Originally posted by masterblaster
PULSE DVD eindelijk uit!
Collapse
X
-
-
Ik vind anders die show van Phill Collins ook erg goed. Die in parijs weet niet precies hoe deze show heet. Maar dat is ook een hele andere opstelling en misschien wel niet te verglijken. En ik blijf toch ook een geluidsmanDoor werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!Comment
-
Originally posted by MacGyverSoundssja, sorry hoor, dacht ff met een serieuze ervare rot te spreken die al wat +125A lichtshows ontworpen en bestuurd had...
Ik heb misschien wat foute opmerkingen gegeven voordat ik tot mijn uiteindelijke vraag kwam, en dat is eigenlijk gewoon wat deze show de beste lichtshow ooit gemaakt is.
En ik was er in het echt ook niet bij maar als ik bijvoorbeeld bepaalde delen van de tiesto dvd bekijk dan is dat ook echt niet mis hoor.
alleen komt daar veel commentaar vanaf omdat volgens mij sommige mensen jaloers zijn dat ze de klus niet gekregen hadden om te draaien ofzo.
Zo gingen er de klachten in de rondte van het publiek stond in het donker...
dan denk ik WTF??? wie in het publiek boeit het dat ze in het donker staan, gaat er toch om wat er op de stage gebeurt??
En de samenwerking van video laser en licht op de muziek vond ik ook fantastisch.
En ja ik weet dat het grotendeels een ge-pre-program-de show was omdat tiesto toch bijna niet live draait.
Maar bedenk dan ook dat bij pink floyd waarschijnlijk ook al de playlist bekend was.
En vergeet dan even niet dat ze waarschijnlijk ook nog een paar dagen voordat ze met de tour begonnen geoefend hebben met licht en alles.
Inplaats van alles in wysiwyg of ESPvision bekijken en programmeren.
Want zoals gezegd ziet in mijn ogen de tiesto show het er op de dvd mooi uit op een aantal fouten na maar bedenk dan ook dat de program tijd heel wat korter was dan ooit bij pink floyd.
Zoals al gezegd zoek ik alleen maar een antwoord op de vraag wat deze show nou maakt tot onovertroffen.
De enige opmerking waar ik wat serieus aan heb gehad is eigenlijk alleen die van rik.
Dus al kom ik heel dom over laat dan even al die sarcastische opmerkingen achterwege en kom met wat serieus of hou gewoon helemaal je mond.
Want er beginnen hier mensen gelijk te schreeuwen over smaak enz. enz.
En na te weten wat er hier gebeurt ben ik blij dat ik mijn info niet bij mijn naam heb gezet.
Ik vind het namelijk wel een mooie show wil alleen weten waarom iedereen er zo lyrisch over is.Comment
-
Geen id met welke tiesto dvd je de vergelijking maakt, geen id waaro je geen info in een profiel zou zetten.
Wel het id dat je bezig bent aan damage control, en das dan weer jammer.
Tis in dit vak net als met leren fietsen...val je van je fiets, gewoon weer opstappen en verder fietsen...Comment
-
Niks damage controll.
Ik heb blijkbaar mijn vraag in de laatste posts hier verkeerd uitgedrukt en probeer dit duidelijk te krijgen.
Ik wist dat het gevoelig zou liggen maar niet dat ZO gevoelig zou liggen.
Zo had ik ook moeten vragen of iemand meer info had over de show aangezien ik redeneerde vanuit de kennis die ik nu heb zoals werken met tafels als hog ma en avolites. niet wetende dat het 15 jaar geleden zoveel moeilijker zou zijn om iets te programmeren.
Ik begin het alleen wel zielig te vinden hoe iedereen blijft reageren vooral aangezien de meeste zich voordoen als "de oude rot in het vak" vind ik dat je het niet kan maken iemand zo af te blaffen.Comment
-
Een mening hebben en onderbouwen is niet zielig. Het is de manier hoe er met meningen om wordt gegaan...
Het gaat zelden of nooit om gelijk hebben of krijgen.
Wanneer dat wel zo zou zijn, dan zou het echt zielig zijn!
Maar dan nog...vergelijk met tiesto dvd...euhm....ik wijk weer eens af over smaak enzo, laat maar zittenComment
-
Originally posted by masterblasterEn na te weten wat er hier gebeurt ben ik blij dat ik mijn info niet bij mijn naam heb gezet.
Ook 1 van de redenen das ik met modden gestopt ben, net zoals jochies met een conrad-setje die commentaar geven alsof ze tiesto zelf zijn... bah, bah en nog s bah...Comment
-
1 kleine opmerking en ik hou mijn mond.
Zo had ik ook moeten vragen of iemand meer info had over de show aangezien ik redeneerde vanuit de kennis die ik nu heb zoals werken met tafels als hog ma en avolites. niet wetende dat het 15 jaar geleden zoveel moeilijker zou zijn om iets te programmeren.
Zo ook met Pink Floyd - Pulse.
Trouwens, ik raad je aan om eens een van je eigen shows (met veel programmeertijd en voorbereiding) op tape vast te leggen. Je zult er versteld van staan hoeveel fouten je maakt. En er is dan maar 1 lichtoperator.Comment
-
Het is inderdaad een mooie show, alle lichten in de juiste mate, op de juiste tijd gebruikt, daarbij de videobeelden en de overige effecten (vliegtuig etc) maken het gewoon tot een show die je niet bij elke grote band ziet.
Tegenwoordig zie je inderdaad ook wel shows als sensation ed die ook een hele pleur aan licht en videoschermen gebruiken, maar dat is toch anders, vindt ik. Daar hebben ze vaak ook tig lasers staan, maar die gaan dan vaak halverwege de avond aan en ook niet meer uit de rest van de avond, dan vindt ik het op de juiste momenten gebruiken van lasers zoals bij Pink floyd een stuk mooier overkomen.
(Nu is het natuurlijk een groot verschil wanneer je dj's hebt die een setje draaien of een band hebt waarvan de volgorde van het concert al bekend is, maar toch)
Ben in ieder geval blij met de Pulse dvd in mijn collectieComment
-
Bij deze nog een link in het NL, met alle technische info over de tour Devision Bell'' tour (hier is ''Pulse'' opgenomen) in 1994
Pink Floyd Rotterdam juni 1988Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
leuk stukje, maar ik mis de hoofd mixer , Buford Jones, die daar als mainmixer liep. Heb onlangs een korte uitleg van het bedoelde systeem van m gehad, inclusief een paar door m zelf gemaakte bootleg-tapes die van de master waren afgehaald...Comment
-
Originally posted by masterblasterDat bedoelde ik dus in dat andere topic dat je niet serieus genomen word met die leeftijd wat jij schijnbaar nog wel deed voordat je mijn leeftijd wist.
PULSE is qua lichtshow absoluut uniek, vind het zeer knap hoe men in die tijd zonder de huidige hulpmiddelen zoiets "compleets" kon afleveren. Maar ik blijf erbij dat het bandje niet goed genoeg is voor deze lichtshowIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Pardon ''het bandje''.... ''niet goed genoeg''....
een band zoals deze (zolang aan de top blijven staan) zijn er neit veel meer, en als ze er al zijn dat zijn ze er al veel te lang (rolling stones bijv.)
ik ben geen super grote pf fan, maar ik weet wat muziek is en recht hebben op dingen en hun hebben meer dan recht op deze show.
Er zijn heel weinig artiesten die weten hoe ze heirmee om kunnen gaan emt zo n show.. die zon show kunnen neer zetten zonder dat het TE word...Drummer en techniek freak.
_____________________________________________Comment
-
Tja, het is niet mijn muziek, maar wat ik op de trailer zag, zag het er allemaal wel erg strak uit. Hoelang is hier nou op geprogrammeerd?Mjaaaa....Comment
Comment