Frank bellen om te vragen, en anders even het hoofdkwartier bellen.

grtz Arvid
        Arvid Buit

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Nu ja,

vraag is gesteld op het FPS-forum, maar daar ook de reply gehad dat het niet werkt.
          Verder ook contact gehad met enkele andere varkenshouders en daar hetzelfde verhaal.

Axs gaat dan maar voor deskje op DMX-in van de hog2.
          Nu ja, oplossing met hogPC wings was het proberen waard, leek me theoretisch perfect mogelijk.
          Last edited by axs; 21-06-06, 11:05.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Ik vind ook dat de boyz @ fps dat mogelijk moeten maken. Er zullen veel meer gebruikers zijn die dat een toffe optie vinden...

Nu maar afwachten in hoeverre FPS luisterd naar haar klanten...
            Arvid Buit

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

aangezien FPS gestopt is met het verder ontwikkelen van het WH2 operating system zal da nie helpen denk ik

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Als de klanten het willen, moet men het toch overwegen... Klant = koning, en als men dat niet begrijpt zal een dergelijk product uiteindelijk altijd falen. Vergis je niet; een lichtcomputer koop je niet zomaar, voor 40% koop je vertrouwen in het development team dat je de komende jaren gaat begeleiden. Neemt men dat niet serieus ? Zal de klant voortaan elders shoppen...
                Arvid Buit

Comment

• frankv1234
                  • Nov 2003
                  • 33

Beste Axs,

In plaats van een dmx in tafeltje kun je ook gebruik maken van de ELC sidekick via midi notes in op de hog 2. Groot voordeel hiervan ten opzichte van een dmx in desk is dat je een aparte choose, play/pause en flash button hebt. Je kan er ook nog meerdere aan je hog 2 hangen om het feest helemaal compleet te maken. Voor het geld van deze tafeltjes hoef je het echt niet te laten.
                  Mocht je het een keer willen proberen geef me maar een belletje, je kan er zo 1 op komen halen om te proberen

Groetjes

Frank Verbeek
                  Production Partners

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

En gaat het puur om een stretch met extra flashknopjes; al aan een MIDI-keyboard gedacht ? Mijn persoonlijke favoriet voor de meeste klusjes.

ELC-Sidekick is leuk, maar ook klein en priegelig. Verder vind ik het een prima apparaat, Rene Derksen heeft een Sidekick aan zijn GrandMA hangen (vind ik uberhaubt een betere combi ), en was er zeer tevreden mee...

Ooh ja; best grappig, behringer heeft een 8 kanaals midi-fader wing (100cm motor faders), met knopjes en potmetertjes, allemaal vrij toe te wijzen.

Het apparaat kost iets van 130 euro, en werkt eigenlijk goed. Heb het ooit als test mee gehad, en geloof me; het zou jouw problemen oplossen axs !

Als het echt allemaal niet wil, natuurlijk gewoon overstappen op GMA
                    Arvid Buit

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Sidekick en die behringer zijn natuurlijk leuke MIDI-extensions en het overwegen waard.

Nu ja, enige echte interessante oplossing voor mij is natuurlijk gebruik te maken van de 2 playbackwings van de hog3, aangezien ik deze reeds in mijn bezit heb Meteen 20 extra playbacks in echte hog style.

Ga de ELC sidekick zeker eens een keertje testen!

Grtz

Comment

• VANEENBERGEN
                        • Sep 2003
                        • 187

hallo axs

aangezien je 2 playback wings hebs, dan zal je toch ook wel een DMX/usb ding van fps hebben? gewoon 20 cue lists maken en via DMX de hog2 aansturen.

joost
                        ELC lighting
                        Joost van Eenbergen
                        ELC lighting

Comment

• VANEENBERGEN
                          • Sep 2003
                          • 187

oja arvid

die gma is niet van rene, maar van mij
                          Joost van Eenbergen
                          ELC lighting

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

Originally posted by VANEENBERGEN
                            hallo axs

aangezien je 2 playback wings hebs, dan zal je toch ook wel een DMX/usb ding van fps hebben? gewoon 20 cue lists maken en via DMX de hog2 aansturen.
                            Yup, heb DMX widget.
                            Optie van DMX-in had ik ook al overwogen, maar nogmaals... bleef leuke optie om de wings volledig te gebruiken!

Comment

Working...