Advies nieuwe tafel (vervanging defecte enigma)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • burton
    • Aug 2006
    • 2

Advies nieuwe tafel (vervanging defecte enigma)

Hoi ik heb momenteel een defecte enigma die ik wil vervangen en ik wil ook even kijken of niet een andere tafel beter is.
    Qua bediening vond ik de enigma wel ideaal maar graag ontvang ik een beetje advies.

Ik heb een Discotheek met 12x een scanner. 4x een Gobo. 2x een kleuren Laser en dan 2x4 sets van 4 parren, 2x een strobo, 2x een blacklightkanon en 2x een blinder

Mijn parren zijn analoge DMX kanalen.

Hebben jullie iedeen?

alvast bedankt
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Wat is het richtbudget?
    exit night into LIGHT

Comment

• VANEENBERGEN
      • Sep 2003
      • 187

he, een nieuw protocol analoge DMX
      Joost van Eenbergen
      ELC lighting

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

discotheek, ik zou zeggen kijk es naar martin lj
        Last edited by FiëstaLj; 02-08-06, 16:18.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

In de discotheek waar ik werk staan een MA Lichtcommander en een MA Scancommander. Vooral de ScanCo is wel even wennen om mee te werken, maar het geheel werkt heerlijk!

FatFrog vind ik ook lekker werken, maar daarvan heb ik nog nooit het moving lights gedeelte gebruikt...

Comment

• Steve89
            • Dec 2005
            • 120

Misschien een Pearl Avolite?? Wordt veel gebruikt in discotheken.

Bij een leuk budget kun je ook denken aan de Grand MA of de ultralite versie ervan.
            Ik werk er zelf ook veel mee en je hebt een zeer goed overzicht over wat je allemaal doet!

Comment

• SmeP
              • May 2006
              • 37

Originally posted by jurjen_barel
              In de discotheek waar ik werk staan een MA Lichtcommander en een MA Scancommander. Vooral de ScanCo is wel even wennen om mee te werken, maar het geheel werkt heerlijk!

FatFrog vind ik ook lekker werken, maar daarvan heb ik nog nooit het moving lights gedeelte gebruikt...
              Dan zou ik voor een Licon gaan, sneller, makkelijker, uitgebreider en goedkoper.
              En de fatfrog, bewegend licht daarop vind ik niet ideaal.
              En ja, als je meer budget hebt, zoek een pearl oid

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

Originally posted by SmeP
                Dan zou ik voor een Licon gaan, sneller, makkelijker, uitgebreider en goedkoper.
                En de fatfrog, bewegend licht daarop vind ik niet ideaal.
                En ja, als je meer budget hebt, zoek een pearl oid
                Als je over een budget van de rond 5000 euro beschikt of hoger, zou je kunnen kijken voor SGM Regia 2048

Maar de vraag is ook wie moet er mee werken. Is er een LJ of draait het op de automaat of is het de bedoeling dat de DJ een keer op een knopje drukt. In deze situatie is Martin LJ al wat handiger.

Comment

• SmeP
                  • May 2006
                  • 37

Voor het budget en mogelijkheden en toegankelijkheid is Martin LJ perfect,
                  alleen mis ik dan de buttons en faders onder mijn vingers, maar dat is een persoonlijke voorkeur

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

ChamSys mini Wing, Pc Wing of Maxi Wing, vallen heel goed mee in prijs en u hebt weer de faders onder de vingers !

Groeten,

Luc

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Heeft iedereen goed gekeken wat er achter hangt?

Ik zeg: de grote LJ-versie met een playbackwing of iets anders met faders op de DMX-ingang. Werkt voor dit soort dingen PERFECT! (uit ervaring)

Neem dan wel even de moeite om er een fatsoenlijke PC voor te gebruiken en ook deze (ventilator) regelmatig te schonen!

Nog 'n mooie optie is het touchscreen.

Andere optie: LSC XTC of 'n Martin Exciter
                      Last edited by Outline; 04-08-06, 21:56.

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

inderdaad een grandMA zou wel wat overdreven zijn hier. Maar er zijn ook andere opties als Martin LJ (al is dat voor zo'n set wel een mooie oplossing).
                        Maar een richtbudjet en eventueel andere info zou wel handig zijn.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Weet ook wel dat er andere opties zijn. Noem er zelf ook 2. Maar laten we eerlijk zijn: je stelt aan een disco andere eisen dan aan live. En ik heb voor disco met deze set-up toch wel goede ervaringen.

Komt bij dat TS het liefst een vergelijkbaar systeem zoekt. Hij kan natuurlijk 'n nieuwe Enigma kopen, maar dat lijkt mij zonde van het geld.

Vandaar dat ik deze combi aanraadt.

En als iedereen voortaan EERST 'ns leest voordat men gelijk de GMA van stal trekt...
                          Last edited by Outline; 04-08-06, 21:56.

Comment

Working...